היא נולדה בבית זעיר בורגני בבת ים לאב שעמל לפרנסתו במשך כל היממה ואימא שדאגה תמיד לאוכל חם על השולחן, הדומיננטיות של הילדה הדעתנית, יחד עם השאיפה הבלתי מוסברת לידע וצמאון להתפתחות הביאו את זיוה שחר בת ה-51, מייד אחרי גיוסה לניו יורק: "נולדתי בבית חם ואוהב", נזכרת זיוה, "מקטנות תמיד שאפתי להתפתח, הראש תמיד חשב איך אני הופכת לאישה מצליחה, חוצה גבולות ומוסכמות, לכן המעבר לניו יורק, עיר שאני פשוט אוהבת אותה מאוד עד היום, היה די טרוויאלי מבחינתי.
2 צפייה בגלריה
זיוה שחר. "אני מייעצת ולא באה לגזור קופון על תיווך"
זיוה שחר. "אני מייעצת ולא באה לגזור קופון על תיווך"
זיוה שחר. "אני מייעצת ולא באה לגזור קופון על תיווך"
(צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן)
"צריך לזכור שבאותה עת לפני כ-25 שנה לא היה נהוג אחרי הצבא לטוס לחו"ל לעבודה ממושכת או בכלל לטיול ארוך, אבל כזו הייתי, חמושה בסקרנות אין קץ. בארצות הברית הכרתי מכר ישראלי שעסק בנדל"ן במנהטן ואחרי שהייתי אצלו פעם אחת הוא ביקש שאעבוד אצלו, התחלתי לעבוד ובמקביל למדתי בקולג' קורסים של נדל"ן, כי אם אני מתעסקת במשהו אני חייבת לדעת אותו על בוריו, וקצרנו הצלחה מרובה מאוד שם. ודי נדלקתי על העניין".
שלוש שנים עבדה הנערה הצעירה בניו יורק וראתה ברכה בעמלה עד "שנמאס לי", היא מסבירה. "גם הגעגועים לארץ וגם חשבתי להקים משפחה, סוף סוף הייתי בת 26 וכבר חושבים על העתיד, ככה היה פעם לפחות".
עם חזרתה ארצה עברה להתגוררר בתל אביב, שם גם הכירה את בן זוגה, אושרי, אותו היא מרבה להגדיר "החצי השני שלי, השותף שלי לחיים ולדרך וכמובן אהובי". במקביל לנישואיה היא עבדה במספר עבודות והביאה לעולם שלושה ילדים (הבכורה בת 21, בן בגיל 17 ובן בגיל 14). בעקבות עבודה שקיבל בעלה החליטה לעבור לדרום, בתחילה ללהבים , אחר כך לעומר שם היא מתגוררת עד היום: "המעבר היה הלם מוחלט", היא מספרת, "אני הייתי רגילה לחיים אורבניים מה שנקרא, תל אביב, מרכז וכו'. שהגענו לבאר שבע אולי היו שניים וחצי בתי קפה. היו לי קשיי קליטה, מה שנקרא, אבל די התאקלמתי, כי כשאת עושה משהו למען מטרה חשובה וכשיש אהבה הכול מסתדר בסופו של דבר".
2 צפייה בגלריה
זיוה שחר. התחילה ללמוד נדל"ן בניו יורק
זיוה שחר. התחילה ללמוד נדל"ן בניו יורק
זיוה שחר. התחילה ללמוד נדל"ן בניו יורק
(צילום: ענת קזולה. סטיילינג: לורה פלדמן)
עם מגוריה באזור הדרום החלה לחזור לאהבתה הישנה, נדל"ן, ופתחה עסק עצמאי: משרד תיווך ויעוץ נדל"ן הנושא את שמה, הממוקם כעת בעומר, מקום מגוריה: "כשאתה מכיר משהו ויודע אותו, אז תמיד תחזור אליו. זה בער בעצמותיי. שכולם בבוקר היו מסתכלים על העיתון אני הייתי מסתכלת על החלק של נדלן (למכירה ) . אני כל כך מבינה ושוחה בתחום שזה תמיד קינן בי, והחלטתי שאני מנסה הפעם לפתוח משהו עצמאי ולראות איך זה הולך".
ההימור הצליח בגדול, עד מהרה הפכה זיוה לאשת נדל"ן מוכרת באזור הדרום ובטח כיום בעומר שם היא שולטת בכיפה בכל הקשור לקניה ומכירה של בתים פרטיים ווילות: "אני כמובן גם מייעצת ולא באה לגזור קופון תיווך", היא מסבירה, "בגלל הידיע הרב שיש לי אני פשוט מנחה, לפעמים אפילו בהתנדבות, את הרוכשים מה כדאי ומה לא, מסבירה להם כל הליכים ביורקרטים ונותנת להם טיפים ששווים עשרות אלפי שקלים בתהליך הרכישה".
אבל זיוה שחר היא לא רק נדלניסטית "אפורה" שרואה הכול דרך מטראז'ים וכיווני אוויר, היא בעיקר אישה יוצרת שלעולם לא שוקטת על השמרים. להוציא את העובדה שסקרנותה לעולם ולמה שיש לו להציע הביאה אותה בצעירותה להיות מארגנת ומלווה טיולים לחו"ל בנוסף לקריירה שפיתחה בתחום הנדל"ן, עוד מילדותה נמשכה זיוה גם לאסתטיקה ועיצוב פנים: "זו הייתה האהבה הגדולה שלי, גם למדתי, אך לא עבדתי בתחום", היא אומרת. שנית, היא החלה ללמוד עריכת דין ונמצאת כבר בשנה השלישית ללימודיה, "הרי אמרתי שאני טוטאלית בכל דבר, ובנקודות הממשק בין נדל"ן לבין דיני תכנון ובניה, חוזים וכו' חייבים לדעת משפטים", היא מסבירה. ואם כל זה לא מספיק, אז לאחרונה החלה אשת הקריירה המצליחה שהמטבח היה רק סוג חדר בבית עבורה, לא פחות ובטח לא יותר ("בעלי, אושרי, שהוא אחד הבשלנים המעולים שאני מכירה, מילא את החסר") להתעניין בקולינריה: "אחד התחביבים הגדולים שלי ושל כל משפחתי זה להחשף לטעמים אקוזטיים, אנחנו מאוד אוהבים לאכול במסעדות ייחודיות, זה תחביב משפחתי גורף, אבל מעולם לא חשבתי שאני בעצמי אבשל. עם תחילת משבר הקורונה והסגרים נכנסתי למטבח והתחלתי לבשל, בקטנה כזה, לא מגיעה לדרגות של בעלי, אבל זה מוצא חן בעיניי וזה סוג של תחום שאני רוצה להתנסות בו, והרי כבר הספקת להכיר שזיוה שחר רוצה משהו - היא תעשה הכול כדי לדעת אותו עד הסוף".
ליצירת קשר: זיווה שחר - 054-4518686