תושבים ברחוב הכותל המערבי בשכונה א' בבאר שבע פנו לעיריה בבקשה להעביר את פעילות תנועת 'הצופים' מהקן שבלב השכונה למקום אחר. זאת בשל מה שהם מגדירים "מטרדים בלתי פוסקים כתוצאה מהפעילות של התנועה".
התושבים מבקשים מהעיריה להעביר את פעילות התנועה למקום אחר, ועד אז להגביל את שעות הפעילות ונקיטת צעדים נוספים.
הפעילויות של תנועת 'הצופים' מתקיימת בקרוואנים במתחם סגור ברחוב, כאשר הסביבה מסביב מוזנחת. אשפה רבה נערמת מסביב לגדרות, צמיגים מונחים על גגות הקרוואנים והלכלוך בולט למרחוק.
התושבים באזור סיפרו שהם נפגעים מהפעילויות שנערכות מדי יום במתחם. לטענתם, עשן שעולה מהטאבון הדולק חודר לבתיהם, כמו גם אבק רב שנגרם במהלך הפעילויות. גם הפרוז'קטורים, שדולקים במלוא העוצמה במשך שעות הלילה, מפריעים להם לישון. פעילויות עד שעות מאוחרות, לעתים עד השעות הקטנות של הלילה, הופכות, כך לדברי התושבים, את המצב לבלתי נסבל.
רוב התושבים ברחוב הכותל המערבי הם מבוגרים, כך שהפעילות מפריעה להם שבעתיים. "יש כאן אשה מבוגרת שהיא ניצולת שואה. הפעילויות הליליות מפריעות לה מאוד. מה שהיא מבקשת שיתנו לה לחיות בשקט את מה שנשאר לה", סיפרה אחת מתושבות השכונה. "אנחנו מבקשים מהעיריה שתעשה מעשה ותעביר את קן ה'צופים' למקום אחר. די, אנחנו כבר לא יכולים יותר".
מנכ"ל חברת 'כיוונים', נסים סספורטס, מסר בתגובה: "ככל הידוע לנו, התושבים שמחים על הפעילות במקום, שמביאה ילדים ובני נוער למרכז פעילות חינוכי וערכי. צר לנו על התלונות, היות ואנו עושים כל שביכולתנו כדי לרצות את השכנים ולהימנע ככל האפשר מהפרעות לשגרת יומם".
"בעקבות הפנייה, ערכנו בדיקה עם ראש השבט, שוקי אבזיז, אשר הופתע מהפנייה. אבזיז ציין שתנועת הצופים אינה עוסקת במנגלים, כי אם בפעילות הקרויה 'בישול צופי', ועל הפעילות נמסרת הודעה מראש. פעילות לילית במקום היא נדירה, וכשהיא מתרחשת - החניכים נשארים ללון במקום ומוסיקה מושמעת בחדרים ולא ברחבי השכונה", הוסיף.
סספורטס ציין כי באשר לפרוז'קטורים, ההנחיות בעניין ברורות וחד משמעיות, וראש השבט מנחה את החניכים והמדריכים לכבותם בסיום הפעילות. "אשר לניקיון המקום, הטענה אינה ברורה לנו", סיכם סספורטס. "ככל שידוע לנו, המקום נקי ושמור".