תהליך סיפוח המועצה התעשייתית נאות חובב לשטח השיפוט של עיריית באר שבע שהחל לפני כשנתיים, קיבל תאוצה נוספת, כאשר ערב החג החליטה מועצת העירייה פה אחד להמשיך לפעול בכל האמצעים לשם צירוף שטחי המועצה התעשייתית, ובהלימה לכך לביטול מעמדה של נאות חובב כמועצה מקומית.
1 צפייה בגלריה
נאות חובב. תשעה חברי מועצה ממספר גופים שונים
נאות חובב. תשעה חברי מועצה ממספר גופים שונים
נאות חובב. תשעה חברי מועצה ממספר גופים שונים
(צילום: הרצל יוסף)
העירייה מנהלת התדיינות עם משרד הפנים לצירוף נאות חובב וגם רמת בקע לשטחה. המשמעות של החלטה כזו היא הגדלת ההכנסות של העירייה ויצירת מקומות תעסוקה נוספים לתושביה.
קראו גם:
שר הפנים, אריה דרעי, מינה ועדת גבולות שבוחנת את הסוגיה ואף התקיימו ישיבות בין נציגי המשרד לנציגי העירייה. ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', דיבר על האינטרסים של העירייה במהלך זה מבחינת ההיבטים התעסוקתיים, הבריאותיים והסביבתיים לתושבי העיר. "אני חושב שזו הזדמנות היסטורית יוצאת דופן עבור עיר המטרופולין הגדולה, שבסך הכל התושבים שלה גם לרוב עובדים במקומות עבודה בנאות חובב במפעלים השונים. גם הנושא הסביבתי חשוב לנו ביותר כעיר הקרובה ביותר לנאות חובב".
סגן וממלא מקום ראש העירייה, טל אל על, בירך על החלטת המועצה: "אני חושב שהיא עושה צדק, גם צדק חלוקתי, אין היגיון במועצה מקומית שאין לה תושבים. זו החלטה היסטורית תקדימית ומאוד משמעותית".

הוצאות נוספות

יש לציין כי ההחלטה הסופית בנושא תהיה של משרד הפנים. המועצה התעשייתית נאות חובב ממוקמת כ־12 ק"מ מדרום לבאר־שבע ובה למעלה מ־20 מפעלים וכן מתקני טיפול ומיחזור פסולת. המפעלים מייצרים כמחצית מכלל הכימיכלים המיוצרים בישראל. המועצה ממונה על ידי משרד הפנים והיא מורכבת מתשעה חברים: שלושה נציגי ממשלה, שלושה נציגי רשויות מקומיות ושלושה נציגי מפעלים. ראש המועצה הנוכחי הוא עו"ד גדי אלפסי.
גורמים בכירים שמכירים מקרוב את מועצת נאות חובב מצננים את ההתלהבות של אנשי העירייה, וטוענים כי המהלך של עיריית באר שבע הוא "טעות גדולה, יש בו יותר חסרונות מיתרונות".
אחד מהם מסביר בשיחה עם "מיינט באר שבע" כי סיפוח המועצה יביא להיבטים נוספים שיש לקחת בחשבון במהלך כזה. "מועצת נאות חובב היא מועצה עצמאית, שפועלת בנושאי איכות הסביבה, תכנון ובנייה וקידום פרויקטים", אומר גורם פוליטי המכיר את ההתנהלות במועצה מקרוב. "מדובר במועצה מקצועית עם מנגנון של אנשים מקצועיים. מפעלים לא יכולים להמתין שנתיים־שלוש במקרה הטוב לאישור תוכניות בנייה בעירייה.
העירייה תצטרך להקים חברה עירונית שתנהל את המתחם, זה יהיה יותר זול? ברור שלא, ההוצאות יהיו הרבה יותר גדולות, ויש עוד עניינים מורכבים שמצריכים פתרונות. לעניות דעתי, היו צריכים להקים מועצה אזורית תעשייתית שתכלול גם את מפעלי ים המלח, ולא לספח את השטח לעיריית באר שבע".
מה מבחינת ההיבט הכספי? מדובר בהכנסה משמעותית לקופת העירייה.
"נושא החלוקה הכספית לרשויות באזור הוא אכן נושא חשוב, ולדעתי צריך לתת לכל היישובים בסביבה חלק מהעוגה על פי חלוקה שתיקבע".
לעדכונים - חדשות באר שבע