לאחר שסבל לאחרונה מפירכוסים אובחן גידול במוחו של ארז כרמל (29), תושב באר-שבע, שהתמקם בצידו השמאלי של המוח, בסמיכות למרכזי השפה העיקריים.
עקב צמיחתו ההדרגתית של הגידול המליץ הצוות הרפואי בבית החולים "סורוקה" על כריתת הגידול בניתוח ראשון מסוגו בבית החולים, במהלכו המנותח ער לחלוטין כל זמן הניתוח.
1 צפייה בגלריה
ארז כרמל והצוות בסורוקה. צילום: רחל דוד, סורוקה
ארז כרמל והצוות בסורוקה. צילום: רחל דוד, סורוקה
ארז כרמל והצוות בסורוקה. צילום: רחל דוד, סורוקה
את הניתוח ביצע לפני כשלושה שבועות ד"ר עמית עזריאל, נוירו כירורג מומחה שצבר ידע וניסיון רב בניתוחים מסוג זה במהלך השתלמות באוסטרליה. לניתוח היו שותפים צוות הרדמה ייעודי בראשותו של פרופ' אלכס זלוטניק, מנהל חטיבת ההרדמה ב'סורוקה' וד"ר הדר שלו, פסיכיאטר בכיר בבית החולים.
לפני ביצוע הניתוח, שכאמור בוצע לראשונה ב'סורוקה', עבר כרמל, מהנדס במקצועו, הערכה מקיפה בבדיקות דימות ונוירופסיכולוגיה, כשבמהלך הניתוח נעשה גם שימוש בחומרי הרדמה מקומית כדי למנוע מהמנותח תחושת כאב או אי נוחות.
חרף העובדה, שמדבר בניתוח מורכב וייחודי, הניתוח עבר בהצלחה ולפני ימים אחדים שוחרר ארז כרמל לביתו ואף חזר לעבודתו.
"כל תהליך הטיפול", מספר ארז כרמל, "מההחלטה על ביצוע הניתוח ועד סיום האשפוז במחלקה התנהל בהובלתו של ד"ר עמית עזריאל. הוא הישרה בי המון רוגע בהתחשב בסוג הניתוח והסכנות הכרוכות בביצוע ניתוח מהסוג הזה.
"ד"ר עמית הקפיד לכל אורך האשפוז לבקר ולעדכן אותי ואת אשתי באופן גלוי בכל פרט הקשור למהלך הניתוח ולתהליך ההחלמה, שלאחריו לא חשנו אי ודאות כלשהי. כבר בימים הראשונים שלאחר הניתוח הרגשתי שחזרתי לעצמי ולאחר שבוע וחצי של מנוחה התחלתי עבודה חדשה, כאילו לא עברתי ניתוח בכלל".
"במהלך הניתוח", סיפר ד"ר עמית עזריאל, "ביצענו מבחני שפה למנותח כדי לוודא שאין פגיעה ביכולת השיחה והדיבור וביקשנו ממנו לבצע מטלות, כמו למנות את חודשי השנה ואת ימי השבוע ולזהות מה מוצג בתמונות שהראינו לו".
מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בחטיבה לרפואת המוח ב'סורוקה', ד"ר ישראל מלמד, ציין, כי "ניתוחים בעירות מלאה לכריתת גידולים במוח מבוצעים כדי להישמר ולהימנע בעת הסרת הגידולים מפגיעה באזורי המוח ההכרחיים לתפקוד שכלי ומוטורי ובמטרה לשמור על כל התפקודים הקריטיים של המוח".