ועדיין, קידום אתרים אורגני (SEO) הוא ערוץ השיווק המשתלם ביותר לטווח הארוך, וזאת בזכות מחזור החיים הייחודי שלו. אז מהם השלבים השונים במחזור קידום האתר שהופך אותו לערוץ המשתלם ביותר?
שלב ראשון – הכנה מוקדמת לאחר שמבצעים בדיקה ראשונית לאתר ועושים הערכת מצב, מקובל לקבוע סכום מסוים שישמש לקידום האתר על בסיס חודשי (מה שמכונה גם "ריטיינר"). בחוזה הריטיינר קובעים גם מהם היעדים הריאליים של קידום האתר: לדוגמה, אם מדובר באתר שמטרתו להעלות את המודעות של מותג מסוים, ייתכן שהמדד החשוב ביותר יהיה עלייה במספר הכניסות הייחודיות של גולשים חדשים. לעומת זאת, אם מדובר באתר שמתבסס על סגירת עסקאות או חנות וירטואלית ,הדבר החשוב ביותר יהיה הבאת תנועה ממוקדת שניתן להמיר ללקוחות או לרכישות. לאחר שהלקוח אישר את הריטיינר והחוזה, מבצעים אופטימיזציה ראשונית לאתר: בוחרים אילו ביטויים בדיוק רוצים לקדם ועל סמך הביטויים הללו, שנקראים גם "מילות מפתח" כותבים את התוכן לאתר או משפרים את התוכן הקיים. מעבר לכך עוברים על האתר ומוודאים כי אין בו בעיות טכניות אחרות שיקשו על גוגל לקרוא ולעבד את מה שנמצא בו. שלב זה עשוי לקחת החל ממספר שבועות ועד למספר חודשים, תלוי בגודל האתר ועד כמה הוא מורכב.
1 צפייה בגלריה
SEO-RUSH
SEO-RUSH
SEO-RUSH
(צילום: Pexels)
שלב שני – חיזוק האמון של גוגל באתר באמצעות קישורים בתחילת השלב השני בדרך כלל עדיין לא רואים תוצאות משמעותיות מבחינת היעדים שהוצבו מכיוון שלגוגל עדיין אין אמון מלא באתר. האמון נבנה לאט לאט, אך ניתן לחזק אותו באמצעות בניית קישורים מאתרים אחרים לאתר המטרה. לחברות קידום אתרים מקצועיות יש מגוון של מקורות לקישורים כאלו: אתרים שהן בונות בעצמן, אתרים של מקדמים אחרים מתחומים דומים, אתרים בהם ניתן לפרסם תוכן על בסיסי חופשי ועוד. לא כל הקישורים נולדו שווים ולכן יש ללכת על הגבול הדק שבין איכות לכמות. גם שלב זה עשוי להיות ארוך יחסית, תלוי אם לאתר היו כבר קישורים שהפנו אליו ועד כמה הם היו רלוונטיים.
שלב שלישי – הקידום מתחיל לשאת פירות חברת קידום אתרים שהוכיחה את עצמה אמורה בשלב זה "להתחיל להביא תוצאות" ולהראות על עלייה במדדים שנקבעו כקריטיים ביותר בחוזה. לקוח שעשה את החישוב שלו בצורה נכונה אמור עשוי להתחיל לראות כיצד ההשקעה שלו משתלמת. לדוגמה, אם במשך שישה חודשים הוא השקיע בקידום X כסף, סך כל העסקות שסגר בעקבות הקידום אמורות להסתכם בסכום גבוה יותר באופן משמעותי.
שלב רביעי – מכפיל הרווח מתחיל לגדול בשלב הרביעי מכפיל הרווח מתחיל לגדול באופן משמעותי שאינו בהכרח קבוע. לדוגמה, בחודש החמישי לקידום עשויים להצטרף לעסק 10 לקוחות חדשים, בחודש השישי עוד 15 ולאחר מכן עוד 25. אך מכיוון שהריטיינר נשאר קבוע, ההשקעה הופכת למעשה ליותר ויותר משתלמת. מסיבה זו, אומרים שקידום אתרים הוא אפיק של "פרפורמנס", כלומר, אפיק שמביא תוצאות שקל יחסית למדוד. עם כל זאת, חייבים להדגיש ש- SEO הוא לא מופע קסמים ועשויים לחול שינויים במהלך הדרך מכיוון שגוגל משנה כל הזמן את הפרמטרים על פיו הוא קובע מי יהיו האתרים במקומות הראשונים. מלבד, זאת גם המתחרים לא יושבים בשקט וממשיכים לעבוד על קידום האתרים שלהם. לכן, הקידום הוא תהליך שבדרך כלל לא מפסיקים באמצע ולמעשה אפשר להגיד שחייבים כל הזמן להמשיך לרוץ כדי להתקדם.