לאחר פעילות הסברתית נרחבת החלה עיריית באר-שבע בפעילות אכיפה נגד נהגי משאיות שחונים את רכבם בתוך שכונות העיר. אלא שבין הצדדים שורר עימות לגבי חניון הרכב הכבד החדש ומידת התאמתו לנהגים.
1 צפייה בגלריה
(החניון ב'עמק שרה'. 420 מקומות | צילום: עיריית באר שבע )
מנתונים שנמסרו בישיבת הנהלת העיריה על ידי מנהל אגף הפיקוח, בני מגרלשווילי, עולה כי עד עתה נרכשו כ-100 מנויים לחניון בעמק שרה, וזאת מתוך כ-300 משאיות שישנם ברחבי העיר. מדובר בהיענות של רק כ-30 אחוזים מבעלי המשאיות לחניון החדש והמאובטח, בעוד נהגים אחרים עדיין מתנגדים לחנות את הרכבים הכבדים בחניון בעמק שרה בשל העלויות, כ-1,700 שקלים לחודש, וכן הוצאות נוספות בעבור הסעה לחניון וחזרה הביתה.
"זו קודם כל פגיעה בפרנסתנו", טוען נהג משאית שמתנגד להסדרה המוצעת. "מדובר בהוצאה שנאמדת ב-30 אלף שקלים בשנה ואף יותר, זו פשוט שערוריה".
מנגד, העירייה חוזרת וטוענת כי נהגה בהגינות ובשיקול דעת בנוגע להחלטה להקים את החניון ולהוציא את המשאיות והאוטובוסים הכבדים מחוץ לעיר. "אנחנו לא מחפשים את הכסף מבעלי המשאיות", אמר ראש העירייה רוביק דנילוביץ' בישיבה בנוגע לאכיפה.
דנילוביץ' הגן על ההחלטה להוציא את המשאיות מתוך השכונות ואמר:"הנושא הזה של משאיות ורכב כבד בתוך שכונות העיר, יש לזה כמה היבטים נוראיים, קשים וקטלניים". הוא התכוון לתאונות קטלניות שגרמו לאובדן חיי אדם, וכן לפגיעה באיכות הסביבה. לטענות נהגים על הוצאה כספית כבדה, השיב מנהל אגף הפיקוח כי ישנם גם מקומות חניה חינמיים שהנהגים יכולים להשתמש בהם, אחד מהם הוא "חניון בן אסא" מול השוק הבדואי.
נשמעו גם הערות מצד חברי מועצה כי החניון בעמק, שבו 420 מקומות חניה, לא יכול להכיל את כל הרכבים הכבדים שישנם בעיר, על כך ענה דנילוביץ':"אם נצטרך להוציא מכרז לעוד חניון, אם יהיה ביקוש כל כך גדול, נשקול להוציא עוד חניון".