פעילות גופנית הפכה בעשור האחרון לפופולרית מאוד כתוצאה מהמודעות הגבוהה ליתרונות שלה על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד. לצד מכוני הכושר והחוגים השונים, ישנם כאלה שמעדיפים לארגן מיני חדר כושר בביתם ובכך לשמור על הפרטיות, לחסוך בזמן ובכסף. בנוסף – בתקופה האחרונה, כתוצאה ממשבר הקורונה – ראינו עלייה משמעותית של אנשים שבחרו לרכוש מכשירי כושר ביתיים ולהתאמן באופן עצמאי. אז איך בוחרים מכשירי כושר לבית ולמה חשוב לשים לב?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

היתרונות שבאימון בבית

לפני שנעמוד על טיפים לקנייה של מכשירי כושר לבית, כדאי לפרט את היתרונות שבאימון כושר ביתי.
• חיסכון כספי – מנוי לחדר כושר עולה כ-300 שקלים בממוצע לחודש, ובדרך כלל יש צורך להתחייב לתקופה מסוימת. ההוצאה השנתית עומדת על 3,600 ₪, ולזה כמובן יש להוסיף את עלות הנסיעה לחדר הכושר וכן הוצאות נוספות מסביב, כך שחדר כושר לשנה עשוי להגיע בסופו של דבר לכדי 4,500 ₪. במחיר הזה, אפשר לקנות מספר מכשירי כושר ביתיים בהם תוכלו להתמיד אפילו יותר.
• פרטיות – אימון בחדר הכושר לא מתאים לכולם. אנחנו מזיעים ומתאמצים, ולא תמיד נעים לנו שמסתכלים עלינו. אימון ביתי פותר את הבעיה ומאפשר לכם להרגיש בנוח עם עצמכם ובכך למקסם את הפוטנציאל של האימון.
• בזמן המתאים לכם – באימון ביתי אתם לא כפופים לשעות פתיחת חדר הכושר ולא צריכים להתאים את הלו"ז הצפוף שלכם לשעות האימון. אתם בוחרים מתי להתאמן.
• למקסם את האימון – כל מי שהתאמן בחדר כושר בשלב כזה או אחר בחייו יודע שזה ממש בלתי נסבל להמתין למכשירי הכושר שיתפנו, ולחלוק מכשיר כושר אחד עם עוד שלושה אנשים במקביל. לעיתים, חצי מהזמן בחדר הכושר מתבזבז על המתנה למכשיר. באימון ביתי – אתם מנצלים את הזמן שלכם טוב יותר ובהתאם לכך האימון הוא אפקטיבי יותר.

לפני שרוכשים מכשירי כושר ביתיים – כדאי לבדוק מהם המטרות שלנו

אימוני כושר נחלקים לסוגים שונים על פי המטרות שלהם – ישנם אימונים שהמטרה שלהם היא להעלות את מסת השריר ואימונים שהמטרה שלהם היא דווקא לרדת במשקל או להתחטב – כלומר להפחית במסת השומן ולהעלות את מסת השריר. מנגד – יש מכשירי כושר שלא בהכרח יביאו לירידה במשקל, אך השימוש בהם לאורך זמן מועיל מאוד לבריאות. לכן, כשבוחרים את מכשירי הכושר הביתיים, כדאי לעשות זאת בהתאם למטרה אותה הגדרנו לעצמנו. מומלץ לרכוש יותר ממכשיר כושר אחד, ואם לא ניתן – אז לשלב בין מכשיר כושר משמעותי כמו הליכון או אופניים, ובמקביל לרכוש עזרי אימון כמו משקולות, דלגיות, מדרגה, מזרון וכד' – וכך יתאפשר השילוב הנכסף בין שריפת קלוריות מצד אחד לעבודה על חיזוק השריר מצד שני. בנוסף לסוגיה של מטרת האימון, כדאי להתחשב גם במצבכם הבריאותי ובמסוגלות שלכם. למשל, אדם עם בעיות ברכיים – כדאי שימנע מרכישה של אופני כושר, ואילו מי שרוצה לשפר את סיבולת לב הריאה שלו – מומלץ שיבחר בהליכון שבהדרגה יסייע לו לנשום בצורה מלאה ובריאה יותר.

איך לבחור מכשירי כושר?

לאחר שעמדנו על בחירת מכשיר הכושר בהתאם לצרכים ולמטרות שלנו – בואו נעמוד על איך בוחרים מכשירי כושר משתלמים כלכלית שגם יהיו בטוחים לשימוש ושישמשו אותנו לשנים ארוכות.
• תקופת האחריות של המוצרים ומה שהאחריות כוללת – תקופת אחריות למכשיר כושר היא חשובה במיוחד, שכן מכשירי כושר נחשבים ליקרים יחסית. ככל שהשימוש שלנו במכשיר עתיד להיות אינטנסיבי, מומלץ שאחריות תהיה כוללת יותר.
• אחסון המכשירים – אם אתם למקם את מכשיר הכושר בחלל קטן יחסית, מומלץ לוודא שהוא אפשרי לקיפול ואחסון בפינת החדר.
• יצרן מוכר ואמין – מכשירי כושר נדרשים להיות בעלי סטנדרטים גבוהים של בטיחות. כדי להבטיח לעצמכם מכשיר כשור בטיחותי שישרת אתכם לטווח ארוך, העדיפו לרכוש אותו מיצרן מוכר ואמין.
• תוכניות אימון – מומלץ לבחור במכשיר כושר שמגיע עם תוכניות אימון שונות או לכל הפחות מכשיר שמאפשר מגוון של עוצמות ורמות קושי. ככל שתתמידו בשימוש במכשיר הכושר אתם תגלו שהיכולת שלכם השתפרה – ובהתאם לכך תרצו להגביר את הקושי. מכשיר כושר בעל רמת קושי אחת הוא מכשיר שישעמם אתכם ולא יאפשר לכם להתקדם.
• תקציב – לבסוף, עשו את השיקולים שלכם בין התקציב העומד לרשותם למכשיר הכושר בו אתם מעוניינים, ובצעו סקר שוק על מנת להיחשף למחירים השונים ולמבצעים.