חתך הנגרם מסכין מטבח באחד מאצבעות הידיים הוא דבר שכיח, אבל כשהחתך אינו מקבל את הטיפול הרפואי המתאים, הוא עלול להפוך לבעיה רצינית ואף לגרום לנכות. זה מה שקרה לתושבת אחד המושבים בצפון הנגב.
בתביעת פיצויים שהוגשה לאחרונה באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי לבית משפט השלום בתל אביב, כנגד מכבי שירותי בריאות, מגוללת אישה בשנות ה-40 לחייה את שאירע לה לפני כשנתיים, בעת שנחתכה באחד מאצבעות ידה הימנית במטבח בביתה. לדבריה, למחרת המקרה היא פנתה לרופא המשפחה, שבדק אותה וציין כי מדובר בחתך בלבד ושלח אותה לאחות לחבישה.
כעבור כמה ימים, כשהכאבים ביד לא פסקו והאישה סבלה במגבלות בתנועת היד, היא פנתה לאורתופד של הקופה, שציין כי ככל הנראה מדובר ב"נזק לגידים" . למרות זאת היא לא הופנתה למיון. עברו כמה ימים והאשה ביצעה בדיקת אולטרסאונד פרטית שהראתה סימנים של קרע חלקי של הגידים. היא חרה עם תוצאות הבדיקה אל האורתופד, שהפנה אותה בדחיפות למיון.
1 צפייה בגלריה
עו"ד בוסתנאי | צילום: פרטי
עו"ד בוסתנאי | צילום: פרטי
עו"ד בוסתנאי | צילום: פרטי
לטענת האישה, היא הגיעה למיון ביה"ח איכילוב, נבדקה ונשלחה לניתוח אותו עברה באשפוז ולאחר מכן בטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק. לאחר 14 מפגשים, ציין הרופא כי אין התקדמות בטווחי התנועה של האצבע.
בחוות דעת של מומחה שצורפה לתביעה נקבע, כי בפניה הראשונה של האישה לקופת החולים לא הייתה אבחנה של הקרע בגיד וכי זמן יקר בוזבז עד שהיא הגיעה לניתוח. "הטיפול המאוחר שקיבלה בגלל חוסר אבחנה וחוסר דחיפות של הטיפול, גרם לתוצאה העגומה של קישיון לא נוח של האצבע", כתב המומחה. לדבריו "לא נראה סביר ההתנהלות של קופת חולים במקרה זה". את נכותה של הנפגעת הוא מעריך ב-10% לצמיתות ומוסיף "נכות זו הייתה נמנעת אלמלא רשלנות הנתבעת".
התביעה טוענת כי בעקבות הפגיעה בידה נאלצה האישה להספיק את עבודתה כדיילת. את גובה הפיצוי משאירה התביעה להחלטת בית המשפט.