בהלת הקורונה: בעקבות עדכון שהתקבל מדרום קוריאה אודות תשעה תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2 -15.2, ואובחנו עם שובם לדרום קוריאה כחולים במחלת הקורונה, מפרסם היום (שבת) משרד הבריאות שורה של אזהרות.
2 צפייה בגלריה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
(צילום: shutterstock)
על פי הודעת משרד הבריאות, חברי הקבוצה הדרום קוריאנית שהו בתאריך ה-12.2 במלון 'ליאונרדו' בבאר שבע וכי למחרת טיילו בפארק הלאומי תל שבע. יום לפני הגעתם לבאר שבע הם שהו במלון 'דיוויד' בים המלח ולמחרת ביקרו באתר המצדה.
באותו מועד טיילו במקום 30 תלמידי כיתה ח' ממקיף טוביהו באר שבע עם 3 מורים במסגרת של"ח.
30 תלמידים ו- 2 מורים שהיו בקרב התיירים הונחו על ידי משרד הבריאות להישאר החל ממחר (ראשון) בביתם עד לתאריך ה- 27.2.2020.
אצל מורה אחד התפתחו סימני מחלה. בהנחיית משרד הבריאות הוא ביקר ב'סורוקה', עבר בדיקות ונשלח לבידוד בביתו. המשרד עומד בקשר עם משרד הבריאות לשם קבלת התוצאות והאבחון.
מ'סורוקה' בתיאום דוברות משרד הבריאות נמסר כי, "בעקבות המידע לגבי קבוצת התיירים מדרום קוריאה שביקרה גם באזור באר שבע, פנה היום למלר״ד סורוקה גבר בשנות החמישים לחייו, מורה ששהה עם התלמידים באתר בבאר שבע, בו ביקרה גם קבוצת התיירים.
הוא הגיע עם תסמינים של שיעול, נלקחו ממנו דגימות שהועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות, והוא שוחרר לבידוד בית, בהתאם להנחיות.
היערכות המרכז הרפואי 'סורוקה' ממשיכה להיות גבוהה, בהתאם להנחיות".
מטופלים המגיעים לסורוקה בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים (בהתאם להנחיות והגדרות משרד הבריאות) מתבקשים להגיע לכניסת המלר״ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאחר תיאום. צוות המיון יצא לקבלם והם יופנו לחדר בידוד המותאם לכך.

חשש בביה"ס 'טוביהו' - הלימודים יתקיימו כסדרם

בעקבות המגע שנוצר עם תלמידי בית הספר 'טוביהו' בשכונת נחל עשן, נמצאים ההורים בקשר עם העירייה וגורמי משרד הבריאות. בית הספר תיכון על שם דוד טוביהו הינו מקיף ממלכתי שש -שנתי לכיתה ז' - י"ב, והוא מונה כ 500 תלמידים ו 20 כיתות לימוד.
יו"ר הנהגת ההורים העירונית אבנר ביטון אמר בשיחה עם מיינט באר שבע, כי הם מתעדכנים כל הזמן מהגורמים המוסמכים:"אנחנו פועלים על פי הנחיות משרדי הבריאות והחינוך. תגברו צוותים פסיכולוגיים בבית הספר טוביהו, אנחנו נמצאים עם היד על הדופק בלי פאניקה. אין צורך להכניס את התושבים ללחוץ".
בינתיים יש הורים שכבר מדווחים על חשש לשלוח את ילדיהם לבית הספר מחר (ראשון). "מודאגים ומצפים להנחיות" מספרת אמא לתלמיד בבית הספר תיכון 'טוביהו' ומספרת שאינה בטוחה אם תשלח את בנה ללימודים. "אני ממתינה כמו כל ההורים להנחיות, זה נחת עלינו בבום, נראה מה יהיה".
במקביל מתגברים הקולות ברשתות החברתיות הקוראים להשבית את הלימודים בבאר שבע כחלק מהתמודדות עם סוגיית הנגיף.
"אין לי שום מידע מה קורה ואני כמו הורים אחרים ניזון מידיעות בתקשורת וממה שאני למד הבלגן חוגג", אומר הורה נוסף לאחד התלמידים בתיכון.
יו"ר ועד בית הספר 'טוביהו,' אווה זילברשטיין, אמרה בשיחה עם מיינט באר שבע: " אנחנו מקבלים הנחיות ממשרד החינוך ומשרד הבריאות ופעילים על פי ההנחיות הללו, בשלב זה אין שום שינוי והלימודים יתקיימו מחר כסדרם ואין שום הנחיות אחרות".
גם יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אבנר ביטון, הבהיר כי על פי ההנחיות, הלימודים יתקיימו כסדרם.
מהעירייה נמסר הערב (מוצ"ש): "בדקות האחרונות קיימנו התייעצות עם הנהלת משרד הבריאות. להלן ההנחיות: תישמר השגרה בבאר- שבע. למי שנדרש, הועברו הנחיות פרטניות על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות. אנו פונים לציבור לנהוג באחריות ולפעול על פי ההנחיות של משרד הבריאות. ככל שישתנו ההנחיות על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות הם יובאו לידיעת הציבור".
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הורה למנות צוות ליווי לבית הספר שיכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים של שפ"י, צוות בריאות, וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים.
2 צפייה בגלריה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
(צילום: shutterstock)
מעיריית באר שבע נמסר, כי ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' ומנכ"לית העירייה, אבישג אבטובי, שוחחו עם מנכ"ל משרד הבריאות וגורמי המקצוע במשרד ועודכנו בנושא.
עוד נמסר מהעירייה: "הנושא בטיפול מלא של משרד הבריאות כמו בשאר המקרים ברחבי הארץ. העירייה קוראת לציבור לנהוג בערנות ובאחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות המפורסמות באתר המשרד ובאמצעי התקשורת השונים".

הנחיות משרד הבריאות לכל מי שהיה במגע עם התיירים או בסביבתם

במשרד הבריאות הזהירו כי "כל מי שהיה במגע הדוק במרחק של פחות משני מטרים ולמשך 15 דקות לפחות, עם חברי הקבוצה בהתאם לאותם מועדים והמקומות שפורסמו היום באתר המשרד, מתבקש להיכנס לבידוד בית למשך 14 ימים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד שמספרו *5400".
עוד הוסיפו במשרד הבריאות ש"כל מי שהיה באותם מקומות ובאותם זמנים רלוונטיים, אך ללא מגע הדוק, לא נדרש להיכנס לבידוד אך הוא מתבקש להיות ערני לגבי סימני המחלה כמו חום מעל 38 מעלות, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים".
גם ברשות הטבע והגנים פרסמו היום הודעה לציבור ומסרו כי מסלול הטיול של הקבוצה הקוריאנית נוטר ונמצא כי ביקרו בשלושה אתרי רשות הטבע והגנים: תל באר שבע, מצדה וקיסריה. "ניתנו הנחיות לעובדי האתרים שהיו אתם במגע בהתאם להנחיית משרד הבריאות. רשות הטבע והגנים נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות".
ממלון 'ליאונרדו' באר שבע נמסר כי "צוות המלון פועל עפ״י הנחיות משרד הבריאות ולבקשתו בשלב זה, הועברה אליו רשימת העובדים ששהו במלון באותה העת. אנו נצמדים להוראותיו ופועלים בהתאם״.
פורסם לראשונה: 16:14, 22.02.20