ניידת הממוגרפיה שיזמה ורכשה האגודה למלחמה בסרטן נועדה לצמצם פערים בהיענות לבדיקת הממוגרפיה, החשובה לגילוי מוקדם של סרטן, בדיקה שבכוחה להציל חיים.בקרוב תגיע הניידת לאזור הנגב והסביבה ותאפשר לנשים לבצע בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד.
הניידת מופעלת על ידי צוות מקצועי של רשת בתי החולים אסותא, המורכב מנשים בלבד, אשר אחראי לביצוע בדיקות האבחון והפענוח. בניידת יש חדר בדיקה המצויד במכשיר ממוגרפיה מתקדם. ביצועיה נמצאים תחת תוכנית בקרת איכות של משרד הבריאות, הפועלת במימון האגודה למלחמה בסרטן.
2 צפייה בגלריה
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
אברהם אזרזר, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן בדימונה וירוחם, מסביר כי: "הנגישות הנוחה לניידת הממוגרפיה, לצד פעילויות ההסברה שלנו, תוך שימת דגש על כל המגזרים באוכלוסייה מעלה באופן משמעותי, את ההיענות של הנשים, וגורמת להן לקחת אחריות על הבריאות שלהן. פעילות זו מובילה להפחתת התמותה כתוצאה מסרטן השד בישראל. בהזדמנות זו אני קורא לתושבי דימונה, ירוחם ומצפה רמון שרוצים להתנדב למען האגודה למלחמה בסרטן לפנות אלינו. נשמח לאפשר להם להתנדב מתי שנוח להם וקרוב לבית כחלק מהקהילה המקומית של המתנדבים הפרוסים בסניפים של האגודה בכל רחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם".
מלכה דהאן, מקריית גת, שהתמודדה עם סרטן השד ומתנדבת בפרויקט יד להחלמה של האגודה למלחמה בסרטן מוסיפה כי: "גילוי מוקדם של סרטן השד הוא האמצעי היעיל ביותר לריפוי. כ-90% מהחולות עשויות להחלים, אם המחלה מתגלה בשלב מוקדם. כאשר מתבררת האבחנה, כל אישה מגיבה בצורה שונה ובעוצמה שונה אבל לכולן דרוש זמן כדי להסתגל למציאות החדשה. במסגרת פרויקט יד להחלמה אנחנו עומדות לצד המתמודדות החדשות בכל שלבי הגילוי, ושגרת החיים ומסייעות להן בהתלבטויות השונות ובמתן מידע ותמיכה רגשית ומעשית, מתוך ניסיוננו האישי".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
הבדיקה ללא תשלום כחלק מסל הבריאות, לנשים בגיל המתאים כחלק מהתכנית לגילוי מוקדם של סרטן השד שהוקמה ביוזמת האגודה למלחמה לסרטן ומופעלת בשיתוף משרד הבריאות וכל קופות החולים. לנשים מגיל 50 ומעלה, פעם בשנתיים ולנשים באוכלוסיית סיכון, נשאיות גנטיות ונשים להן אם או אחות שחלו בסרטן השד, מגיל 40 ומעלה, פעםבשנה. לנשים להן נמצאה מוטציה גנטית, ניתנת הבדיקה מגיל מוקדם יותר, על פי המלצת הרופא. הבדיקה מתבצעת על ידי יצירת קשר של צוות המרפאה של קופת החולים, אליה אמורה להגיע הניידת, כך שנשים בגיל המתאים, תקבלנה הזמנה הכוללת תאריך ושעת בדיקה, זאת בהתאם למועד בו תפעל הניידת ביישובן.
הניידת תגיע ב 4-7.3 לערד, 8-13.3 לדימונה, 14.3 ירוחם, 21.3 רהט, 24-26.3 אופקים, 27.3 צוחר ואבשלום, 28.3-31.3 נתיבות, 1-3.4, שדרות, 4.4 קרית גת. לקביעת תור ולקבלת פרטים נוספים פני לסניף קופת החולים שלך.