מופע הסיום של תלמידי כיתה י'ב במגמת התיאטרון בבית הספר התיכון מקיף עומר, שהיה אמור לעלות אמש (יום רביעי) על בימת בית התרבות בעומר כחלק מבחינת הבגרות של התלמידים, בוטל שעות אחדות לפני מועד קיומו. זאת בעקבות נזקים שנגרמו במתחם בית התרבות, שבו ערכו התלמידים את החזרות. בין הנזקים: קריעת וילון והשארת לכלוך בשירותים ובאולם עצמו.
4 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
(צילום: פרטי)
הנהלת בית הספר הייתה זו שקיבלה את ההחלטה לבטל את המופע, אך יש מי שטען כי מדובר בהחלטה מוגזמת.
"כל הלכלוך שנראה נעלם תוך פחות מחמש דקות והאולם צוחצח", סיפרה אחת התלמידות ל"מיינט באר שבע", והוסיפה: "זאת היתה התנהגות שלא היתה במקום וזאת לא צורת ענישה. זו השנה האחרונה שלנו בבית הספר ובהפקה הזו השקענו שנה שלמה. במקום לסיים בכבוד וכמו שצריך, עשו זאת בדרך משפילה שבחיים לא נראתה במקיף עומר וביישוב עצמו. זה לא היה אמור לקרות ולא היו צריכים לתת לזה יד.
היינו משש בבוקר באולם עד השעה ארבע אחר הצהריים. היינו אמורים לחזור לאולם שעתיים לאחר מכן על מנת לנקות את האולם. לא היינו משאירים את האולם ככה ונותנים לאחרים לעשות זאת בשבילנו. במשך עשרים שנה של הפקות תיאטרון בעומר מעולם לא קרה דבר כזה מבזה ומשפיל שגרם ל- 24 תלמידים לבכות ולהרגיש שהעבודה הקשה הלכה לפח".
4 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
(צילום: פרטי)
אם לאחד מתלמידי מגמת התיאטרון הוסיפה כי "במהלך החזרות אתמול למופע הזיזו התלמידים פסנתר שהוצב על הבמה וכתוצאה מכך נקרע וילון שהיה צמוד אליו. בשירותים אמנם היה קצת בלאגן. גורם כלשהו מהמועצה המקומית הגיע למקום, תיעד את האירוע והתמונות הועברו למנהלת בית הספר וזו החליטה על עונש בדמות ביטול המופע. על ההחלטה הזו ידענו מתוך פרסום בפייסבוק כשעתיים לפני מועד קיומו של המופע.
אנחנו, כהורים, ניסינו לפעול לביטול אותה החלטה. הגענו לאולם בית התרבות והתלמידים הבהירו לנו שלמרות הכל הם מתכוונים להעלות את המופע שלהם כמתוכנן. או אז הוזמנה למקום משטרה שהורתה לנו לפנות את האולם. כולנו חזרנו הביתה. הילדים חזרו שבורים ובוכים מכל הסיטואציה הזו. אין פה שום אקט חינוכי. לא כך מענישים את התלמידים. ההחלטה הזו אינה פרופורציונלית".
4 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
(צילום: פרטי)
במועצת עומר גיבו את החלטת מנהלת בית הספר. מהמועצה נמסר בתגובה: "לצערנו, פעולת ונדליזם של קומץ תלמידים הביאה להחלטה של מנהלת בית הספר המקיף על ביטולו של המופע באולם בית התרבות, שרק לפני שבועות ספורים הסתיימו בו עבודות השיפוץ בסכום של 250 אלף שקל. המועצה מגבה את החלטתה של מנהלת בית הספר, במיוחד לאור רצף אירועי ונדליזם קשים שספגו מוסדות שונים ביישוב. אנו מצפים מתלמידי הישוב לקחת אחריות על מעשים אלו ולקבל את החלטת מנהלת בית הספר".
בעקבות ההחלטה על ביטול המופע קראה אמש מועצת התלמידים של בית הספר להשבית הבוקר את הלימודים בכל הכיתות, אך רק חלקם של התלמידים לא הגיעו הבוקר לבית הספר והלימודים בבית הספר מתקיימים.
4 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
הנזק שנגרם לאולם בעומר
(צילום: פרטי)
מבית הספר נמסר בתגובה: "הנהלת בית הספר החליטה לבטל את מופע תלמידי מגמת התיאטרון בשכבה י"ב לאחר שהתגלתה השחתת ציוד על ידי התלמידים. לנגד עיני הנהלת בית הספר עמדו העקרונות החינוכיים והערכיים כפי שצריכים לבוא לידי ביטוי בהתנהגותם של תלמידיו הבוגרים – שמירה על רכוש, על סביבה, התנהגות הולמת במרחב הציבורי. מועצת התלמידים, החליטה בתגובה להשבית את הלימודים ליום אחד.
ככל שהנהלת בית הספר מבינה את תחושת האכזבה, אנו עומדים מאחורי החלטתנו. מנהלת בית הספר תיפגש הבוקר עם תלמידי מגמת התיאטרון ובהמשך היום גם עם הוריהם, והצוות יקיים היום ובמהלך הימים הקרובים שיח עם כלל תלמידי בית הספר על ההחלטה ועל הערכים החינוכיים והחברתיים הקשורים באחריות חברתית והתנהלות הולמת במרחב הציבורי".
בעקבות האירועים הללו שלחו היום (חמישי) תלמידי המגמה מכתב התנצלות למועצת עומר וכתבו:
"לאור האירועים שקרו אתמול ואי ההבנות, אנו, תלמידי מגמת תיאטרון במקיף עומר, לוקחים אחריות ומבקשים סליחה על הלכלוך שהשארנו באולם ועל מצבו שלא כיבד את המקום. חשוב לנו להבהיר ששום דבר לא נעשה בכוונה תחילה ובטח שלא בזדון.
אנו מצטערים על כל התנהגות לא מכבדת או מזלזלת שנקטנו בה. אנחנו רוצים להודות לצוות בית הספר שקיבלו את התנצלותנו ודאגו לתאריך חדש כדי שנוכל להציג את ההפקות שלנו מול המשפחות היקרות והחברים.
בנוסף אנחנו רוצים להודות למועצת עומר על כך שהם מאפשרים לנו לקיים את המופע בקולנוע ״לב עומר״. בסיום המופע אנחנו מתחייבים להחזיר את האולם מסודר ונקי בדיוק כמו שקיבלנו אותו".
פורסם לראשונה: 14:23, 27.02.20