נחשפו ונהנו. "כשנודע לי כי עלי להתנדב במרכז, עברו בראשי חששות רבים. במקומות בהם גדלתי וחונכתי לא נחשפתי לבני נוער מסוג זה, ולא ידעתי כיצד אוכל להתמודד", כתבה אחת מהסטודנטיות שהתנדבו במרכז קשב לנוער נפגע סמים ואלכוהול בבאר שבע.
הסטודנטית השתתפה בפרויקט אותו יזמה העמותה לשימור מסורת יהדות בבל, שמדי שנה מחלקת מלגות לסטודנטים מבני העדה. בתמורה הסטודנטים מתחייבים להתנדב למען הקהילה.
"מי שמקבל מלגה מתחייב להתנדב למען הקהילה, רוב הסטודנטים בחרו לעבוד עם נוער הזקוק לעזרה כדי להיגמל משימוש בסמים", סיפר עובדיה קלעי, יו"ר ועדת המלגות בעמותה.
הסטודנטית, שחששה בתחילה להתמודד עם בני נוער שהדרדרו לשימוש בסמים ואלכוהול, הבינה מהר מאוד כי מדובר בבני נוער עם פוטנציאל שיש לטפח אותו. לדבריה "במהלך התנדבותי עזרתי לבני נוער לקראת בגרויות, וכבר במפגשים הראשונים גיליתי כי הם אינם שונים ושיש להם יכולת לימודית גבוהה ומוטיבציה רבה ללמוד ולהצליח".
הקרן, מייסודה של העמותה לשימור יהדות בבל, פועלת מזה למעלה מ-16 שנים, ונשענת על נדבנים מקרב הקהילה. נכון לשנת הלימודים תש"ע נזקקו לסיועה של הקרן למעלה מ-1,050 סטודנטים. עם זאת, בשל העדר אמצעים הקרן נענתה רק ל-575 מתוך הבקשות.
"המלגות ניתנות כמענק לסטודנטים מקרב בני העדה העונים לקריטריונים שנקבעו על ידי הוועדה. זאת על מנת לעודד את צעירנו הלומדים והמכשירים את עצמם לקראת תפקידים בחברה המודרנית", הסביר קלעי.
לדברי קלעי "אנחנו מבחינים שיש מקרים של מצוקו. הסיוע, שהעמותה נותנת כמענק, הוא הדבר המזערי שהעמותה בכל זאת יכולה לסייע לאותם סטודנטים. כל זה בזכותם של נדבנים מבני העדה שמסייעים לנו".