שיפרה פרידמן־ויצמן (48), מנהלת אגף השיווק בחטיבת לקוחות של קופת חולים 'מאוחדת', נשואה לרן, סמנכ"ל ייצור בחברת 'מקסימה', אם לראם, שירה ורועי, מספרת על השבת שלה ביישוב מגוריה מיתר.
1 צפייה בגלריה
שיפרה פרידמן־ויצמן. "הייתי שמחה ליותר שעות מנוחה"
שיפרה פרידמן־ויצמן. "הייתי שמחה ליותר שעות מנוחה"
שיפרה פרידמן־ויצמן. "הייתי שמחה ליותר שעות מנוחה"
(הרצל יוסף)
מתי מתחילה השבת שלך?
"ביום חמישי בשעות הערב המאוחרות. במהלך הנהיגה הארוכה דרומה למיתר, לאחר שבוע עמוס ומאתגר באזור המרכז, אני מתחילה להיכנס לאווירת שישי־שבת".
מי מכין ומה מכינים לשולחן השבת?
"חלוקת התפקידים אצלנו בבית היא מאוד ברורה. רן מבשל, הוא בשלן בחסד עליון, ואני אופה. בכל שישי, שירה ואני אופות חלות, לחמניות ולחמים. אנחנו אוהבות להכין יחד לאחר שקראנו מתכונים חדשים. כתחביב אנו עוקבות אחר שפיות מובילות ברשתות החברתיות ומאתגרות את עצמנו כמעט כל פעם מחדש. אנחנו אוהבות גם לאפות עוגות ועוגיות מבצק שמרים. כל יום שישי בבוקר מתחיל בבית בסקר קצר של מה מעדיפים שנאפה בסוף השבוע הקרוב. במיוחד אנחנו אוהבים לפנק את ההורים של רן ושלי במשלוח מעשי ידינו לקראת שבת. כשראם, הבן החייל, סוגר שבת, גם אותו ואת החברים אנחנו אוהבים לפנק במאכלים ובמאפים טריים".
מהו המאכל המועדף על שולחן השבת?
"דווקא בערב שבת אנחנו מעדיפים לאכול ארוחה איטלקית, מעשה ידיו של רן, שמפנק אותנו במגוון פסטות בטעמים ומרקמים שונים".
הולכים לבית הכנסת?
"לא".
את מצליחה לנוח בשבת?
"הייתי שמחה ליותר שעות מנוחה במהלך השבת. כמי שנמצאת שעות רבות במהלך השבוע מחוץ לבית, אני משלימה את כל הפערים הנדרשים בכל התחומים במהלך סוף השבוע, כולל מנוחה".
מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף עלייך?
"הארוחות המשפחתיות ובמהלכן השיחות עם הילדים, שגדלים וצומחים לנו עם השנים. ביום שישי, שירה ואני הולכות לאימון כושר קבוע יחד ונהנות לאתגר אחת את השנייה, ובמיוחד את המאמן התותח שלנו, עמית נחום, שמנסה לעמוד בקצב שלנו. לצערי, מאז התפרצות נגיף הקורונה, הצטמצמו המפגשים עם בני המשפחה המורחבת, ובמיוחד עם ההורים היקרים של רן ושלי. המפגשים עמם מאוד חסרים לנו, וכולי תקווה שבעתיד הקרוב, עם פיתוח החיסון כנגד המגפה, נוכל לשוב וליהנות יחד".
זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?
"מאז שאני זוכרת את עצמי, הייתי עומדת לצידה של סבתי האהובה והיקרה, חנה אנגל ז"ל, בעת שהדליקה נרות שבת. הרגע שבו היתה מכסה את ראשה, מדליקה נרות ומתפללת לאלוהים שישמור על כל אהוביה, נשאר רגע שאני מנציחה בליבי ובכל ערב שבת. סבתא נפטרה לפני שנתיים וחצי והיא כל כך חסרה לנו ולי במיוחד. מאז שהקמתי משפחה אני דואגת להדליק נרות שבת, בדיוק כמו שסבתא לימדה אותי. בשנים האחרונות שירה הצטרפה אליי ואנו חולקות רגע משותף של תפילה לבריאותם של כל אהובינו".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב