"לפני מספר ימים בשעות הלילה הגיעו לשכונה כמה צעירים עם פרארי ושלושה אופנועים כבדים כדי להתחרות", מספרת אורנית, תושבת שכונת פרס נובל בראשון לציון, למיינט ראשון לציון. "נסעתי אחריהם ואמרתי להם שזה לא המקום לעשות את כל זה. מדובר ככל הנראה במירוצים על כסף אבל אני לא באה אליהם בטענות".
5 צפייה בגלריה
מרוצי המכוניות בראשל"צ
מרוצי המכוניות בראשל"צ
מרוצי המכוניות בראשל"צ
(צילום מסך)
עוד הוסיפה כי: "זה קורה בסביבות השעה 12 בלילה. הם מניעים ונוסעים בטירוף. החבר'ה שגרים במעגל השלום חשופים לזה מאוד. מישהו צריך לתת את הדעת. איך ההרים לא רואים את טובת הילדים שלהם? מעבר לכך, מילא אתם רוצים לסכן את עצמכם אבל איך אתם לא חוששים לסכן אחרים?" בעקבות שורה ארוכה של פניות הודיע ראש העיר רז קינסטליך על הגברת האכיפה של החברה לביטחון. כך זה נראה:

צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים. בעל הזכויות מוזמן ליצור איתנו קשר: mynet@yedtik.co.il)
גם בנגב נהגים לוחצים על דוושת הגז. במיינט באר שבע דיווחו השבוע כי במסגרת פעילות אכיפה על כביש 6 באזור מחלף להבים, שוטרי אגף התנועה קלטו באמצעות מכשיר הממל"ז רכב פרטי שנע במהירות 203 קמ"ש. הנהג תושב לקיה בשנות ה-20 לחייו עוכב לחקירה לאחר שרישיון הנהיגה שלו נפסל לאלתר ל-30 ימים. בתום החקירה בהליך מהיר, הנהג הועבר לפני זמן קצר לבימ"ש עם כ"א בגין העבירה המיוחסת. בסיום הדיון, בימ"ש החליט להשאירו במעצר בית עד תום ההליכים נגדו.
5 צפייה בגלריה
מד המהירות
מד המהירות
מד המהירות
(צילום: דוברות המשטרה)

לכבוד שבוע הגאווה עיריות תל אביב ורמת השרון הכריזו על הנפקת תעודת זוגיות למשפחות להט"ביות. במיינט כפר סבא דיווחו כי גם סגן ראש עיריית כפר סבא ויו"ר סיעת מר"צ בעיר עילאי הרסגור הנדין מיהר לפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי בקרוב עיריית כפר סבא תנפיק גם היא תעודות משפחה עירוניות בנוסח ההודעה שפורסם כתב הנדין כי מדובר ביוזמה עירונית: "אני שמח לבשר על כך שעיריית כפר סבא תשיק בקרוב תעודת משפחה עירונית. בעזרת תעודה זו, משפחות יוכלו להזדהות בפני מוסדות העירייה ולקבל את אותן זכויות של זוגות הרשומים כנשואים עם או בלי ילדים (בכפוף להוראות החוק). מעתה לא יהיה צורך בהסברים כמו של מי הילדים ומהי מהות הקשר בין ההורים, אלא פשוט להציג את התעודה. נודיע בהמשך על אופן קבלת התעודה והמסמכים הדרושים לצורך הנפקתה". אלא שגורמים בכירים מאוד בעיריית כפר סבא טוענים כי הם כלל לא מודעים לעניין וכי "הפרסום הוא על דעת המפרסם בלבד", כדבריהם.
5 צפייה בגלריה
נוסח הפוסט שהעלה הרסגור
נוסח הפוסט שהעלה הרסגור
נוסח הפוסט שהעלה הרסגור
(צילום: מסך)
סגן ומ"מ ראש העיר, עו"ד איתן צנעני הגיב בחריפות: "לאחר בדיקה עם הגורמים המוסמכים לא התקבלה שום החלטה כזאת בעיריה. מדובר לטעמי בניסיון ציני ופסול מצד מר הרסגור לקבל כותרות על גבה של הקהילה הלהטבית. מוצע למר הרסגור להתמקד יותר בעשיה ופחות בכותרות ריקות מתוכן". מסגן ראש העיר עילאי הרסגור הנדין נמסר: "ההחלטה התקבלה בפורום הסגנים, בניגוד לטענה השקרית המוצגת בכתבה. חבל שכלי תקשורת כמו mynet לא מברר את העובדות לאשורן".
