כבר במבט ראשון, כשנכנסים אפשר להבחין שאולם תצוגת הרכבים בסוכנות י.מ האתגר בבאר שבע שונה מאולמות אחרים והאווירה בו היא חמה ומשפחתית. הוא מרהיב ביופיו, נעים ונוח, ומאכלס את דגמי 2021 של רכבי טויוטה.
כאשר מתבוננים בצורה מעמיקה יותר מבינים שמאחורי הקומפלקס היפייפה עומדים משפחות בורגמן והייניק, שיחד עם ילדיהם מביאים לבאר שבע סטנדרט שירותי גבוה במיוחד. על הכל מנצחת אם המשפחה אילנה בורגמן, המכהנת כמנהלת החברה.
2 צפייה בגלריה
אילנה בורגמן. דואגת לרמת שירות גבוהה
אילנה בורגמן. דואגת לרמת שירות גבוהה
אילנה בורגמן. דואגת לרמת שירות גבוהה
(צילום: אינגה אבשלום. סטיילינג: לורה פלדמן . בגדים:בוטיק מיכל זכאי, אסף פלג, אורוקא תכשיטים)
"במשך 33 שנה עבדתי בחברת מע"צ כסגנית גזבר מחוז דרום" אומרת בורגמן. "כאשר מע"צ הופרטה החלטתי לצאת לדרך חדשה. חשבתי שאבוא לסייע לעסק יומיים בשבוע, ובשאר הזמן אפנה את עצמי לעיסוקים נוספים ותחומי עניין אחרים".
אחת מתכונות האופי הבולטות שלה היא הגדלת ראש בכל דבר בו היא מתעסקת. לכן, מהר מאוד מצאה עצמה אילנה מגדילה את כמות השעות שלה במשרד. "התחלתי בהמון כובעים שנגעו בכל מיני צדדים של העסק. כיום, עם הצטרפות הילדים לחברה, הם לקחו לידיהם תפקידים שונים כמו מנהל אולם תצוגה, מנהל מרכז השירות ועוד" מסבירה האם המנהלת. "אני מתעסקת בעיקר בתחום הניהולי, הכספי והאסטרטגי וכן בפיתוח העסקי לשנים הבאות. אני גאה בעשייה היומיומית הגדולה וגאה להיות חלק מהגשמת החלום המשפחתי שלנו. אין ספק שזהו אתגר רציני לעבוד בעסק משפחתי, ובעיקר בתחום שנתפש כגברי. גם לנהל כעסק וגם להישאר כמשפחה חמה ואוהבת".
בקומפלקס המפואר, בנוסף לאולם התצוגה, ניתן למצוא גם את מרכז השירות המתקדם של י.מ האתגר. "מעבר לדגמי טויוטה שבאולם, הקמנו גם מרכז שירות מקיף ומתקדם, מחלקת טרייד אין ורכבי יד שניה עם אופציות מימון שונות ונוחות, מחלקת פחחות וצבע, חברת 'אתגרליס' לרכבי ליסינג, מעדון 4X4 הכולל שיפורים ברכבי השטח ו-וו גרירה, כננות, הגבהות ועוד" מספרת בורגמן ומוסיפה כי "החל מהשנה גם הכנסנו תחת קורת הגג שלנו סוכנות ביטוח".
2 צפייה בגלריה
אילנה בורגמן. הגדילה את רמת ההשפעה שלה במשרד
אילנה בורגמן. הגדילה את רמת ההשפעה שלה במשרד
אילנה בורגמן. הגדילה את רמת ההשפעה שלה במשרד
(צילום: אינגה אבשלום. סטיילינג: לורה פלדמן . בגדים:בוטיק מיכל זכאי, אסף פלג, אורוקא תכשיטים)
"אני מאמינה גדולה בהצבת יעדים וכבישתם. כל הזמן צריך לשאוף אל המטרה הבאה. כלומר, איפה אני רוצה לראות את החברה בעוד חמש שנים מהיום. בשביל זה צריך את האנשים הנכונים לצידך ולשמחתי הרבה יש לי אותם כאן".
בענף הרכב, שנחשב עדיין לאחד מתחומי העיסוק הבודדים שבהם המין הגברי עדיין שולט, הקושי בא לידי ביטוי במגוון תחומים. "לצערי, אני חושבת שאנחנו עדיין לא בנויים לקבל את זה שיש גם נשים שעוסקות במכונאות" היא אומרת. "ניסינו להיות בעבר פורצי דרך בתחום הזה ושילבנו מכונאיות, אבל זה לא צלח כל כך. גם אמון הלקוחות במכונאית רכב הוא שונה מאשר מכונאי רכב. נכון לשנים הקרובות אני מקווה מאד לראות שינוי מהותי בתחום , אבל באופן כללי בענף התעסוקה אני מרגישה שהפערים מצטמצמים. אני מקווה ומאמינה שבעתיד נוכל להנות משיויון גם בתחום הזה".
ועד כמה גדולה החשיבות שבנוכחות אישה במקום כזה? "אני חושבת שלנשים יש תעוזה ובמקביל גם אינטלגנציה רגשית גבוה. שאלו הן ללא ספק תכונות הכרחיות לניהול כשאתה עובד עם קהל של עובדים, לקוחות, סוכנים ועוד" היא מסבירה. "המסר שאנחנו מנסים להעביר הוא כל הזמן הוא שהלקוח במרכז" מסכמת אילנה "צריך לזכור שבסופו של יום אנחנו עובדים עם בני אדם. ערך האדם קודם להכל".
סוכנות מורשית טויוטה י.מ. האתגר טלפון - 08-6278202
פורסם לראשונה: 12:42, 04.03.21