תחילת חודש פברואר אשתקד. סמוך לשעה שמונה בבוקר מוזעקים צוותים של מד"א לטפל בשחר דוד, תושב דימונה, שהתמוטט על המסלול במהלך ריצתו במסגרת מרתון "ארץ ים המלח".
1 צפייה בגלריה
שחר דוד (משמאל) עם מאיר פורמנסקי. "הייתי נחוש"
שחר דוד (משמאל) עם מאיר פורמנסקי. "הייתי נחוש"
שחר דוד (משמאל) עם מאיר פורמנסקי. "הייתי נחוש"
(צילום: פרטי)
שחר דוד השתתף אז במקצה למרחק של עשרה ק"מ, אך לאחר ריצה של שישה ק"מ הוא לקה בדום לב והתמוטט על המסלול. למזלו, מי שרץ אז לצידו היה מתנדב מד"א, מאיר פורמנסקי, שקלט מיד כי מדובר באירוע לבבי קשה.
"ראיתי לפניי אדם שהתמוטט", סיפר אז פורמנסקי, "בבדיקה מהירה הבנתי שהוא קיבל דום לב והתחלתי החייאה באמצעות עיסויים. הרגשתי כאילו כל מה שלמדתי במהלך השנים במד"א מתנקז לרגע אחד, ושאני פשוט עושה את מה שאני מחויב לעשות".
חובשים ופראמדיקים של מד"א, שהוזעקו למקום, ביצעו בשחר דוד החייאה, במהלכה חזר לו הדופק והוא פונה במצב קשה ויציב, מורדם ומונשם לבית החולים 'הדסה' עין כרם בירושלים.
שנה בדיוק לאחר אותו אירוע טראומטי, התייצב שחר דוד (47) בבוקרו של יום שישי בסוף השבוע שעבר על קו הזינוק של מרתון "ארץ ים המלח" כדי לרוץ שוב את עשרת הק"מ. הפעם הוא צלח את הריצה בשלום ועם הרבה סיפוק והתרגשות.
"אני לא זוכר כלום מהאירוע שעברתי לפני שנה", סיפר ל"ידיעות הנגב" שחר דוד, העובד במפעלי ים המלח, "אני זוכר רק שנפלתי אז על המסלול והתעוררתי בבית החולים. בדיעבד התברר לי שהייתי ארבע דקות במצב של מוות קליני. לאחר שהחלמתי ועברתי הליך של שיקום לב, חזרתי לעבודה, אבל גם גמלה בליבי ההחלטה לחזור ולרוץ במירוץ המרתון של השנה. לא התכוונתי לוותר על כך".
בכל זאת, לא היו חששות נוכח האירוע הקשה שעברת רק לפני שנה?
"עבורי זו היתה חוויה מתקנת לרוץ שוב את הריצה הזו. בפעם הקודמת לא סיימתי את הריצה. הפעם הייתי נחוש להשתתף ולרוץ כמו גדול. גם היה לי אישור מהרופא. גם רצתי יחד עם מתנדב מד"א, מאיר פורמנסקי, שרץ אז לצידי ועשה לי מיד החייאה. זה היה מאוד מרגש. נכון, שעברתי טראומה אמיתית, אבל לא היו לי לרגע כל התלבטויות באשר להשתתפותי במירוץ השנה".
איך קיבלה המשפחה את החלטתך לרוץ?
"בהתחלה הם התנגדו, אבל לאחר שקבלתי את האישור הרפואי, אז ההתנגדות פחתה והתחלפה בהתרגשות גדולה. גם אני התרגשתי וסחפתי בתחושות האלה את בני המשפחה. גם היה מאוד מרגש לרוץ עם מתנדב מד"א שלמעשה הציל את חיי וגם עם קבוצת הרצים מדימונה, שרצו איתי גם בשנה שעברה".
שחר דוד אמנם נמצא במעקב קרדיולוגי, אך זה לא מונע בעדו כבר לרקום חלום רחוק יותר, לרוץ בשנה הבאה במסגרת מירוץ "מרתון ים המלח" מרחק כפול מזה שהוא רץ השנה, קרי 20 ק"מ. "אני רץ בדופק נמוך", הוא מסביר, "וכבר מכין את עצמי לקראת השנה הבאה. זה היעד שלי".