בית החולים סורוקה שבבאר שבוע מוביל בהיקף הזיהומים הנרכשים, שהוא הנמוך ביותר מבין בתי החולים הגדולים בישראל גם בתקופת מגיפת הקורונה, כך על פי נתוני משרד הבריאות על שיעור הזיהומים הנרכשים בשנת הקורונה בבתי החולים, לשנת 2020.
1 צפייה בגלריה
בית החולים "סורוקה". היחיד שמשרת את תושבי הנגב
בית החולים "סורוקה". היחיד שמשרת את תושבי הנגב
בית החולים "סורוקה". היחיד שמשרת את תושבי הנגב
(הרצל יוסף)
מהדו״ח עולה כי שיעור החיידקים העמידים הנרכשים בבית החולים הוא הנמוך ביותר בין בתי החולים הגדולים בישראל מזה מספר שנים ברציפות, ובפער משמעותי מבתי החולים האחרים. משרד הבריאות מנטר את שיעור החיידקים העמידים הנרכשים בבתי החולים בישראל בשנים האחרונות.
קראו גם:
הדו״ח השנתי של משרד הבריאות מסכם את הממצאים שבדק לגבי חיידקים עמידים נרכשים, שהוגדרו על ידו, לניטור רציף בבתי החולים הכלליים. מדידה זו מהווה כלי להערכה השוואתית של הצלחת בתי החולים בבלימת התפשטות חיידקים ומניעת תחלואה מחיידקים אלה, שעלולים להוות סכנה משמעותית למטופלים.
הישג זה מחייב מעורבות וקפדנות מצד כל צוותי המרכז הרפואי - מניעת זיהומים יעילה מחייבת שרשרת הדוקה של מצוינות. כך למשל בתחומים כמו היגיינת ידיים, חיטוי וניקיון מיטביים של יחידת המטופל, הכנת המזון, מיזוג האוויר, הכנת תרופות, ועוד. לצד אלה נדרשים ניטור ומעקב, הפקת לקחים ושיפור תהליכי העבודה, בייחוד בתקופת הקורונה. כל אלה הם שהביאו את סורוקה לשיעור נמוך של זיהומים נרכשים על ידי חיידקים עמידים בהשוואה לשיעור הנמצא בבתי חולים הגדולים בישראל.
על העבודה מנצחת היחידה למניעת זיהומים בסורוקה, בראשותם של פרופ' אברהם בורר ורונית נתיב, שמובילה ומקדמת תהליכים בנושא מניעת זיהומים תוך הטמעת נהלים והגברת המודעות בקרב אנשי הצוות בכל בית החולים.
פרופ' אברהם בורר, מנהל היחידה למניעת זיהומים בסורוקה אמר כי "גם בתקופת הקורונה הקפדה בלתי מתפשרת על מניעת זיהומים הצליחה לצמצם למינימום זיהומים הנרכשים בבית החולים. האתגר במניעת זיהומים בתקופת הקורונה מורכב יותר מאשר בתקופה רגילה. כך למשל בכל הקשור להיגיינת ידיים, בזמן שהצוות נדרש למיגון מלא בטיפול בחולי קורונה. לשמחתנו הצלחנו להימנע ככל האפשר מהדבקה בחיידקים עמידים בחולי קורונה כולל אלה המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ קורונה".
ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה ציין: ״מניעת זיהומים היא אחד האתגרים הגדולים במערכות בריאות בארץ ובעולם. למטופלי המרכז הרפואי סורוקה יש סיבה טובה להרגיש בטוח גם בימי שיגרה וגם ובתקופות משבר כמו שחווינו בשנה החולפת. התוצאות של סורוקה מגיעות בזכות עובדי המרכז הרפואי והן ממחישות את העשייה הרבה בתחום מניעת זיהומים. יש לי הערכה רבה על המאמץ של כלל עובדי בית החולים ולצוות היחידה למניעת זיהומים על ההובלה המקצועית והמסורה של פעילות היחידה ובשמירה על הישגים לאורך שנים״.
לעדכונים - חדשות באר שבע