ברוכים הבאים לבאר שבע. בירת הנגב היא כבר מזמן לא מה שחשבתם. עזבו אתכם מגמלים, מדבר וחולות ותחליפו במסיבות, חיי לילה ואווירה טובה. 'בירת ההזדמנויות של ישראל' בהחלט הפכה לכזאת בשנים האחרונות ואם כבר הגעתם הנה כדי ללמוד כדאי לכם לדעת מה נמצא מתחת לאף.
3 צפייה בגלריה
פורים 2017 בברקה, צילום: בן גבאי. יש צורך באישור
פורים 2017 בברקה, צילום: בן גבאי. יש צורך באישור
פורים 2017 בברקה, צילום: בן גבאי. יש צורך באישור
לרגל תחילת שנת הלימודים האקדמית החדשה שנפתחה היום, החלטנו לרכז עבורכם את כל המידע על החיים שמחוץ למסדרונות ההשכלה הגבוהה, לאילו מקומות כדאי לצאת ולאן להגיע אחרי עוד יום לימודים ארוך ומייגע.
פאבים אם יש משהו שבהחלט לא חסר בבירת הנגב זה פאבים. ישנם עשרות רבות של מקומות שבהם תוכלו להנות מבירות איכותיות, ורוב המקומות גם מתהדרים במטבח עשיר שיפנק אתכם במנות קלילות וטעימות.
את הסקירה שלנו נתחיל עם אחד המקומות האהובים ביותר על הסטודנטים הוותיקים בבאר שבע והוא המנגה. הפאב שממוקם באזור שבין סורוקה לשכונות ד' וב', נחשב כבר שנים רבות לבילוי הדגל של הסטודנטים. בימי ראשון מציעים במנגה ליין מסיבות שיפתח לכם את השבוע בחיוך וממליצים להירשם מראש.
קרוב יותר לבן גוריון שוכנים פאבים מצוינים, שגם שם תוכלו למצוא אווירה טובה ואיכותית. ה'בר אילן' ברחוב רינגלבלום הוא אחד מהם. האמת, יכולנו להמליץ לכם בכיף על ה'בר אילן' רק בזכות העיצוב המקורי, אבל אי אפשר להתעלם גם מסוגי האלכוהול המגוונים שקיימים בבר השכונתי ולכן שווה להגיע לבקר.
המקום הבא בסיור הוירטואלי הוא ה'אלכסנדר 17' שנמצא, איך לא, ברחוב אלכסנדר ינאי בשכונה ד'. ב'אלכסנדר' ניתן למצוא ליין משחקי אלכוהול ייחודי בכל ימות השבוע שישבור לכם את השגרה היומית. נספר לכם גם שאוטוטו האלכסנדר מתכנן ליין מסיבות סלסה מטורפות עם המון אנרגיות טובות. לא רחוק ממנו נמצא פאב נוסף, 'בנג'י', שפתוח בשישי בצהריים ומציע הופעות חיות ומשחקי שש-בש.
אחד מהפאבים מהוותיקים והמוצלחים בבאר שבע הוא ה'מנצ'ילה'. הפאב שממוקם ברחוב ארלוזורוב 50 (מרחק הליכה ממרכז הספורט של אוניברסיטת בן גוריון) פתוח בכל ימות השבוע, למעט בשישי בערב, ויספק לכם אפשרות לעישון נרגילה, אלכוהול ומטבח די מגוון ביחס לפאב שכונתי.ממש צמוד אליו תוכלו גם למצוא את 'קוקה ברופאב' שמפנק מידי פעם גם בהופעות סטנד-אפ לא שגרתיות.
מועדונים היום היה קשה? המרצה אכל לכם את הראש והכלב את שיעורי הבית? זה הזמן לצאת למסיבה. ישנם לא מעט מקומות ברחבי העיר שמתהדרים בליינים מגניבים שרוב הסטודנטים נוהגים לבלות בהם.
בראש ובראשונה - ליין הסטודנטים במועדון ה'ברקה' מידי יום רביעי. הליין הוותיק שקיים לא מעט שנים מושך אליו סטודנטים מכל רחבי הדרום מידי שבוע ומדובר באחד הליינים החזקים בסצנת חיי הלילה. ליין מסיבות נוסף שחובה להגיע אליו הוא ב'חמש'. בכל יום שני המקום מתפוצץ בבליינים שבאים לחגוג על טהרת המוזיקה הישראלית עד השעות הקטנות של הלילה.
