זה מתחיל במס הכנסה ועובר דרך עוד ועוד תשלומים, מה שמותיר אותנו לא פעם עם תחושה מאוד לא טובה: עבדנו כל כך קשה ובסופו של דבר לא נשאר לנו כמעט כלום בסוף החודש. זה נשמע לכם מוכר? אתם תוהים האם יש משהו שתוכלו לעשות בנידון? אם כך, כדאי שתדעו שבהחלט יכול להיות שגם לכם, כמו להרבה מאוד אנשים אחרים שחיים במדינה ומשלמים כאן מיסים, מגיע החזר מס ניתן לפנות בחינם לאתר של המרכז להחזרי מס. אנשים לא תמיד מודעים לעניין הזה, אבל בפועל אנחנו רואים שיש לא מעט סיבות שבגינן ניתן להגיש בקשה של קבלת החזרי מס. למשל: השירות הצבאי, סיום התואר הראשון, הולדת הילד הבכור ועוד הרבה דברים אחרים יכולים להפוך אתכם לזכאים להחזרי מס. אומנם זה נכון שכדי להגיש את הבקשה של קבלת החזרי מס צריך לדעת איך עושים זאת, אך שווה להתעמק בעניין הזה. לא מדובר על סכום שישנה לכם את החיים, אך בדרך כלל, כאשר כן מקבלים החזרי מס, זה מגיע לסכום של כמה אלפים, אז למה לוותר על כך?
1 צפייה בגלריה
(צילום: FREEPIK)
איך מגישים את הבקשה?
קבלת החזרי מס, כפי שאתם בוודאי יכולים לתאר לעצמכם, זה לא עניין של כך פשוט בעידן שבו אנחנו חיים בכלל ובישראל בפרט. רשות המיסים, לצערנו הרב, לא תרדוף אחריכם כדי לתת לכם את הכסף שמגיע לכם, ולכן נשאלת השאלה: מה בכל זאת אפשר לעשות? לא מעט אנשים מוותרים על הזכאות שלהם לקבלת החזרי מס פשוט כי הם לא יודעים איך להגיש את הבקשה, וכדאי שתדעו שזו טעות. אם אתם יכולים לפנות לאנשי המקצוע הכי טובים שעובדים היום בתחום הזה ולבקש מהם סיוע, למה שלא תעשו זאת? כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את החזרי המס שמגיעים לכם, אם באמת יימצא שאתם צודקים ומגיע לכם החזר.
בחירת אנשי המקצוע שיעזור לכם להגיש את הבקשה
הבעיה עם הנושא של סיוע בהגשת בקשה לקבלת החזרי מס, היא שהרבה פעמים אותם מומחים גובים סכום גבוה מאוד עבור השירות שהם נותנים. למעשה, ברוב המקרים מדובר על אחוזים מסוימים מתוך ההחזר הצפוי, מה שישאיר אתכם עם פחות כסף. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים ככה סתם את אנשי המקצוע שמהם תקבלו עזרה כל הדרך אל קבלת החזרי מס, כדאי יהיה להבין על איזה סכומים מדובר. האם השירות שתקבלו בתחום הזה יהיה סביר מבחינת המחיר? והאם זה עדיין ייצא לכם משתלם? חשוב לדבר עם מספר מומחים שעובדים בתחום, לראות על איזה עלויות מדובר וכך להחליט בידי מי אתם רוצים להפקיד את הטיפול בתיק שלכם, עד שתקבלו את ההחזר המיוחל מרשות המיסים.