על שלט הכניסה בבית משפחת כהן בבאר שבע, האותיות COHEN מוטבעות בצורה מיוחדת ומדויקת להפליא. ענת, בעלת הבית מביטה בשלט ומחייכת חיוך רחב. “הרכבתי את השלט הזה מחתיכת עץ ארוכה שמצאתי עם חיתוכים מתאימים ותליתי על הדלת. יש כבר מעצבות פנים שביקשו להזמין” היא אומרת וצוחקת.
ענת כהן (58) מבאר שבע היא אומנית בנשמתה. “מגיל צעיר האומנות טבועה בי. אני זוכרת את עצמי, עוד לא בת עשר אפילו, וכבר יוצרת כל מיני דברים למשפחה כמו בתי מזוזות וכדומה” נזכרת ענת. “אבל עד לפני כמה שנים לא יצא לי לעסוק בזה כמקצוע”.
2 צפייה בגלריה
ענת כהן. כבר מגיל צעיר האומנות היתה בדמה
ענת כהן. כבר מגיל צעיר האומנות היתה בדמה
ענת כהן. כבר מגיל צעיר האומנות היתה בדמה
(צילום: פוטו יחיאל)
כאמור, בשנים האחרונות שינתה כהן את עיסוקה והפכה ממאפרת כלות לציירת. כיום נחשבת כהן לציירת מבוקשת בקרב אדריכלים, מעצבי פנים ובעלי בתים, שמבקשים ממנה לעטר את ביתם בציוריה. “הכל מתחיל ממעצבת באר שבעית מוכשרת מאוד בשם נטלי גנון שפנתה אליי וידעה שאני מציירת” נזכרת ענת בתחילת דרכה. “היא ביקשה שאכין לה ציור לבית הפרטי שלה ומשם הכל היסטוריה” אומרת הציירת המוכשרת בגאווה. “כשמעצבים מגיעים הנה לאסוף ציור שהוזמן, לשמוע אותם מתלהבים ממה שיצא זאת תחושת סיפוק שקשה לתאר במילים” מסבירה ענת על התחושות שלה ומוסיפה ש”אני מודה לאל שנתן לי את הזכות לעשות את מה שאני אוהבת, להתפרנס מכך וכמובן להיות מסופקת מהתגובות של הלקוחות שלי”.
כהן מתמחה בשיטת הציור האבסטרקטית. ככזאת, היא שומעת המון פרשנויות שונות לציורים שלה. “הרעיון בציור אבסטקרט הוא שכל אדם יכול לקחת את זה לכיוון שלו” מסבירה הציירת המוכשרת. “אני לפעמים שואלת את בעלי מה הוא רואה בתמונה והוא אומר ‘בית’ או ‘עץ’ ואני בכלל רואה משהו אחר לגמרי. התמונות שאנחנו רואים מושפעות מהאירועים שאנחנו עוברים, מהחוויות שלנו וממה שהמוח מנווט אותנו לחשוב אליו”.
2 צפייה בגלריה
ענת כהן. "תהליך העבודה על הציור הוא נפלא בעיניי"
ענת כהן. "תהליך העבודה על הציור הוא נפלא בעיניי"
ענת כהן. "תהליך העבודה על הציור הוא נפלא בעיניי"
(צילום: פוטו יחיאל)
ואם השיער הקצר והחיוך מוכרים לכם, סביר להניח שנתקלתם בעסק המשפחתי של הכהנים- הבאגט של אורי. “הבאגט הוא העסק של בעלי, אורי, ושלי ואפשר לומר שהוא בהחלט מוסד קולינרי מהוותיקים בבאר שבע שקיים כבר מעל ל35 שנה בעיר” מספרת כהן. “אני קמה מוקדם, מתפללת בנחת, יוצאת לעבודה בעסק המשפחתי עד אחר הצהריים וחוזרת הביתה לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה” היא מספרת. “תהליך העבודה על הציור עצמו הוא נפלא בעיניי. לראות כן ציור עם לוח ריק ולדעת שבעוד כמה ימים הלוח הזה יקבל חיים וחיות זה משהו מדהים בעיניי”.
בניגוד לתחומים אחרים במשק, לטענתה של כהן בקרב אנשי הרוח והאומנות נושא אפליית הנשים פחות מורגש. “אני מעריכה שהמספרים די מאוזנים בין גברים לנשים. יש המון אומנים ואומניות מוכשרים מאוד בישראל וכל אחד מקבל את המקום שלו לבטא את יצירותיו” אומרת ענת. “בסקטורים אחרים אני גם חושבת שהמצב השתפר מאוד. הוא בטח טוב יותר מאשר היה בעבר”.
לסיום, מסבירה ענת, כי על פי האמונה שלה ושל בעלה, ההצלחה תלויה בעשיית טוב. “בתפיסה שלנו, מעבר לחשיבה הכלכלית, אנחנו באמת משתדלים לעשות טוב למען הסביבה. מעבר לעסק שנינו מאמינים שכאשר מגלגלים טובה לאדם אחר זה יחזור אליך, וזה המסר שלי גם לאנשים- תעשה טוב, והטוב כבר ימצא את דרכו אליך”.
ענת כהן: 052-4267073