כמה מהאנשים שמקיף ח' היה עבורם בית שני מדברים תחושותיהם הקשות בעקבות הכוונה לסגור אותו. הם מספרים על ההישגים החינוכיים יוצאי הדופן של בית הספר ועל האכזבה מהחלטת העירייה.
אל תתנו יד למהלך הזה" "עיתוי ההחלטה והדרך בה זה נעשה הם פסולים ואינם ראויים. זה לא לכבודם של מי שקיבלו את ההחלטה הזו. דרך קבלת ההחלטות בנושא הזה היא שגויה. יש לנו מחלוקות עם העיריה בסוגיות שונות. יש לנו מחלוקת באשר להצגת הנתונים לגבי מספר תלמידים עתידי בבית הספר ולגבי תקפותם של הנתונים.
העיריה משחררת לציבור נתונים להצדקת כוונתם לסגור את בית הספר, ולנו יש נתונים סותרים. גם טענות העיריה בדבר הזדקנות השכונה בה נמצא בית הספר, אין להן אחיזה במציאות. בניגוד לטענות העיריה, לנו דווקא יש נתונים מעודדים מאוד באשר לרישום תלמידים לבית הספר. יש מחזוריות דמוגרפית וזוגות צעירים חוזרים להתגורר בשכונות הוותיקות.
לסגור בית ספר, זה לא הפתרון. בית הספר הוא כלי להצערת השכונה. זו גם היתה בשעתו הסיבה להקמתו בשכונה הזו. העיריה אינה מתמודדת עם הגורמים להזדקנות השכונה, אלא עם התופעה.
נותנים לנו בראש וסוגרים את בית הספר. במקום לבוא ולתת פתרון אחר, פתרון חינוכי־חברתי, באים וסוגרים את בית הספר. בבתי ספר אחרים בעיר ההרשמה של תלמידים אינה גדולה יותר מאשר אצלנו, אנחנו לא שונים מהם ועליהם איש בכלל לא מדבר על כוונה לסגור אותם.
ראש העיריה נפגש בזמנו עם התלמידים בבית הספר ועשה להם שטיפת מוח כדי לשכנע אותם, שמהלך הסגירה הוא תקין בנימוק של ירידה במספר התלמידים בבית הספר ושבית ספר קטן אינו יכול למלא את ייעודו. אני רוצה להזכיר לראש העיריה ולמקבלי ההחלטות בעיריה, כי ההיצע החינוכי שלנו הוא מגוון ומיועד לכל התלמידים.
אנחנו מציעים לתלמידים איכות חינוכית יוצאת דופן שלא קיימת בבתי ספר אחרים בעיר. הפרסים ותעודות ההוקרה שקיבלנו על כך הם הקבלות שלנו. הטענות של העיריה הן מופרכות.
אם מדברים על נטל כלכלי של בית הספר, הרי שרוב תקציבו של בית הספר הוא מקופת המכללה הטכנולוגית, שהיא הבעלים של בית הספר. אם בכלל יש איזה שהוא נטל כלכלי הוא לא על גבה של העיריה.
בעיריה גם טוענים, כי בית הספר שלנו נמצא על ציר של שלושה בתי ספר סמוכים זה לזה (מקיף א', מקיף ג' ומקיף ח') ולכן אין לנו זכות קיום. גם בתי הספר 'רבין', 'טוביהו' ובית הספר הטכני של חיל האויר שוכנים על אותו ציר. יעלה על הדעת לסגור אחד מבתי הספר הללו?
ראש העיריה הבטיח לתושבי שכונת רמות להקים שם בית ספר תיכון. אנחנו שואלים, למה לבזבז כספי ציבור כשיש אפשרות לנייד את תלמידי רמות לבית הספר שלנו. בכל עיר התלמידים מנויידים. אין הנחת יסוד שתלמידים צריכים ללמוד דווקא מתחת לבית. צריך גם לפתוח את בתי הספר בפני כולם ללא קשר עם אזורי המגורים.
מה רוצים בעיריה? לסגור את בית הספר ושתלמידיו ייבלעו בבתי ספר אחרים בעיר, שיהיו עמוסים יותר, צפופים יותר ויהפכו למפלצות שמצמיחות פשע וניכור ואין בהם מעשה חינוכי ראוי. בית ספר הוא לא מפעל כלכלי, אבל הוא פלטפורמה לחוזקה של חברה, של עיר, של מדינה.
צריך למשוך את ההחלטה הזו ולתת מענה אחר, נכון יותר וחינוכי יותר. לבית הספר הזה יש המשך זכות קיום כבית ספר קטן ואיכותי, הן מבחינה חינוכית והן מבחינה מוסרית". אורנה בניאן, סגנית מנהלת ורכזת פדגוגית של בית הספר מקיף ח'
להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי" "16 שנים אני במקיף ח' והתחושות בעת האחרונה, כשהתבשרנו על הכוונה לסגור את בית הספר, הן קשות. מנקודת מבטי, ההחלטה הזו אינה נכונה, היא לקויה. ברגע שסוגרים בית ספר אחד מגדילים את העומס על בתי ספר אחרים ועל צוותי ההוראה באותם מוסדות חינוך.
ענת אדרי - ההורים לא מתערבים, אנחנו מפעילים אותם (צילום: שי שמואלי)
ההחלטה הזו היא אכזבה קשה עבורי. ניתן לנו המנדט לעבוד על איכות הפדגוגיה, על איכות ההוראה ובזה עסקנו כל השנים. עסקנו בלהיות מצויינים. נאמר לנו - תדאגו לאיכות ולא לכמות. עכשיו קוטעים דבר שהוא מצויין, מוסד חינוכי עם קבלות. איפה נשמע שמוסד חינוכי עטור פרסים שעונה על כל הקריטריונים, דווקא אותו סוגרים? מדוע? עד עכשיו לא קיבלנו תשובות בעניין הזה.
לבית הספר שלנו יש ייחודיות משלו. אנחנו בית הספר היחיד בעיר בו מופרדת חטיבת הביניים מהחטיבה העליונה. זה מקנה לתלמידים הצעירים תחושת בטחון אישי גדולה יותר, זה גם משפיע על הישגיהם החינוכיים.
יש לנו גם חוזק משלנו מול הורי התלמידים. אנחנו בית ספר שמפעיל את ההורים. יש כאן מעורבות של הורים ולא התערבות שלהם. אנחנו בעצם בית חינוך גם לתלמידים וגם להורים. זה לא קיים בבתי ספר אחרים בעיר. אם אנחנו לא בסדר ורוצים לסגור אותנו, אז למה כל השנים באים ולומדים מאיתנו איך לח