"יש הרבה סיטואציות בעולם המשפט שבהן התובעים או הנתבעים נמצאים במצבים מאוד רגשיים", אומרת עו"ד איילת קיטיביץ-קורן בתחילת השיחה בקול שקט ובוטח, "אבל המצבים הנפוצים יותר נמצאים בעיקר בדיני עבודה ודיני משפחה, לפחות בתחילת ההליך. איש או אישה שנמצאים בתחילת הליכי גירושים הם מאוד פגיעים, והאמוציות מאוד גדולות.
2 צפייה בגלריה
איילת קיטיביץ-קורן
איילת קיטיביץ-קורן
איילת קיטיביץ-קורן
(צילום: תומר קצב// סטיילינג: יפעת מנדבי// בגדים: גרדרובה)
הרבה פעמים החלטות שמתקבלות במצב כזה לא באות ממקום רציונלי אלא יותר מתוך אימפולסיביות, דבר שיכול לפגוע בהם בהמשך הדרך.
"גם בדיני עבודה קיים האלמנט הרגשי של הצד הנפגע, שבו הוא מרגיש שנעשה לו עוול ומנסה בכל דרך 'לנקום' בצד שכנגד. עירוב אמוציות בהליך משפטי הוא לא בריא כלל, ואני חושבת שבנקודת ההשקה הזו יש לי יכולת גדולה מאוד לגעת באופן בלתי אמצעי בלקוחותיי, להיות להם אוזן קשבת ולמתן אותם. מה שנקרא, כאן אני נכנסת לתמונה".
הדוברת, עו"ד איילת קיטיביץ-קורן, אחת הנשים שעוצמתן באה לידי ביטוי דווקא בסבלנותן ובשקט והשלווה שהן מקרינות לסביבתן. העוצמה שבהבלגה, אם תרצו. הכוח שבאיפוק.
היא נולדה בקריית-גת, למשפחה מאוד תומכת, בת 5 ילדים: "נולדתי בבית אוהב מאוד שדחף ועודד את הילדים לצאת וללמוד, וכולנו באמת יצאנו מוצלחים".
בביה״ס היא למדה דווקא אדריכלות, בצבא היא שירתה במנהל האזרחי בעזה וכשהשתחררה הלכה ללמוד חינוך.
היא נישאה צעירה והביאה לעולם בת אחת, עליה משוש גאוותה. נישואיה הראשונים לא עלו יפה ואיילת החליטה, לא בלי חשש, שהיא יוצאת לדרך נפרדת, כאם יחידנית, ומעניקה לבתה את כל תשומת הלב והצמיחה האפשריים: "אני חושבת שכל מהלך חיי, וההחלטות שקיבלתי במסלולים השונים אליהם הלכתי, נתנו לבתי דוגמה טובה כיצד להתמודד עם כל משבר בחיים ולהפיק ממנו את המיטב".
היא הייתה מחנכת אהובה ומוערכת במשך שלוש עשרה שנים, ובד בבד החלה ללמוד לתואר ראשון ושני במשפטים: "תחום החינוך נתן לי כלים טובים מאוד, שהיום משמשים אותי רבות כעורכת-דין, כיצד אני צריכה להתנהל. להיות מחנכת זה לא ללמד מקצוע, זה לא טכניקה, זה הרבה הכלה, סבלנות, עצה טובה, מגע אישי, פסיכולוגיה. מדובר בילדים ונערים שנמצאים בתחילת דרכם בחיים, וצריך לעצב אותם לא רק בתחום הדידקטי אלא ואולי בעיקר בתחום ההתנהלות האישית. מאוד אהבתי את זה והסיפוק היה יום יומי".
2 צפייה בגלריה
איילת קיטיביץ-קורן
איילת קיטיביץ-קורן
איילת קיטיביץ-קורן
(צילום: תומר קצב// סטיילינג: יפעת מנדבי// בגדים: גרדרובה)
במקביל לקריירה בתחום המשפטים היא נישאה בשנית והביאה לעולם עוד שלוש בנות מקסימות, בת 12 ותאומות זהות בנות עשר וחצי.
איך הגעת מהחינוך לעיסוק בעריכת דין?
"רציתי לשבור את תקרת הזכוכית שאולי הצבתי לעצמי בתחילת הדרך באופן בלתי מודע. אמרתי לעצמי שיש לי את היכולת ואת הפוטנציאל לפרוץ הלאה בתחום הקריירה, ומטבעי אני גם אדם שמאוד סקרן ומאוד אוהב להעשיר את הידע שלו, והחלטתי שאני הולכת לתחום המשפטים ולעסוק בעריכת דין. ברור היה לי שאני לא הולכת להתעסק עם ניירת, חוזים וכו', למרות שאולי יש בהם יותר כסף. גם כמחנכת הניירת הייתה הדבר השולי ועיקר התשוקה והאהבה שלי הייתה לתלמידים כבני אדם.
"החלטתי שאני הולכת לכיוון של התמחות בדיני עבודה ודיני משפחה כי שם, כמו שאמרתי בהתחלה, נפוץ הרבה יותר המגע האישי ללקוחות. הסיטואציה הזו שבה עורכת-דין לא רק נותנת ייעוץ משפטי, וכמובן ייצוג הולם ומקצועי, אלא בעיקר בתחילת הדרך גם נותנת עצות טובות להתנהלות, עצות שלעיתים חורגות מההליך המשפטי ונוגעות גם לתחום ההתנהגות, זה סוד הקסם שלי מה שנקרא, ולכן צברתי הצלחה רבה בתחום הזה.
הלקוחות הבינו מהר מאוד שהעצות שנתתי בתחילת הדרך לא רק שחסכו להם כסף רב או סייעו להם להרוויח יותר ממה ששיערו, אלא בעיקר הבינו שמולם נמצאת עורכת-דין שהיא תמיד שם בשבילם. זה משהו שלקוחות מאוד מתחברים אליו, כי זה בא ממקום אמיתי".
ואכן שמה של עורכת-הדין, שהיא גם מנטורית לחיים אם תרצו, הגיע למרחוק והצמיחה וההתפתחות של עו"ד איילת קיטיביץ-קורן קיבלה מינוף חסר תקדים: "אני חושבת שעבודה משפטית טובה יכולים לתת הרבה עורכי דין", היא מסבירה, "אני נותנת ערך מוסף: מלבד עבודה משפטית מצטיינת אני נותנת גם עצות טובות ומדויקות, ובעיקר מצליחה לגעת בלקוחות באופן שבו הם מקבלים שתי ציפורים במכה אחת: גם מרוויחים בהליך בו הם מצויים וגם מרוויחים עצות טובות להמשך דרכם בחיים.
"זו למעשה גם העוצמה שקיימת, אני חושבת, בעיקר אצל נשים. זו עוצמה של הכלה, הבנה ואינטואיציה מה צריך לעשות ברגע הנכון. אני חושבת שמסלול חיי והמשברים אתם התמודדתי, אבל הכי חשוב ההצלחה של לצאת מהם מחוזקת נתנה ראשית דוגמה לבנותיי כיצד יש לנהוג בעתידן המקצועי והזוגי, לא להיות אף פעם במקום שבו את לא רוצה ולא מרוצה, אלא תמיד להתפתח ולצמוח באופן אישי, בלי שום עכבה משום גורם. זו עוצמה נשית במיטבה".
ליצירת קשר עם עו"ד איילת קיטיביץ- קורן
08-6816816 ׀ 052-2627266