כשברקע חשש מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה, רבים הגיעו היום (שבת) למרכזי הקניות והבילוי בבאר-שבע, נהנו ממזג אוויר נוח ומאווירה של סוף שבוע ארוך עם המשפחה והילדים.
1 צפייה בגלריה
מרכז קניות בבאר שבע
מרכז קניות בבאר שבע
מרכז קניות בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
הדיווחים על מספר חריג של נדבקים בקורונה, בהחלט משפיעים על המבלים ומעוררים סימני שאלה לגבי הימים הבאים, ובעיקר האם נשוב להיות בסגר.
"אני חושבת שאם לא נקפיד על הנחיות ונהיה ממושמעים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו באותו מצב ואולי אף גרוע מתחילת המשבר", אומרת דגנית שהגיעה ביחד עם שני ילדיה ובעלה מהישוב עומר לערוך קניות במתחם 'ביג'.
גם אבי ברוך, שתפסנו אותו בדרך לסופר פארם, סבור שהמשמעת היא מילת המפתח: "אפשר לראות את הזלזול של האנשים במרחב הציבורי, ללא מסיכות, לא שומרים מרחק ובעצם מצפצפים על ההוראות וזה עלול לחזור אלינו כבומרנג". בינתיים הורים רבים קשובים לדיווחים ולחדשות וממתינים לראות מה יהיה עם הלימודים מחר והאם הם אכן יתקיימו או רק חלקם.
"אני סבורה שיש לסגור מוסדות חינוך שבהם התגלו נדבקים כפי שהבנתי שכמות נדבקים התגלו בגימנסיה בירושלים, ולא להעניש את כולם", אומרת דגנית מהישוב עומר. 31 אנשי בבית החולים סורוקה שנשלחו לבידוד עקב חשיפה לרופא בחטיבה הכירורגית שנמצא חיובי לקורונה, העלו את מפלס המתח והדאגה בבירת הנגב ובישובי הסביבה, הנתונים שמגיעים לא מעודדים, אולם בשטח ההתנהגות היא אחרת, לא מעט אנשים הולכים ללא מביכות, חלק עם מסיכות על הסנטר ולא תמיד מקפידים על שמירת מרחק אחד מהשני.