מתי מתחיל עבורך חג הפורים?
"חג הפורים מתחיל אצלנו במשפחה שבוע לפני החג. כבר אז מתחילות הקניות וההכנות של העוגות המיוחדות לפורים, שאשתי מכינה ברוב טעם.
1 צפייה בגלריה
שמעון שדה
שמעון שדה
שמעון שדה
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
"אני, כמובן, משתדל לעזור בהכנת העוגות כמיטב יכולתי. אני יושב ומכין את קריאת המגילה, חוזר ומשנן את הלכות החג, עורך קניות לחג, שזה כולל הרבה ממתקים לילדים ולנכדים, שבאים להביא משלוח מנות. אני גם מכין מעטפות עם שטרות כסף על מנת לחלק לכל ילד שמגיע אלינו הביתה על פי המנהג שהיה בבית אבא. תמיד היתה תחרות איזה ילד ייקח משלוח מנות לשכנים או לקרובי המשפחה, כי ידענו שמקבלים כסף. לכן, תמיד התנדבנו לקחת את משלוחי המנות, ובסוף היום היינו עורכים ספירת כסף כמה כל אחד מאתנו הצליח לאסוף".
מה מסמל עבורך חג הפורים?
"חג הפורים מסמל עבורי את ניצחון הרוח והאמונה על הרשעות, הכוח והממון".
מאכלים מיוחדים על שולחן החג?
"אצלנו בבית יש מנהג, שבבוקר לאחר קריאת המגילה אשתי מכינה קוסקוס חלבי וכל הילדים והנכדים באים לאכול. הם נשארים אצלנו להמשך סעודת פורים, שכוללת בשר והרבה יין עם שירים, פיוטים והרבה שמחה".
למה התחפשת בילדותך?
"ככל שאני זוכר, אני התחפשתי בילדותי לשוטר צבאי. היום זה קצת מוזר, אבל בתקופה ההיא, כשהייתי ילד, התחפושת הזו היתה מאוד מקובלת".
זיכרון ילדות מחג הפורים?
"אני זוכר, כשהיינו קטנים היינו יוצאים החוצה ואוספים קרשים ובונים את דמותו של המן הרשע. כאשר החזן היה מקריא את המגילה ומוציא מפיו את המילה 'המן' היינו יורים באקדחים ומרביצים לדמותו של המן הרשע שבנינו מהקרשים. עם סיום קריאת המגילה היינו יוצאים החוצה ומעלים באש את דמותו של המן הרשע".