חתולים וכלבים לא יכולים להסתדר אלו עם אלו? מסתבר שדווקא כן. בביתה של אסנת בת חן, פעילה למען בעלי חיים מבאר שבע, חיים כלבים לצד חתולים בדו-קיום מעורר השראה.
ביתה של בת חן משמש לחיות אלו בית זמני עד שיאומצו, ובינתיים בין אחת הכלבות, שועלית מעורבת כבת שנתיים לחתול ג'ינג'י כבן שנה נרקם קשר חברות אמיץ.
"את הכלבה זרקו לי למרפסת לפני שנתיים ולא הצלחתי למצוא לה בית", סיפרה בת חן. "את החתול מצאתי בקרטון בכניסה לסופר לפני שנה, וגם לו לא הצלחתי למצוא לו בית".
כבר כשהיו צעירים מאוד השניים בחרו לבלות הרבה יחד, אך בת אל לא ייחסה לכך חשיבות. כיום, סיפרה, "זה ממש בולט. מגיל צעיר הם היו מחוברים, החתול גדל מגיל קטן בבית, ובגלל זה הם מסתדרים טוב ביחד".
בחוץ, לדבריה, הכלבה דווקא רודפת אחרי חתולים ונובחת עליהם, אבל בבית החתולים הם חבריה הטובים ביותר. החברות בין הצמד שבסרטון אולי אמיצה במיוחד, אך לדברי בת חן כלבים וחתולים שחיים זה עם זה בשלום אינו מחזה חריג כלל. הכל לדבריה קשור בחינוך: "אתה יכול להרגיל כל כלב לחיות ככה עם חתול", הסבירה.
ואיך עושים את זה? "אם אתה מביא גור חתולים ויודע לעשות את ההיכרות ביניהם, לעשות את ההיכרות בהדרגה - אז זה מצליח. אני מעבירה מסר לכלבה שאני מקבלת את החתול ואוהבת אותו, ואם אני מקבלת אותו אז גם היא לומדת לקבל".
עכשיו היא מחפשת בית חם לחתולים ולכלבים שבביתה. הכלבה והחתול שבסרטון ישמחו להיות מאומצים יחדיו, אך יסתדרו היטב גם לחוד. בת חן מסבירה שהכי חשוב שהמאמצים ייתנו לבעלי החיים בית חם ואהבה. עם זאת, הכלבה שבסרטון קופצנית ואוהבת לרוץ, כך שעדיף לה להגיע לבית בו יוכלו לאפשר לה לרוץ. מעוניינים לאמץ? כתבו למייל klavlav.com@gmail.com.