פרופ' טובה ליפשיץ מספרת כי בחרה בתחום רפואת העיניים כדי לשפר את איכות החיים של המטופלים ואת שמחת החיים שלהם. "כיום, מספר שנים לאחר הקמת המרכז ועם אלפי לקוחות מרוצים, אפשר לומר שעמדנו במטרות שהצבנו לעצמנו - להעניק לכל מטופלת ומטופל רפואה במיטבה ולאפשר לכל אדם לראות טוב יותר. זוהי מחויבות שלקחתי על עצמי מאז שנכנסתי לתחום, ולשמחתי אנחנו רק הולכים ומשתפרים", היא אומרת.
ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר הפכו בשנים האחרונות לשכיחים מאוד. לחלקנו זה נשמע תהליך מאוד מורכב, ואם נודה על האמת גם קצת מפחיד אחרי שנים שבהן התרגלנו לראות את עצמנו במראה חמושים במשקפיים. מהבחינה הזו, לא מדובר רק בראייה טובה יותר, אלא גם במראה חדש לגמרי. חלק מכריע בהחלטה, הוא בחירת המקום הנכון והרופא הנכון למשימה שתשנה את חייכם.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
"אנחנו פועלים מתוך מחויבות להנחיל ולהטמיע מצוינות בתחום בריאות העין ושיפור הראייה", אומרת פרופ' ליפשיץ. "זה כולל שדרוג של המכשור לרמה העדכנית ביותר שיש, צוות רפואי מיומן עם מיטב הרופאים בתחום וכמובן רמת שירות גבוהה. האווירה כאן משפחתית מאוד, לצד מקצוענות וחדשנות לטובת המטופל. הניתוח עצמו מבוצע ברוב המקרים בהרדמה מקומית בעזרת טיפות אלחוש ונמשך מספר דקות. ההחלמה קצרה ונמשכת מספר ימים בלבד".
מה בעצם מפריע במשקפיים? אני מרכיב 22 שנה משקפיים, והם הפכו לאביזר אופנתי לכל דבר בשנים האחרונות.
"נכון, אנשים המתייחסים למשקפים כאביזר אופנתי יכולים להתחדש אחת לתקופה במסגרות שונות ללא צורך בעדשה אופטית. לעומתם, אלו שהמשקפיים מהווים עבורם כלי עזר לראייה יוכלו לספר עד כמה משקפיים מסרבלות את חיי היום יום שלהם: בחום הקיץ או שהגשם מטפטף ובמצבים נוספים . כמו כן, יש אנשים שהחליטו להחליף את המשקפיים בעדשות מגע, למרות אי הנוחות הכרוכה בהרכבת עדשות מגע".
רגע לפני שאתם מחליטים לבצע בדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר, רצוי שתדעו שכ-30 אחוז מכם יימצאו לא מתאימים בשל אי-התאמה רפואית. אך אל דאגה, גם עבורכם יש פתרון ב'שבע עיניים'. "לחלק נוכל לשפר את הראייה באמצעות ניתוח השתלת עדשה תוך-עינית", אומרת פרופ' ליפשיץ.
לאיזה טווח גילאים מתאים ניתוח השתלת עדשה לאילו שאינם מתאימים לניתוח להסרת משקפיים?
"הניתוח מתאים לבני 18-55, וכמובן כל עוד עדשת העין בריאה ואין תהליך מתקדם של קטרקט. ההשתלה מתאימה בעיקר לאנשים עם רוחק ראייה או קוצר ראייה גבוהים, קרנית דקה או צילינדר גבוה. העדשות מהדור החדש מותאמות בדיוק למספר הנדרש עבור כל מטופל בהתאמה אישית ומוזמנות לקראת הניתוח".
בסיור שערכנו ב"מרכז הרפואי הרב תחומי ב'שבע עיניים' נתגלתה לנו קדמת הטכנולוגיה. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לבצע ניתוח גם בקרניות דקות יחסית ובשילוב טכנולוגיית Wave Front מושגת איכות וחדות ראייה גבוהות במיוחד. אנחנו יכולים לעקוב באופן רציף במהלך כל הניתוח אחרי התהליך וברמת בטיחות גבוהה, תוך שמירה על יציבות הקרנית", מסבירה פרופ' ליפשיץ.
המרכז משלב טכנולוגיה רפואית מתקדמת ביותר ועשרות רופאים ומנתחים בכירים, בעלי ניסיון עשיר ומוניטין רב. ב'שבע עיניים' פועלות שלוש חטיבות מרכזיות: חדרי ניתוח לכירורגיה, ניתוחי לייזר לשיפור הראייה ומרפאת מומחים. תמצאו בו גם ציוד רפואי מהמתקדמים בעולם, כולל מערכות בקרה וניטור אוטומטיות של סביבת חדר הניתוח.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
הכל במרכז אחד
ל"מרכז הרפואי הרב תחומי 'שבע עיניים', הנמנה על קבוצת 'עיניים' המובילה בתחום הסרת משקפיים בלייזר בישראל לה מרכזים רפואיים בפריסה ארצית, הסכמים עם קופות החולים, אשר משתתפות במימון ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בהתאם לקופה ולסוג הביטוח. ב'שבע עיניים' תמצאו מרפאות במגוון תחומים כמו אורולוגיה, אורתופדיה, אף אוזן וגרון, גינקולוגיה, גסטרואנטרולוגיה, כאב, כירורגיית ילדים, כירורגיית כלי דם, כירורגיה כללית, כף יד, מכון אקו לב לעובר ולילד , מרפאת מומחים לילדים-ממ"י, עור, קרדיולוגיה, עיניים ופלסטיקה.
המרכז ממוקם במגדל הרכבת בבאר שבע, סמוך לצירי התחבורה המרכזיים של העיר. כך אפשר להגיע אליו באוטובוס או ברכבת, וליהנות מחנייה בשפע אם בחרתם להגיע ברכב פרטי. מידע מפורט תוכלו למצוא באתר האינטרנט של המרכז www.7med.co.il, 08-6267777