ערב של מחאה: למעלה מששת אלפים איש הגיעו הערב לעצרת 'מחזירים את הנים' באמפי פארק בבאר-שבע, במסגרת המאבק להשבתם הביתה של הלוחמים סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין, ושל האזרחים, אברה מנגיסטו והיאשם שעבאן א-סייד, משבי החמאס.
3 צפייה בגלריה
משפחות גולדין ומנגיסטו
משפחות גולדין ומנגיסטו
משפחות גולדין ומנגיסטו
(צילום: הרצל יוסף)
"הפסקנו לשתוק", אמרו אנשים שהגיעו להזדהות עם המשפחות והביעו תמיכה במאבקם. לעצרת הגיעו בני נוער רבים, מאות מתוכם מבני הקהילה האתיופית שהגיעו בהסעות מאורגנות. הגיעו גם נציגי המשפחות השכולות, אנשי עסקים, נציגי פורום המילואימניקים ותושבים מעוטף עזה.
3 צפייה בגלריה
משפחת מנגיסטו על הבתה
משפחת מנגיסטו על הבתה
משפחת מנגיסטו על הבמה
(צילום: הרצל יוסף )
את העצרת פתחו הזמרים אביב גפן ועידן עמד. אילן מנגיסטו אחיו של אברה מנגיסו, נשא דברים: "אני רוצה להודות לכל מארגני האירוע שמסייעים לנו תודה לכולם". אביו של אברה פנה לממשלה: "אני רואה את הילד שלי בחלום חוזר, אני אוהב את מדינת ישראל וירושלים". הקהל הגיב בתשואות.
פרופ' שמחה גולדין אביו של הדר: "המנהיגות שלנו לא עןשה דבר, זו לא מנהיגות ולא אחריות. המנהיגות עסוקה בעצמה, אנחנו דורשים מנהיגות אמיצה, למה עשרת אלפים עזתים נכנסים לעבוד בישראל והבן שלי בעזה? אנחנו כאן ננהיג את ההנהגה ואותנו אי אפשר לעצור".
אילן אברה הוסיף על אחיו והגעגועים: "אברה באמהרית זה אור ובאמת היה אור בבית. אני הראשון שהתבשרתי שאברה עבר את בגבול לעזרה אבל אדם עם משבר נפשי שלא ידע מה הוא עושה. 2000 ימים עברו ואין לנו מידע על אחי, האם ככה היו מתייחסים לאדם בצבע אחר? לצערי אברה אתיופי ולכן הוא שקוף. ראש הממשלה ומנהיגי המפלגות מפקירים את הבנים, בושה וחרפה. אנחנו מאמינים בכם ובלב של עם ישראל".
מאיה מורנו אלמנתו של עמנואל מורנו שנפל במילוי תפקידו אמרה: "זה מאבק לא רק של גולדין, שאול ומנגיסטו זה מאבק של כולנו". יהודה משי זהב דיבר על אוזלת היד לשחרור הבנים: "לא מפקירים חיילים בשטח ולא מפקירים גופות אצל האויב".
3 צפייה בגלריה
האלפים ביציעים
האלפים ביציעים
האלפים ביציעים
(צילום: הרצל יוסף )