החל מימי הולדת וחתונות ועד לקמפינגים ואירועים חברתיים. הקיץ בישראל מספק תפאורה ואווירה ייחודיות שמשתלבות נהדר עם אירוע שמתקיים בחוץ אך יש לכך משמעות מבחינת ההתארגנות וההיערכות הלוגיסטית, כשהמשימה הראשונה החשובה היא דאגה לאספקת חשמל סדירה שתאפשר לכם קיום אירוע מהנה.
1 צפייה בגלריה
זוקו ITE
זוקו ITE
זוקו ITE
(צילום: shutterstock)
גנרטור – הפתרון לחשמל לאירוע בחוץ
גנרטורים הם אלה שמעניקים לנו חשמל בתנאי שטח או כשאין קרבה לנקודת חשמל. הם מוכרים מאירועים, מאתרי טיולים וכמובן מהופעות. הם מבוססים על דלק והפעולה שלהם מייצרת חשמל שאפשר להשתמש בו להפעלת מכשירים או ציוד חשמלי. לצד היתרון הברור שבהם, יש להם חיסרון אחד ברור – הם רועשים מאוד ומפריעים למגוון של אירועים – החל מצילומים בשטח ועד למסיבה בה מעוניינים לשמוע את המוסיקה ולא את רעש הגנרטור. פעם היו ממקמים את הגנרטור רחוק ומתחברים עם כבל מאריך, כיום, כדי להתגבר על החיסרון המשמעותי הזה, ניתן לבחור גנרטור מושתק שיספק את החשמל הדרוש – ללא הרעש הנלווה. הגנרטור המושתק הוא בעל כופה אשר חוסמת ומבודדת את הרעש. יתרון נוסף של גנרטור מושתק הוא היותו נייד ובכך ניתן לשאת אותו ממקום למקום בקלות ובנוחות.
איך נדע לבחור את הגנרטור המתאים לצרכים שלנו?
על מנת לבחור את הגנרטור שיתאים לצרכים צריך לבדוק אילו מכשירי חשמל אמורים להתחבר אליו ולהיות ניזונים מהחשמל שהוא יספק – החל מהטענה של מכשיר טלפון ומכשיר מוסיקה, דרך תאורה ועד למקרר קטן. לכל מכשיר חשמלי מצוין בגבו הספק הוואט שהוא דורש. כדי לדעת את הכוח הנדרש לכם – יש לסכום את ההספקים של כל המכשירים שיחוברו לגנרטור וליתר ביטחון להוסיף מעט לסכום שהתקבל. ברוב המקרים אפשר לשכור או לקנות את הגנרטור, כתלות בכמות הפעמים שחושבים שעומדים לעשות בו שימוש. אם אתם בעלי מקצוע המפיקים אירועים שונים בשטח – מומלץ לקנות גנרטור. אם אתם זקוקים לגנרטור עבור אירוע חד פעמי או עבור אירועים בתדירות נמוכה מאוד – עדיף לבחור באפשרות של השכרה.
מה עוד כדאי לדעת על גנרטורים מושתקים?
ברוב המקרים של קיום אירועים פרטיים הגנרטור יהיה מושכר מטעם חברת ההפקה ומכאן שאפשר לסמוך על אנשי המקצוע שהם יידעו בדיוק איזה גנרטור יהיה המתאים עבור כל אירוע וכל מקרה. אם השימוש הוא אישי או פרטי – חשוב לפנות אל חברה אמינה בעלת מוניטין מצוינים, לבצע סקר שוק כדי להגיע למחיר האטרקטיבי והכדאי ביותר, לבדוק לעומק את תנאי ההשכרה ואת סעיפי האחריות וכמובן לוודא שהגנרטור מוטען ותקין לשימוש. גנרטור שקונים יכול לשמש את בעליו למשך זמן רב ולכן מי שמתכנן להשתמש בחשמל מחוץ לבית צריך לבדוק את כדאיות הקנייה אל מול ההשכרה.