דבורים וצרעות החלו לתקוף לפני שלושה שבועות את תושבי רחוב הצנחנים בפתח תקוה. אינספור פניות למוקד העירוני נענו בתגובות שונות ומשונות, ורק ביום שישי האחרון הגיע צוות עירוני ששם קץ למטרד. "בוקר, צהריים, ערב אנחנו שומעים זמזומים. כמעט ולא יכולנו לפתוח חלון בלי שתכנס דבורה. הנכדות שלנו הגיעו אלינו וזה לא נעים. איפה אנחנו גרים? בגן חיות?", סיפרה אחת התושבות למיינט פתח תקוה. "רק ביום שישי האחרון אחרי ששוחחתי עם בחורה בשם לימור בדובר מהרוווחה, שבכלל פנתה לגבי נושא אחר, הגיעו צוות מהעירייה לטפל בבעיה. מסתבר שהיו שלושה קנים וכוורות על העץ. אני לא מבינה למה זה צריך להיות ככה? יש מפגע, אני מתקשרת לדווח ולא קורה כלום, רק אחרי 3 שבועות".
5 צפייה בגלריה
הטיפול בנחיל הדבורים
הטיפול בנחיל הדבורים
הטיפול בנחיל הדבורים
(צילום: פרטי)
מלשכת דובר העירייה נמסר: "עם קבלת הפנייה, הגיע צוות הדברה מטעם הרשות וגילה כי מדובר בכוורת של דבורי דבש הנמצאת על עץ בגובה רב יחסית. על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, אסור לרסס כוורת של דבורי דבש ויש צורך לפנות לדבוראי. בגלל המיקום הגבוה היה צורך בדבוראי בעל היתר עבודה בגובה כדי שיוכל לפנות את הכוורת למקום בטוח. בתוך כך, הרשות יצרה קשר עם גורם רלוונטי וכדי לזרז את הטיפול בנושא, הקצתה מנוף שיעמוד לרשותו של הדבוראי באופן מיידי עם הגעתו לשטח. המטרד, על אף שאינו מוגדר כמזיק, פונה לאחרונה בהתאם לנהלים".
יצחק עזרא בן 71 מבת ים, הופתע לגלות כי עבור האוכל שקיבל לביתו במהלך סגר הקורונה, עליו כעת לשלם רטרואקטיבית. בעת תקופת סגר הקורונה, הקשישים, אשר נחשבים לאחת מקבוצת הסיכון הגדולות ביותר לחלות בנגיף, התבקשו לא לצאת מהבית, אפילו לא לשם עריכת קניות. "כמובן שאני הייתי ממושמע, אני כבר בן 71 ואיני בריא במיוחד. אז בנוסף לזה שנשמעתי להוראות גם פחדתי על בריאותי", סיפר למיינט בת ים. לדבריו, היה בטוח כי האוכל שנשלח אליו כאמור היה "תרומה, או הוראה של הממשלה בשיתוף עם עיריית בת ים. אך מה רבה הייתה הפתעתי כאשר בסיום הסגר ועם פתיחתם של המרכזים הקהילתיים, ניגשתי למועדון הגימלאים במתנ"ס גורדון בעיר שאני משויך אליו מטעם הרווחה ובו אני מקבל בשגרה 2 ארוחות ביום, התבקשתי לשלם מלבד התשלום החודשי שאותו כמובן אני משלם, גם רטרואקטיבית עבור שלושה חודשים מרץ, אפריל ומאי". כאשר עזרא התעניין עבור מה התשלום, הרי המועדון היה סוגר בחודשים הללו, נאמר לו שזה עבור הארוחות שקיבל לביתו. "זה נראה לי גרוטסקי והזוי הדרישה הזו, הרי כל מי שמגיע פה למועדון מוכר על ידי הרווחה ויודעים את מצבנו הכלכלי, איך הם לא מתביישים לדרוש מאיתנו את זה".
5 צפייה בגלריה
יצחק עזרא
יצחק עזרא
יצחק עזרא
(צילום: פרטי)
ובעקבות משבר הקורונה הוקפא משחק הטוטו 16 למשך שלושה חודשים בשל הפסקת הליגות בישראל ובעולם. לאחרונה עם חזרת הספורט לפעילות חזר גם המשחק הוותיק. במיינט קריות מספרים כי בתחילת השבוע זכה תושב הצפון בפרס הראשון בסכום של 5 מיליון שקל לאחר שבכל משחקי הטופס, חזה את הנולד. תושב הצפון, שלח טופס טוטו/Winner 16 בעלות של 15 שקל ואמש, לאחר תוצאת התיקו בין אשדוד לבני יהודה, הבין כי צפה את כל תוצאות הטופס ובין לילה הפך למיליונר.