שכחתם להפעיל את אמצעי התשלום בחניה? מערכת חכמה תעביר לציבור מידע ותחסוך זמן וכסף. עיריית באר־שבע תרכוש מערכת ניהול שטחי חניה עירוניים בעלות של ארבעה מיליון שקלים. מחצית מהסכום ימומן מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל.
1 צפייה בגלריה
חניון בבאר־שבע
חניון בבאר־שבע
חניון בבאר־שבע
(צילום: הרצל יוסף)
מדובר במערכת חניה חכמה אשר תופעל בשטחי חניה מוסדרת כחול־לבן, הכוללת מצלמות ייעודיות שיותקנו במקומות שיוגדרו לכך. מטרת הפרויקט, כפי שנמסר מהעירייה, היא שיפור השירות הניתן לתושבים ולציבור הנהגים.
המערכת תאפשר לנהגים אשר חונים בשטחי חניה מוסדרת, המנויים לאמצעי תשלום מתקדמים כמו סלופארק ופאנגו, לקבל הודעת מסרון המתזכרת את הנהג שלא שילם על החניה. פעולה זו תסייע לנהג ששכח להפעיל את אמצעי התשלום להימנע מרישום קנס מיותר. מבדיקה שערך אגף הפיקוח עולה כי כנגד ציבור לא מבוטל של נהגים נרשמו קנסות חניה בשל העובדה כי שכחו לטענתם בעת החניה להפעיל אמצעי תשלום באמצעות פאנגו וסלופארק.
כמו כן, המערכת תאפשר בעתיד לייצר נתונים על מקומות חניה פנויים, ובכך ייחסך לנהגים בזבוז זמן מיותר בחיפוש מקומות חניה והוצאות הנלוות כמו אובדן זמן, חיסכון בדלק ובלאי של שימוש ברכב. מערכת מסוג זה כבר קיימת בעיר במספר מקומות כמו ברחוב שז"ר (מספק נתונים על החניון ברחוב השלום) וברחוב שמעוני המעדכנת נתונים על מצב החניה במשכן לאומנויות הבמה.