בתי קפה ומסעדות ישנם לא מעט מקומות בעיר שמציעים אוכל מצוין במחירים טובים, אז תשאירו את קופסאות האוכל של אמא בבית. את רשתות המזון הגדולות נשאיר בצד ונתמקד בעסקים המקומיים שאתם פשוט חייבים לדגום.
ברחוב סמילנסקי בעיר העתיקה ממוקמות מספר בתי קפה מעולים. בתי הקפה 'לולה' ו'כפרה' הם שני מקומות שחייב להגיע אליהם. האווירה נהדרת, האוכל מצוין ובשעות הערב האזור מלא חיים. מקום נוסף ששווה לבקר בו הוא מסעדת 'האותנטית', שמגישה מאכלים בסגנון ביתי מיוחד.
אלטרנטיבי אם מיינסטרים לא מדבר אלכים ואתם מחפשים משהו קצת יותר חתרני, אתם חייבים לבדוק את כל מה ש'עשן הזמן' מציע - הופעות של אמני אינדי מהסצינה הבאר שבעית ומכל הארץ, בירה מקומית, ליין 'משוב"שת' של ספוקן וורד ואווירת שוליים איכותית.
3 צפייה בגלריה
עשן הזמן. צילום: חיים הורנשטיין
עשן הזמן. צילום: חיים הורנשטיין
עשן הזמן. צילום: חיים הורנשטיין
ספורט איך אפשר לעשות כתבת היכרות עם העיר באר שבע בלי לדבר על הספורט בעיר האבות? אל תוותרו על ביקור באצטדיון טוטו-טרנר ובהיכל הקונכיה הצמוד אליו. שתי הקבוצות אטרקטיביות מתמיד ומתמודדות בליגת העל בכדורגל והכדורסל. גם אם אתם לא מחובבי הספורט, כדאי להגיע לפחות פעם אחת כדי להרגיש את החשמל באוויר.
יום הסטודנט אפשר להמר בביטחון שיום הסטודנט בבאר שבע הוא מהטובים שקיימים בארץ. מסיבות ועוד קצת מסיבות, הופעות במתחם השוק הבדואי הישן שהופך למרכז העניינים ומארח את מיטב האומנים, ולמחרת מסיבת בריכה במרכז הספורט, יריית הפתיחה של עונת הרחצה. לא משנה אם אתם לומדים בבן גוריון, סמי שמעון או במקום אחר - ימי הסטודנט משותפים לכולם והחוויה היא בלתי נשכחת.
הקהילה הגאה בניגוד לתפיסה הרווחת על ה'שמרנות' הקיימת בבאר שבע לגבי הקהילה הגאה, ניתן למצוא לא מעט פעילויות שידברו לחברי קהילת הלהט"ב. האירוע המרכזי של הקהילה בבירת הנגב הוא מצעד הגאווה הצומח משנה לשנה ומושך אנשים מכל רחבי הארץ.
3 צפייה בגלריה
מסיבת פתיחת ליין "תרימי". צילום: אור קופל (גיליון 05.10.18)
מסיבת פתיחת ליין "תרימי". צילום: אור קופל (גיליון 05.10.18)
מסיבת פתיחת ליין "תרימי". צילום: אור קופל (גיליון 05.10.18)
בנוסף למצעד הגאווה, גם 'הבית הגאה' נותן מענה תרבותי וחברתי לאנשים הגאים בעיר, הן מקומיים שגדלו בעיר והן סטודנטים. ברמת הבילויים יש את הפאב 'ביאליק 26' שנמצא בליבה של שכונה ב' שמחזיק את ליין הגייז "מונרו" במשך שנים רבות ומושך אליו בכל יום שישי עשרות צעירים שבאים לשתות ולבלות. מעדיפים מסיבה על פני פאב? מועדון סמילנסקי בעיר העתיקה התחדש ממש לאחרונה בליין המסיבות 'תרימי', שאחת לשבועיים מרים הפקה חדשה.