לא פחות מ-100 עבודות של 60 אמנים יוצגו בתערוכה "הזקן - דוד בן גוריון ומורשתו בראי האמנות בישראל". התערוכה תיפתח היום (ג', ה-27 באפריל) באוניברסיטת בן גוריון בסימן 40 שנה לאוניברסיטה. התערוכה תינעל ב-8 ביוני 2010.
את התערוכה אצר פרופ' חיים מאור בסיוע סטודנטים המשתתפים בקורס האוצרות שבהנחייתו. התערוכה תוצג בגלריית הסנאט, מרכז המבקרים ע"ש ג'ורג' שרוט ובגלריה ע"ש אברהם ברון בספרייה המרכזית ע"ש ארן.
בין האמנים המשתתפים בתערוכה: אבישי אייל, אבנר כץ, אורי ליפשיץ, אורי פינק, בנו רותנברג, דוד טרטקובר, דוד פרלוב, דוד רובינגר, דן רייזנר, חאדר ואשח, חיים מאור, חנוך פיבן, יאיר גרבוז, יעקב אגם, מישל קישקה ואחרים. חלק מהאמנים המציגים הם זוכי "פרס ישראל".
לדברי פרופ' מאור "התערוכה בוחנת את ההתייחסות של אמנים ישראלים שונים אל דמותו של בן גוריון כאדם, כמנהיג וכמיתוס. לצד מנסחי הקול ההגמוני, הרשמי, הממלכתי, ניתנה במה גם לרב-קוליות חדשה ושונה - קולות ה'אחרים'. הצופים בתערוכה מוזמנים לבחון ולגלות מהו ומיהו בן גוריון עבורם כיום".
בתערוכה מוצגות יצירות אמנותיות העושות שימוש בכלים מגוונים - רישום, ציור, פיסול, צילום, כרזות, קומיקס, קריקטורות, קולנוע, וידאו ומיצג. עם זאת, כל האמנים בוחנים את דמותו של המנהיג בשלל היבטים.
חלק מהעבודות מציגות את בן גוריון כדמות הירואית, גדולה מהחיים. עבודות אחרות חושפות צד פגיע ואנושי שלו. אמנים רבים משתמשים בדמותו של בן גוריון על מנת להביע את עמדתם הביקורתית כלפי המציאות הישראלית העכשווית.
בפתיחת התערוכה יישאו דברים: פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה; פרופ' קטרין קוג'מן-אפל, ראש המחלקה לאמנויות; פרופ' חיים מאור, אוצר התערוכה; ונציגת הסטודנטים בקורס אוצרות. כמו כן, במעמד זה יוצג מיצג של האמן מוטי מזרחי ולהקתו.