עלייה דרמטית במספר הפונים לשאול ציוד רפואי בסניפי יד שרה בבאר שבע לקראת פסח. בימים האחרונים, המחסן המרכזי של יד שרה העביר לסניפים ברחבי הארץ כמות מכשירים רפואיים הגדולה פי שלושה מבתקופה רגילה. הפריט המבוקש ביותר הוא כיסא גלגלים.
ביד שרה חששו שהמיתון הכלכלי והירידה בהיקף התרומות יקשו עליהם לספק את כל הציוד הנדרש. עם זאת, מספר תרומות ייעודיות לרכישת ציוד רפואי, הבטיחו ציוד רפואי לכל שואל.
"פסח הוא החג 'המשפחתי' ביותר ובני המשפחה משתדלים להיות ביחד בבית. אנשים מביאים את קרובי המשפחה מבתי אבות. חולים ויולדות שיכולים לצאת מבית החולים נעזרים בציוד הרפואי", סיפר מיכאל בנסון, מנהל סניף יד שרה בבאר שבע. "מטרתנו, כמו בכל ימות השנה, היא לאפשר לאנשים עם קשיים תפקודיים להיות בבית".
לדברי אלי משמוש, מנהל המחסן הראשי של יד שרה, מתנדבי המחסן נערכו מראש לעלייה במספר הפונים. "בימים אלו אנו עושים מאמץ עילאי ומגיעים לכל הסניפים עם ציוד רפואי. המתנדבים בבתי המלאכה תיקנו בשבועיים האחרונים יותר מ-1,500 מכשירים רפואיים. ביחד עם ציוד חדש שנקנה מתרומות, אנו משתדלים למלא את כל הדרישות", סיכם.
גם בדרישה לשירות ה'נכוניות' ניכרת עלייה לקראת החג. חולים רבים, המרותקים לכיסאות גלגלים, מבקשים להשתחרר מבית החולים לתקופת החג ולחגוג את ליל הסדר בקרב בני משפחותיהם. ליד שרה 'נכוניות' בכל רחבי הארץ, בין היתר בבאר שבע.
סניפי יד שרה בבאר שבע יהיו פתוחים גם בערב החג ובחול המועד. הסניף ברחוב אבן גבירול יהיה פתוח בערב החג וחול המועד בין השעות 9:00-12:00. הסניף בבית החולים סורוקה יהיה פתוח בין 10:00-12:00.
בתוך כך, נערכים ביד שרה להיכנס למבנה החדש ברחוב שאול המלך במהלך הקיץ. הבניין החדש יאפשר להרחיב את השירותים הקיימים בעיר ולפתוח שירותים חדשים, ביניהם מרכז תצוגה, ייעוץ ושיקומון יומי לנכים. ביד שרה מגייסים בימים אלה מתנדבים חדשים להפעלת המרכז החדש.
לאחרונה החלה לפעול גם "סיירת התיקונים" – מתנדבים הפוקדים בתים של קשישים, ומבצעים עבורם תיקוני בית קלים. הפניות ל"סיירת", המונה 15 מתנדבים, מופנות מאגף הרווחה בעירייה.