רשות מקרקעי ישראל הכריזה השבוע על הזוכים במכרז, בשיתוף משרד התיירות, לבניית 780 יחידות אירוח בארבעה מתחמים במרכז עסקים ראשי (מע"ר) תיירותי במצפה רמון.
במכרז הזה שווקו שני מתחמים לבניית 130 יחידות אירוח בכל מתחם ושני מתחמים לבניית 260 יחידות אירוח בכל מתחם. למשרד התיירות הוגשו כ־65 הצעות שנבחנו ועל מרביתן המליץ המשרד לרשות מקרקעי ישראל. למכרז ברשות מקרקעי ישראל הוגשו 23 הצעות.
1 צפייה בגלריה
מצפה רמון. "שיווק מוצלח"
מצפה רמון. "שיווק מוצלח"
מצפה רמון. "שיווק מוצלח"
(צילום פרטי)
ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי תוצאות המכרז, לפיהן קיים פער משמעותי בין מחיר המינימום, שעמד על מאות אלפי שקלים עבור המגרשים לבין סכומי הזכייה, שעמדו על מיליוני שקלים, מעיד על האטרקטיביות של ההשקעה במצפה רמון. כיום יש במצפה רמון כ־700 חדרי מלון מוסדרים ותוצאות המכרז צפויות למעשה להכפיל את מלאי חדרי האירוח במצפה רמון.
משרד התיירות פועל לעידוד ומתן מענקים בשיעור של עד 20 אחוז מגובה ההשקעה ליזמים המבקשים להקים בתי מלון במצפה רמון, והצפי הוא שהשיווק החדש יהפוך את מצפה רמון ליעד אטרקטיבי עוד יותר וימשוך אל היישוב תיירים רבים מהארץ ומחו"ל.
המכרז הינו חלק מתוכנית שנועדה למטרות תיירות בשטח של כ־1,100 דונם ברובע "דרך הבשמים" התחום בין שדרות קק"ל, רחוב העמל, רחוב נחל צין ורחוב הר שגיא. מטרת התוכנית היא ליצור מרכז תיירות במצפה רמון שיכלול בתי מלון, דירות לסטודנטים, דירות סטודיו, טיילת ומתקני ספורט.
שר התיירות, יואל רזבוזוב: "המהלכים שאנחנו עושים במשרד התיירות מעודדים יזמים להקים מלונות, מגבירים את התחרות, ומוזילים את מחירי החופשה בישראל על ידי הגדלת היצע חדרי הלינה התיירותיים בישראל. כראיה לכך אנו עדים להיענות הגדולה של יזמים להקמת חדרי אירוח במצפה רמון. יתרה מכך, מלבד הוזלת מחירי החופשה, הקמת הפרויקטים האלה תספק לתושבי הדרום ומצפה רמון, בפרט, פרנסה ומקומות תעסוקה רבים".
לדברי מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט, "מדובר בשיווק מוצלח נוסף של קרקע למלונאות אשר ירחיב באופן משמעותי את מגוון והיצע יחידות האירוח לתיירות המקומית והבינלאומית במצפה רמון, ויענה על הצורך הגובר לדרישה למלונאות ברחבי המדינה, ובנגב, בפרט. המכרז ירחיב גם את היצע התעסוקה הישירה והעקיפה, ויסייע לפריחה כלכלית במצפה רמון ובאזור בעקבות בניית מתחמי המלונאות והשירותים הנלווים להם".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב