סניף הנכים בבאר-שבע הנותן שירות לכ- 9 אלפים נכי תאונות עבודה, לא עומד בלחץ הפניות - רוב הפניות הן בעיקר חששות וחרדות מקריסה כלכלית. יו"ר ארגון נכי תאונות עבודה בישראל, יוסי דדוש, שבארגונו חברים כ- 49 אלף נכים, אומר הבוקר (ראשון) למיינט באר-שבע כי "נכים שמתקשרים ופונים אלינו הם בעיקר אלה עם מצוקות כלכליות וחרדות מה יהיה בעתיד".
1 צפייה בגלריה
(אילוסטרציה: freepik)
כצעד לסיוע ראשוני לאותם נכים ובני משפחותיהם, הארגון מאפשר לקיחת הלוואות עד 6 אלפים שקלים, ונכים בעלי קצבאות נמוכות ומתמודדים עם קשיים כלכליים יקבלו תו קנייה בסך 300 שקלים לקניית מוצרים.
לגבי נכים שמפוטרים או הוצאו לחל"ת ממקום עבודתם, אומר דדוש המכהן גם כחבר מועצת עיריית באר-שבע: "הנושא הוסדר עם הביטוח הלאומי. אנשים שיעמדו בקריטריונים יהיו זכאים לדמי אבטלה".
בשלב זה ההתקשרויות עם ארגון הנכים הן דרך הטלפון ואת כל האינפורמציה אפשר לקבל בדף הפייסבוק של ארגון נכי תאונות עבודה ואלמנות נפגעי עבודה בישראל דרך גוגל. "אנחנו מסייעים בייעוץ והכוונה ומנסים לתת פתרונות לנכים", אומר דדוש.
גם עיריית באר-שבע נרתמת לסייע לאוכלוסיות חלשות ביניהן אוכלוסיית הקשישים באמצעות פרויקט " מלב אל לב" שמסייעים לקשישים בודדים. פרויקט זה משלב יוזמה ייחודית ושיתוף פעולה בין אגף הרווחה והשירותים החברתיים, בני נוער בעיר, מרכז הסטארט-אפ ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון. המתנדבים יחברו אל אוכלוסיית הקשישים ויסייעו להם מרחוק באמצעות שיחות וירטואליות לצורך קשרים חברתיים, תמיכה רגשית ונפשית והכוונה מקצועית.
לכל העדכונים בנושא קורונה בבאר שבע