שולחן קפה מעץ מותאם אישית היה עשוי חתיכות ופלטת הזכוכית נלעסה לרסיסים. הרגשתי כמו טיפש מוחלט. ובכן, לא עבר הרבה זמן עד שהתחלתי להתרגל לעובדה שהגור שלי הוא אוכל עץ רגיל. למרות שאני לא וטרינרית, כשאני רואה את הכלב שלי אוכל מזון לכלבים את הקקי שלו, אני חושב, "היי, זה לא סימן טוב במיוחד". אז עשיתי מה שעשו הרבה אנשים בעלי כוונה טובה. קיבלתי כמה בקבוקים של Pet-Mate והתחלתי לנסות להחריף את החומר מהארגז שלו. אני די בטוח שהצלחתי לעשות זאת, אבל הראיות היו על כל השטיח, אז נזפתי בו בחומרה. אני חושב שהתגובה שלו הייתה "אוימאך!" הרגשתי די בסדר. אחר כך צפיתי בבלגן שהוא בדיוק השאיר בעשר הדקות הבאות כשנכנסתי לטרקלין והמשכתי לעסק שלי. לא אמרתי מילה. וכאשר אמרתי משהו, זה היה כלום חוץ מ"אומס "ו"אהס" ותו לא. הרגשתי מגוחך לגבי זה, אבל גם הקלה על כך שלא פגעתי ברגשותיו יותר מכפי שכבר עשיתי.
2 צפייה בגלריה
מנשה בטיטו
מנשה בטיטו
מנשה בטיטו
(צילום: FREEPIK)
מספר חודשים לאחר מכן, חזרתי הביתה מהעבודה וגיליתי שהשטיח האהוב עלי בבית נקרע לגזרים. הגבר הנאמן שלי, שהיה בן זוגי כל כך הרבה זמן, ואהב אותי ללא תנאי, היה האשם הגדול ביותר. הוא נקרע לתוכו באותו אופן בו נקרעתי לשטיח שלי, אבל הוא יותר מאשר ספג את השיטה שלי, ונתן לי סטירה של כף יד צוננת. זה לא היה דבר גרוע במיוחד ואולי פשוט היינו צריכים לעבוד על תיקון התנהגותו עוד קצת. לאחר שנזפתי בו על כך והצעתי לעזור לו בלעיסה ההרסנית שלו, דחפתי אותו החוצה. אני די בטוח שהוא צריך להיות שם, אבל הוא גרם נזק לשטיח היקר שלי ולעור שלו, לא יכולתי לסבול. ניגשתי אליו כבדרך אגב, הצבעתי על פניו הקטנות ונזפתי בו על התנהגותו הקטנה. כמובן שהוא הבין, אבל אין לו מושג שגישה כזו אינה מקובלת אצלי בבית. איימתי להכות אותו ולתפוס אותו בצווארו ולתת לו טפח קטן אם ינסה שוב דבר כזה. אני די בטוח שהוא הבין את עמדתי המאיימת והתכוון לא לעשות זאת שוב. | מעולם לא פגעתי בו, אבל סגרתי את קצה הרצועה שלו כמה פעמים, זה הכל.
2 צפייה בגלריה
מנשה בטיטו
מנשה בטיטו
מנשה בטיטו
(צילום: FREEPIK)
לאחר מכן ניסיתי תהליך יסודי יותר להסרת פיתוי. מצאתי כמה פריטים שהוא אהב לאכול או ללעוס שיושבים בחוץ, ונפטרתי מהם. לאחר מכן, מצאתי כמה פריטים שהוא לא אהב במיוחד אבל הוא עדיין הצליח לטעום מהם. עכשיו, היה לי מושג טוב יותר כיצד להתמודד עם התנהגות הלעיסה ההרסנית הזו. בנוסף לניתוב מחדש וחיזוק חיובי, התחלתי לתת לו פריטים שיהיו בחירה טובה יותר ללעוס אותם כמו קרניים של צבאים. נתתי לו כמה כאלו כל יום כדי שיוכל לראות שהפריטים האלה אינם מסוכנים ויהיו טפטוף מהנה בהרבה מכמה מחפצי הבית שמצאתי. התחלתי לגלות שהוא ילך אחרי פריטים ספציפיים בבית במקום הטובים. התחלתי לתת לו מבחר אחר ומגוון אחר כל יום כדי שיהיה לו צלב של הכל. עוד על מנשה בטיטו באיזי