"שליש מצה"ל כבר נמצא בנגב וחלקים רבים עוד עתידים לעבור גם הם". כך הצהיר אמש (שלישי) הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי במהלך העצרת השנתית של אגף המודיעין של צה"ל שהתקיימה בבאר שבע.
במהלך העצרת הצהירו שר הביטחון, בני גנץ, הרמטכ"ל כוכבי וראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, על מחויבות מערכת הביטחון להעברת יחידות אגף המודיעין לנגב.
1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל נואם בעצרת
הרמטכ"ל נואם בעצרת
הרמטכ"ל נואם בעצרת
(צילום: דובר צה"ל)
"צה"ל היה חלוץ בהורדת בסיסים ויחידות רבות לנגב", אמר שר הביטחון, בני גנץ והוסיף כי, "ובשנים האחרונות אנו מאיצים את התהליך ופועלים כדי להוריד יחידות טכנולוגיות ובהן יחידות אמ"ן לכאן. אנו מחויבים לכך שכל התהליכים הנדרשים יותנעו והחזון יהפוך למציאות.
לצורך הגשמתו נייצר את התנאים לכך, שמי שמשרת ומתגורר כאן יעשה זאת קודם כל מטעם של שליחות, אבל לא יצטרך להסתפק בשליחות ובציונות בלבד.
נחזק את מערכת הבריאות ואת מערכת החינוך. נשדרג את התעסוקה. נעצים את הביטחון האישי. נשפר את התשתיות ואת מערכת התחבורה, נבטיח הגעת רכבת לקריית המודיעין כדי להזניק את איכות חייהם של המשרתים כאן, כמו של התושבים כולם. חשוב לנו לתת לכם את כל התנאים להישאר במערכת ולהמשיך להתקדם בה".
קראו גם:
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ציין בדבריו כי "אנחנו לא במקרה מקיימים את העצרת בנגב ואני שמח שאנחנו עוברים לנגב. החזון של מדינת ישראל הוא להעצים ולהעשיר את הנגב והחזון של צה"ל הוא לקחת חלק בפרויקט הלאומי הזה ואני מחויב לו באופן אישי".
ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, הוסיף ואמר כי, "העצרת השנה היא בסימן הנגב ובעיקר בסימן מעבר אמ"ן לנגב. התהליך הזה הוא מהאבנים המרכזיות בבניין הכוח של אמ"ן. מדובר בהגשמה הלכה למעשה של ערכים ציוניים ולאומיים של יישוב הנגב ושל חיזוק הפריפריה של מדינת ישראל".
לעדכונים - חדשות באר שבע