מהן האפשרויות העיקריות העומדות בפני ישראלים המעוניינים בקבלת גרין קארד לארצות הברית? מהם היתרונות של הגירה לארצות הברית וספציפית של קבלת גרין קארד וכיצד יכולה חברה מקצועית לסייע לנו בתהליך ולהעלות את סיכויי ההצלחה שלנו ושל משפחתנו?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Depositphotos)

הגירה לארצות הברית – למה הביקוש לכך גבוה כל כך?

קיימות סיבות רבות ומשמעותיות לרצונם של ישראלים רבים להגר למדינה מערבית אחרת, כאשר ארצות הברית היא ללא ספק הפופולארית מכולן עבור ישראלים בהקשר זה. לחיים בארצות הברית מספר מאפיינים ויתרונות מובהקים אשר הופכים את ההגירה למדינה לחלומם של לא מעט ישראלים. בעוד בישראל יוקר המחייה מקשה משמעותית על חייהן של אינספור משפחות, מערכת החינוך הציבורית אינה נחשבת בדיוק לאחת מהטובות בעולם, היצע המשרות ומקומות העבודה הוא מוגבל ובעייתי מאוד בתחומים רבים וכו' – בארצות הברית המצב שונה כמעט בכל אחד מהנושאים הללו.
הגירה לארצות הברית פותחת בפני המהגרים היצע רחב ומגוון של אפשרויות תעסוקה ומסלולי לימודים, היא מציעה רמת חיים טובה יותר בסבירות גבוהה ביותר, מאפשרת גישה למוסדות חינוך מצוינים עבור ילדים ומבוגרים כאחד ובאופן כללי – מאפשרת לרבים לנהל אורח חיים נעים, רגוע ומהנה יותר. זו הסיבה לרצונם של מיליוני אנשים מכל רחבי העולם להגר לארצות הברית – מדינה המורכבת כמעט כולה ממהגרים מאינספור מדינות שונות.
אחת האפשרויות המרכזיות להגר לארצות הברית עבור ישראלים היא כאמור באמצעות קבלת גרין קארד.

גרין קארד לארצות הברית – אפשרויות עיקריות

אם כן, מהן האפשרויות העיקריות העומדות בפני ישראלים המעוניינים בקבלת גרין קארד לארצות הברית? ובכן, קיימים שלושה מסלולים עיקריים הרלבנטיים עבור ישראלים המעוניינים בגרין קארד לצורך הגירה לארצות הברית –
האפשרות הראשונה היא קבלת גרין קארד לארצות הברית על סמך קרבה משפחתית לאזרחים אמריקאיים. אופציה זו כמובן רלבנטית רק עבור מי שיש לו משפחה כלשהי עם אזרחות אמריקאית, ובמקרה זה יש לברר היטב האם מדובר בסוג קרבה משפחתית הרלבנטי לעניין הגרין קארד.
אפשרות שנייה היא קבלת גרין קארד לארצות הברית על בסיס עבודה (דוגמת רילוקיישן), והאפשרות השלישית היא באמצעות הגרלת גרין קארד, הנערכת מדי שנה על ידי ממשלת ארצות הברית.

סיוע מקצועי בתהליך בקשת וקבלת גרין קארד יכול להעלות משמעותית את הסיכויים

בכל אחת משלוש האפשרויות שצוינו כאופציות לקבלת גרין קארד מדובר בתהליך בירוקראטי סבוך ולא טריוויאלי כלל, אשר סיכויי ההצלחה שלו (כלומר – הסיכוי לקבלת בפועל את הגרין קארד בסופו של דבר) תלויים משמעותית באופן הגשת הבקשה, בראיות והמסמכים שמגישים לרשויות האמריקאיות וכו'.
בכל אחת משלוש האפשרויות הללו יכולה חברה מקצועית, כזו המתמחה ספציפית בבקשות לקבלת גרין קארד לארצות הברית, להעלות משמעותית את סיכויי ההצלחה של התהליך.
במקרה של הגרלת הגרין קארד, חברה המתמחה בכך מסייעת להגיש את הבקשה כהלכה ובזמן, תהיה עם האצבע על הדופק בנוגע למדינות שזכאיות בכלל להשתתף באותה שנה וכו'.
במקרה של גרין קארד על בסיס קרבה משפחתית נדרשת כאמור הבנה מעמיקה של החוקים והתקנות האמריקאיים, כמו גם ניסיון בנוגע לדרכים בהן ניתן לנקוט כאשר איננו בהכרח עומדים בדיוק בקריטריונים, אך עדיין קרובים מספיק על מנת שיהיה סיכוי מסוים.
וגם במקרה של הגירה לארה"ב על בסיס עבודה, לא פעם יכולה חברה מקצועית לקצר עבורנו את התהליך ולכן להקל ולהוזיל אותו משמעותית, כך שההשקעה בעבודה עם חברה שכזו משתלמת בכל אחד מן המקרים.