אם לא די בהדי ההתפוצצויות בהסלמות הביטחוניות האחרונות, בימים האחרונים נחשפים תושבי באר-שבע לקולות נפץ שונים כתוצאה מהשלכת נפצים בשכונות שונות ברחבי העיר.
כך, למשל, הושלכו נפצים במוצאי שבת האחרונה, סמוך לשעה 22:00, באחד הפארקים בשכונת רמות. ביום שני בשעות הערב החרידו קולות נפץ את שכונת נווה זאב בעיר כתוצאה מאירוע דומה. כך גם קרה למחרת, ביום שלישי, אף זאת בשעות הערב. ברוב המקרים מדובר, ככל הנראה, בבני נוער ובצעירים המצטיידים בנפצים לקראת חג הפורים המתקרב ומפעילים אותם כבר עכשיו.
1 צפייה בגלריה
נפצים בשעות הקטנות של הלילה
נפצים בשעות הקטנות של הלילה
נפצים בשעות הקטנות של הלילה
(צילום ארכיון: שירות מיינט)
באופן טבעי, מעבר לדיווחים על כך למוקדי המשטרה והעירייה, העלו תושבים באותן שכונות בהן הופעלו הנפצים, פוסטים חריפים ברשתות החברתיות. "בלילה זורקים נפצים וזה נשמע כמו יריות", ציינה תושבת שכונת רמות, "זה נשמע חזק. זה לא נפסק ולאותם משליכי הנפצים לא אכפת שיש ילדים קטנים בבית או אנשים שישנים. זה ממש מלחיץ ומקפיץ. הילדה שלי קופצת מתוך שינה בפחד מהנפצים האלה. פשוט גועל נפש. הכי מעניין, שכולם שותקים ולא עושים כלום".
תושבת נוספת ציינה, כי "אנחנו נאלצים לחוות התקפי חרדה בגלל הקולות האלה. זה מרתיח. חייבים להפסיק את התופעה ההזויה הזאת. הבעיה היא, שאם להורים לא איכפת שהילד שלהם ייפגע בעצמו ממשחק בנפצים, למה שיהיה אכפת להם מהסביבה?".
תושב אחר הוסיף, כי "רק אלוהים יודע כיצד מרגישים הלומי קרב עם הבומים האלה. אין לאותם משליכי נפצים טיפת רחמים לחולי פוסט טראומה, לילדים ולבעלי חיים".
מנכ"ל מד"א, אלי בין, קרא השבוע להורים למנוע מילדיהם לשחק עם נפצים. "מדי שנה", אמר בין, "אנו מטפלים במקרים של ילדים ובני נוער שפציעתם יכולה היתה להימנע לו רק היו שומרים על אמצעי הזהירות". בתוך כך פרסמה עיריית באר-שבע בתחילת השבוע באתר האינטרנט קריאה לציבור התושבים להימנע משימוש בנפצים וקפצונים. "לקראת חג הפורים וכמדי שנה", נאמר באותה קריאה, "עולה השימוש באמצעים מבהילים כדוגמת נפצים וקפצונים. השימוש באמצעים אלו יוצרים בהלה בקרב תושבי העיר ובעלי חיים ואף עלולים ליצור נזק ולפגוע באוכלוסיות השונות. הציבור מתבקש לשתף פעולה ולא לגרום לאי נעימות".
מהמשטרה נמסר כי "בשיתוף גורמי אכיפה נוספים, אנו פועלים למען איכות חייו של הציבור ובכלל זה אכיפה כנגד מעורבים העושים שימוש בפריטים נפיצים ובפרט ובסמוך לחג הפורים. להזכיר, כי מדובר בשימוש פחזני באש ולא אחת, אנו עדים להיפגעות קטינים מחומרים נפיצים אלה, אשר עצם השימוש בהם מהווה עבירה על החוק. בכל מקרה בו מדווח למשטרה אירוע אודות שימוש בנפצים ודומיהם, נשלח למקום צוות שוטרים בלשי נוער. אנו פונים לציבור לדווח על כל חשש או חשד ממפגע זה".