לידיעת המשתמשים בתחבורה הציבורית בבאר-שבע. מאות נהגים ונהגות האוטובוסים של חברת "דן באר-שבע", המאוגדים בהסתדרות הלאומית, צפויים להשבית את תנועת האוטובוסים העירונית בבירת הנגב ביום ראשון הקרוב מתחילת שעות הפעילות בשעות הבוקר המוקדמות ועד השעה 09:00.
השבתת קווי התחבורה הציבורית העירונית היא חוליה נוספת בעיצומי נהגי ונהגות האוטובוסים במאבקם לשיפור שכרם ולדאגה לביטחונם נוכח גל האלימות נגדם מצד נוסעים. כמוכן טוענים הנהגים והנהגות כי שרת התחבורה, מירב מיכאלי, מתעלמת מדרישותיהם ומסרבת להיפגש עם נציגיהם.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס עירוני באר שבע
אוטובוס עירוני באר שבע
אוטובוס עירוני באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
השביתה, כאמור, צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב בשעות השיא של הגעת התלמידים לגני הילדים ולבתי הספר ובעת חזרתם של החיילים לבסיסיהם. השביתה גם תכלול חסימת כבישים וצפויים עומסי תנועה כבדים באותם כבישים חסומים. יצויין, כי זו ההשבתה השנייה של נהגי חברת "דן באר שבע" בתוך הימים האחרונים לאחר שביום שישי שעבר הם השביתו למשך שעתיים את תנועת האוטובוסים בבירת הנגב וחסמו כבישים באזור התחנה המרכזית בעיר.
לא רק בבאר-שבע תושבת תנועת האוטובוסים העירונית. ההשבתה תכלול גם את ירושלים, נתניה, אשדוד, פתח תקווה, ראש העין, יבנה, בני ברק, גן יבנה, אריאל, מועצה אזורית שומרון ובית שמש.
מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר, כי "נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. 40 אחוז מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ- 300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. יש מחסור של 5,000 נהגים ואלפי נהגים עובדים במישרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד ששרת התחבורה תצא מהטיק טוק ותראה בני אדם".
קראו גם:
מההסתדרות הלאומית נמסר, כי "יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד ששרת התחבורה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. אנחנו לא יוצאים לחופש בחירות. אנחנו יום יום סובלים ומסכנים את עצמנו ואת ציבור הנוסעים כל עוד השרה לא מתערבת. המאבק יסלים וזוהי רק ההתחלה".
בחברת "דן באר-שבע" ביקשו שלא להתייחס לנושא.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב