אושר מתווה להשתתפות עיריית באר-שבע במימון שיפוץ המדרחוב בקק"ל בעיר העתיקה, בסכום כולל של כ- 20 מיליון שקלים, כאשר גם הסוחרים יתרמו את חלקם במימון.
1 צפייה בגלריה
המדרחוב בעיר העתיקה
המדרחוב בעיר העתיקה
המדרחוב בעיר העתיקה
(צילום: הרצל יוסף)
מדובר בתכנון שדרוג המדרחוב שנעשה על ידי משרד האדריכלים דרמן וורביקל, תכנון שלקח כשנה. תחום הביצוע משתרע בין רחוב הרצל ועד צומת טרופלדור, וכולל: שדרוג מערכות תשתית, שינוי כיכר רבין, סילוק המזרקה שלא פעילה, החלפת תשתיות, פיתוח, ריצוף, תאורה, נטיעת עצים והחלפת ריהוט רחוב.
ראש מינהלת הגג בעירייה, אדריכל צבי טל יוסף, הציג את התכנית בישיבת הנהלת העירייה והסביר: "חשבנו שהפרויקט לא יהיה שלם ולא יהיה מוצלח אם לא נשדרג גם את החזיתות של המבנים הגובלים לקק"ל, שהשדרוג הזה כולל החלפת חלונות הראווה לפי פרטים ותכנון אחיד, הוספה של מרקיזות - הצללות, התקנת שילוט של בתי העסק ועוד".
על פי חוק עזר עירוני 'שיפוץ חזיתות', העירייה יכולה השתתף בעלויות במקרים כאלה, בעוד היתר ימומן על ידי הסוחרים. במקביל, העירייה מנסה לגייס כספים מהממשלה, ואם אכן תצליח, הדבר יפחית מהסכומים שהסוחרים יצטרכו לשלם.
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', התייחס בדיון לנושא המימון ואמר: "אם נצליח לגייס את הממשלה, ועשינו את זה בעבר, לפרויקטים בעיר העתיקה, פרויקטים נקודתיים, אז אנחנו עוד נקל עליהם (על הסוחרים י.ל.) עוד יותר. אנחנו גם נעשה מאמץ גדול שהמדינה תיכנס כשותפה ואז נוריד עוד מהסוחרים עצמם".