1 צפייה בגלריה
כרם אלגעאר. צילום באדיבות המשפחה (גיליון 04.01.19)
כרם אלגעאר. צילום באדיבות המשפחה (גיליון 04.01.19)
כרם אלגעאר. צילום באדיבות המשפחה (גיליון 04.01.19)
כרם אלגער, נער בן 14, תושב רהט, שהה בשבוע שעבר בחצר בית סמוך לביתו. במהלך קטטה המונית שפרצה בסמוך והיתה מלווה ביריות, פגע אחד הכדורים שנורו במהלך הקטטה בנער הבדואי והוא נפצע באורח אנוש.
כרם פונה לבית החולים סורוקה במצב קשה, ולמרות מאמצי הרופאים להצילו בשל הפציעה האנושה, הם נאלצו לאחר מספר ימים לקבוע כי הוא שרוי במצב של מוות מוחי. כאשר התבשרו הוריו כי בנם, שרק ימים אחדים לפני האירוע הטרגי חגג את יום הולדתו ה־14, נמצא במצב של מוות מוחי, הם החליטו לתרום את איבריו על מנת להציל את חייהם של חולים אחרים.
"כרם", סיפר ל"ידיעות הנגב" תאופיק אלגער, אביו של הנער, "חגג יום הולדת כמה ימים לפני שנפגע כל כך קשה. הוא היה ילד מקסים, ילד חייכן. תמיד היה צוחק. זמן קצר לפני שהוא יצא מהבית באותו יום שוחחתי איתו על הלימודים שלו והוא הבטיח לי כי הוא ישקיע במהלך החופשה הקרובה בלימודיו".
תרומת איברים במגזר הבדואי היא די נדירה. מה הביא אתכם לצעד הזה? "לאחר שהרופאים הסבירו לנו את מצבו של כרם, הבנו שאת הבן שלנו איבדנו ושעלינו לתת חיים לאנשים אחרים. נכון, זה לא מובן מאליו, אבל אשתי ואני החלטנו לתרום את איבריו של הבן שלנו כדי שאנשים אחרים יינצלו ויוכלו לחיות. זו מצווה חשובה להציל חיים של אחרים וזה לא משנה אם הם יהודים או ערבים. חייבים לעזור לבני אדם".
יש לך רצון לפגוש במושתלים? "בוודאי. עדיין לא יצרנו קשר עם המושתלים. יש לנו רצון עז להיפגש איתם. אנחנו רוצים לפגוש את מי שהשתילו בגופו את האיברים של כרם ושזכו לחיים חדשים. בצל הטרגדיה הנוראה שעברנו, אני שמח ומתרגש לשמוע כמה אנשים הציל כרם במותו".
איבריו של כרם אלגער הושתלו בשבוע שעבר בחמישה חולים. ליבו הושתל בחולה בן 55 הסובל מאי ספיקת לב, שתי ריאותיו הושתלו בחולה בן 36 והכבד הושתל בחולה בן 58, שסבל מאי ספיקת כבד והיה בסכנת חיים מיידית.
כל שלושת ההשתלות הללו בוצעו בבית החולים בילינסון. כליה אחת הושתלה בנערה בת 14 בבית החולים שניידר וכליה נוספת ולבלב הושתלו בגופה של חולה בת 43 בבית החולים איכילוב.