שינוי משמעותי יוכנס בקרוב לבית הספר 'אמירים' בשכונה ד' בבאר־שבע, כאשר בבית הספר תחל לפעול החל משנת הלימודים תשפ"א לפחות אחת מכיתות א' במסלול דמוקרטי. החינוך הדמוקרטי מתבסס על מספר נקודות עיקריות: מרחבי צמיחה חופשית, ליווי אישי, אחריות אישית, שותפות, פלורליזם, למידה מותאמת זמן, ועוד.
1 צפייה בגלריה
בית ספר אמירים באר שבע
בית ספר אמירים באר שבע
בית ספר אמירים באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בשיטת לימוד זו ניתן דגש על חיזוק הדימוי העצמי של התלמיד ועידודו להפוך למוביל חברתי בתחומים שמעניינים אותו. לרוב, הכנסה של שיטה כזו לבית הספר נעשת בשיתוף עם הורי התלמידים, וכאן התעוררה בין הורי התלמידים בבית הספר שאלה באשר לדרך שבה יוטמע המסלול בתוך בית ספר שתלמידיו הבוגרים יותר אינם לומדים במסלול דמוקרטי.
מדובר בתוכנית עליה שוקדים מזה כשנה עיריית באר־שבע, משרד החינוך במחוז דרום ונציגי ההורים. עם זאת, הורים רבים שלקחו אף חלק בדיונים לגבי המסלול הדמוקרטי, הופתעו לגלות מדובר במסלול המיועד לכיתה א' בלבד.
"דיברו איתנו על כיתות א', ב', ג' ולא רק על כיתה א'", אמר ל"ידיעות הנגב" אחד מהורי התלמידים בבית הספר. "לנו פשוט ניתן מידע שונה. אנחנו צריכים לבחון את זה ולבדוק מדוע מסרו לנו מידע אחר".
רוב ההורים תומכים בקיום התוכנית, אולם קיימות הסתייגויות, ועולות לא מעט שאלות על הפרק. אחת האמהות שהיתה פעילה בכל התהליך מודה: "אנחנו עדיין מגבשים את המתווה עם בית הספר כיצד יעבוד המסלול הדמוקרטי בתוך בית ספר קיים. יש לא מעט שאלות ולא ברור כיצד זה יעבוד. היינו מעדיפים בית ספר על טהרת החינוך הדמוקרטי. מכל מקום, אנחנו בהתרגשות ומאוד רוצים לראות שזה יצליח".
הרישום למסלול הדמוקרטי כבר החל, והפרטים יועברו לעירייה לצורך בחינת ההיענות לגבי כמות וסדר גודל הכיתות. בשלב זה המסלול יוקם בכיתה א', ובהמשך ובמידת הצורך יבוצעו בבית הספר התאמות רלוונטיות.
דובר העירייה, אמנון יוסף, מסר בתגובה: "אכן, בתום שנה של דיונים בהשתתפות מינהל החינוך בעירייה, משרד החינוך ונציגי ההורים, הוחלט לפתוח בשנת הלימודים תשפ"א, כיתה א' דמוקרטית. הכיתה החדשה היא בנוסף לכיתה א' הרגילה ולא במקומה. מדי שנה המסלול יצמח. יש לציין כי הרישום לכיתה הדמוקרטית נמצא בעיצומו".
פורסם לראשונה: 19:12, 25.02.20