שר החינוך רפי פרץ הגיע אתמול (ג') ל- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון לביקור אצל נשיא המכללה פרופ' יהודה חדד. במהלך הסיור סיפר השר על מהלך נרחב של איחוד מכללות להוראה בכל הארץ.
1 צפייה בגלריה
ביקור השר פרץ במכללה
ביקור השר פרץ במכללה
ביקור השר פרץ במכללה
(צילום: יח"צ SCE)
כחלק מאותו מהלך עדכן השר כי הוא פועל עם המל״ג לאיחוד בין המכללה למכללת קיי לחינוך היושבת בבאר שבע. המכללה לחינוך, לפי תכנית משרד החינוך והמל"ג, תהפוך לקמפוס נוסף של מכללת SCE ותמשיך לספק תארים ותעודות בתחום החינוך.
פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה, סיפר: "הדברים של השר מעודדים ואני שמח שבקרב ההנהגה הבכירה במדינה יש הסכמה עם הנהלת המכללה בנוגע לעתיד האקדמיה בישראל. אני מודה לשר על הביקור ובטוח כי המהלך עם מכללת קיי יתרום רבות לסטודנטים, לעיר באר שבע ולנגב".
שר החינוך רפי פרץ: ״האיחוד עם מכללת קיי, תיתן לכם דחיפה נוספת ואנו שמחים על הגדלה והרחבה של ההשכלה הגבוהה בבאר שבע. צמצום הפערים בישראל הוא אתגר מספר אחד של החברה הישראלית. במשרד החינוך הרחבנו את התכנית להזנקת הפריפריה לערים נוספות. אני רואה קשר הדוק בין לימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים בתיכון לבין לימודי הנדסה.
"השאיפה שלי, ואני אומר זה כשר חינוך שגדל וצמח בפריפריה ועדיין גר שם, זה להזניק את הפריפריה. אנחנו נמשיך לפתח את הסטודנטים להנדסה בפריפריה, אנחנו רוצים להגדיל את התמריצים לסטודנטים האלו, שיגיעו לבאר שבע ללמוד לכתחילה ולא בדיעבד".
בפני השר הוצגו נתונים אודות הסטודנטים הלומדים במכללה. בין הנתונים, נשיא המכללה חדד סיפר לשר כי 65 אחוז מקרב הסטודנטים של המכללה במשך השנים הם דור ראשון לאקדמיה, כלומר הראשונים ללמוד תואר ראשון מבין בני משפחתם.
נשיאה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי פרופ' לאה קוזמינסקי: "מדובר במהלך ארצי להעברת המכללות האקדמיות לחינוך לתקצוב הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג. כחלק ממהלך זה מתקיימים בכל הארץ מגעים מסועפים לאחודים בין מוסדות אקדמיים. המכללה האקדמית לחינוך על שם קיי נמצאת במגעים לאיחוד בינה לבין מכללת סמי שמעון. מדובר באיחוד ולא בצירוף של מכללת קיי למכללה אחרת. האיחוד בין שני המוסדות יאפשר העמקה של היבטים אקדמיים בחינוך ובהכשרה להוראה, ויקדם את הוראת החינוך הטכנולוגי בנגב. המהלך מהווה פתח להרחבת אפשרויות התעסוקה של מהנדסים אקדמאים גם בתחומי החינוך".