כשהחופש הגדול נמצא רק בחצי הדרך, ועל רקע הדיווחים שלא כל התלמידים יחזרו ללימודים בראשון לספטמבר, מתברר שיש ילדים שהשעמום גורם להם ליצירת נזקים. במיינט חולון סיפרו כי לפני מספר ימים גילו דיירי הבניין האמצעי שברחוב הגפן כי שער החנייה של הבניין בו הם גרים שבור וניכר שמישהו ביצע זאת במכוון.
כשפנו הדיירים לבדוק זאת במצלמת האבטחה של הבניין הם גילו להפתעתם שלושה ילדים רכובים על אופניים שנעצרו ליד שער החנייה, שיחקו עמו עד שהוא נשבר ויצא ממקומו. הדיירים, שמספרים שככל הנראה מדובר בוונדליזם הנובע משעמום, החליטו שלא לגשת עדיין למשטרה ולהתלונן. אך בשל חומרת הנזק שנגרם, הם אומרים שככל הנראה יעשו זאת בימים הקרובים.
קטטה אלימה בקניון. במיינט באר שבע הביאו השבוע תיעוד המראה כיצד התפתחה תגרה בין מה שדווח כמספר חברים בקניון הנגב בבאר שבע. בסרטון נראים מספר צעירים כשהם מתחילים להתקוטט בניהם, בין היתר באגרופים, בעיטות וזריקת חפצים, והכל בסמוך לשוטרים שנכחו במקום. "השוטרים שהגיעו למקום, הפרידו בין הניצים ופיזרו את ההתגודדות שהייתה במקום. שני חשודים, תושבי הנגב, נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה בבאר שבע ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם", נמסר ממשטרת ישראל.
760 שקלים על בקבוק ערק וקנקן לימונדה – הנופשים בחופי הים בהרצליה, טוענים כי נמאס להם מ"השוד לאור יום", כדבריהם, הנעשה במסעדות המקום. "זה כבר זמן רב שאי אפשר לבלות בחלק מהברים והמסעדות בחוף בהרצליה. לא בגלל הקורונה, אלא בגלל שכדי לשבת לשתות משהו צריך לקפוץ קודם כל לבנק כדי לקחת משכנתא", כתב תושב בעיר, בתגובה לפרסום על מחירם הגבוה של משקאות האלכוהול במסעדה במקום. "בשעה שכולנו מנסים לסייע לעסקים לשרוד, עדיין צריך להוקיע עסקים שפשוט שודדים לאור יום את אלו שיוצאים לנשום קצת אוויר ים". לשם השוואה, מחירו של בקבוק אוזו בחנות לממכר אלכוהול אינו עולה על ה-70 שקלים. במסעדה בחוף, הוא נמכר במחיר הכפול פי 10. מהחברה העירונית לפיתוח התיירות נמסר למיינט הרצליה: "יצאנו למכרז השכרת הנכסים ובמסגרת המכרז נקבע מחיר של חמישה מוצרי בסיס שהמחיר שלהם הוא נמוך ותואם את מחיר השוק. מעבר למוצרים אלו אנו מציעים לציבור שאם המחירים יקירים לו שיצביעו ברגלים".
4 צפייה בגלריה
"שוד לאור היום"
"שוד לאור היום"
"שוד לאור היום"
(צילומים: פרטי, אסף פרידמן)
במיינט פתח תקוה דיווחו השבוע כי ראש העירייה, רמי גרינברג, ומנכ"ל החברה לפיתוח פ"ת, לירון גולדנברג, יצאו בפתרון יצירתי לזוגות שאמורים להתחתן במהלך חודש אוגוסט. לפי ההסדר יתאפשר לזוגות לקיים את טקס הנישואין באצטדיון המושבה על כר הדשא - בחינם. האירועים יתקיימו תחת מגבלות השעה ובתיאום מראש.
4 צפייה בגלריה
(אצטדיון המושבה. צילום: אורן אהרוני)
רבים מבעלי המסעדות שנפגעו רובם ככולם בתקופת הקורונה עברו לעבוד גם במשלוחים, בניסיון להחזיק את הראש מעל המים. מקרה גניבה שאירע לאחרונה בשווארמה-פלאפל ברחובות, הביא את הבעלים, יניב מימי, להבין שיש מי שנמצא במצוקה גדולה אף יותר. "אנחנו תולים את המשלוחים שלנו כשהם מוכנים בכניסה, השליח לוקח אותם ונוסע", סיפר מימי, הבעלים של שווארמת "השמן", למיינט רחובות. "תליתי כמה שקיות ואחת מהן הייתה שקית שיש בה רק מפיות של העסק. פתאום הגיע בן אדם, לקח שקית והתחיל לרוץ. הוא חשב שיש בה אוכל, אבל זו הייתה השקית עם המפיות", הוא מספר. "כאב לי הלב. לאנשים אין אוכל, כולנו באותו מצב, אבל יש אנשים שממש אין להם מה לאכול. הוא גנב ממני, אבל אני נשארתי עם המחשבה הזו, שהמצב הזה כואב לי".
4 צפייה בגלריה
"כאב לי הלב". יניב מימי בעסק
"כאב לי הלב". יניב מימי בעסק
"כאב לי הלב". יניב מימי בעסק
(צילום: פרטי)
לאחר המקרה חשב מימי כיצד הוא יכול לסייע יותר לאנשים במצוקה. הוא חבר לפעיל החברתי יניב עבדי, שהסכים לסייע בחיבור לפעילים חברתיים שיגיעו וייקחו מנות פלאפל למשפחות שנמצאות בימים אלו במצוקה. "וגם מי שצריך ורואה את זה והוא רעב, שיבוא אליי ואני אתן לו מנת פלאפל, שלא יקרה שוב מצב שבן אדם צריך לרוץ עם שקית ברחוב רק כי הוא רעב".
לפני כשנה יצאה מיכל לביא בת ה-12 מראשון לציון למסע של מלחמה על חייה, לאחר שליבה קרס והתקווה היחידה שלה ושל משפחתה הייתה השתלת לב מסובכת. בלילה שבין מוצאי שבת לראשון, חזרה מיכל ומשפחתה כשהם נרגשים לספר שהתהליך הסתיים בהצלחה והם מתחילים פרק חדש בחיים. "הילדה שלי נולדה מחדש", סיפרה תמר, אמה של מיכל בהתרגשות, למיינט ראשון ציון. "זה היה תהליך ארוך, מלווה בהמון עליות וירידות", מספרת תמר. "בערב ראש השנה קיבלנו את הבשורה שנמצא למיכל לב מתאים והיא הוכנסה לניתוח של 15 שעות שבסיומו יצאה עם לב חדש", היא מספרת. "כל הזמן אמרו לי שדואגים לי כאן בארץ ועודדו אותי. כל המערכת עדכנה אותי על האהבה שיש כלפי וזה ריגש אותי שיש תמיכה ומלא אהבה", אומרת מיכל מביתה בראשון לציון. "טוב לחזור הביתה אחרי כל מה שעברתי. עכשיו אני רוצה כבר לחזור לשגרה כפי שהיה לפני שכל זה קרה".
4 צפייה בגלריה
מיכל במהלך הטיפולים בבית החולים בניו יורק
מיכל במהלך הטיפולים בבית החולים בניו יורק
מיכל במהלך הטיפולים בבית החולים בניו יורק
(צילום: באדיבות המשפחה)
פורסם לראשונה: 07:34, 30.07.20