ההחלטה לקיים לימודים באמצעות למידה מרחוק באינטרנט, כפי שהתקבלה בסוף השבוע האחרון על ידי הנהלת אוניברסיטת בן גוריון עם סגירת הקמפוס בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, אינה ישימה לגבי עשרות סטודנטים בדואים המתגוררים בכפרים הבלתי מוכרים.
1 צפייה בגלריה
"אל תשאירו אותנו מאחור"
"אל תשאירו אותנו מאחור"
"אל תשאירו אותנו מאחור"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
בעקבות הנחיית משרד הבריאות, שקיבלה בשבוע שעבר משנה תוקף עם הודעת ראש הממשלה בנושא, הוחלט לסגור את כל מערכת החינוך בארץ, כולל המוסדות להשכלה גבוהה.
באוניברסיטת בן גוריון הוחלט לאור זאת כי קיום המשך הלימודים וההרצאות יתבצע באמצעות הלמידה המקוונת.
החלטת האוניברסיטה 'תפסה' את עשרות הסטודנטים הבדואים, המתגוררים בכפרים הבלתי מוכרים, ללא כל פתרון, לאחר שאין להם כל דרך להסתייע בלמידה מרחוק.
"אנחנו מנותקים משירותי חשמל ואינטרנט", סיפרה אחת הסטודנטיות, "ואנחנו דורשים פתרון על מנת שנוכל להמשיך לקחת חלק בלימודים באוניברסיטה. לצערנו, היישובים שלנו אינם מחוברים לתשתיות של חשמל ואינטרנט ואנחנו מסתמכים על שירותי המיחשוב והאינטרנט של האוניברסיטה. אנחנו דורשים מהאוניברסיטה לדון בפתרון יצירתי ובר־קיימא כדי לאפשר לנו להמשיך את הלמידה שלנו כמו שאר הסטודנטים. אל תשאירו אותנו מאחור".
מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מתגאה בהנגשת האקדמיה למגוון האוכלוסייה. בשל משבר הקורונה, האוניברסיטה עברה להוראה מקוונת. מאחר שלא לכל הסטודנטים יש גישה ביתית ללמידה מרחוק, האוניברסיטה ואגודת הסטודנטים פתחו אפשרויות שונות עבור סטודנטים אלו כדוגמת חדרי מחשבים במעונות הסטודנטים. לפרטים ובכדי לקבל מענה מותאם, הסטודנטים שצריכים סיוע בהתחברות ללמידה מרחוק מתבקשים לפנות לדקנט הסטודנטים".