התרחקו מטרנדים

כמו בכל תחום עיצובי, גם בענף המטבחים ישנם טרנדים שמשתנים מדי תקופה. לכן מומלץ מאוד לתכנן מטבח פונקציונלי ולא רק מעוצב. ישנם טרנדים שרק הופכים את השימוש ליותר מסורבל, מה גם שעם הזמן הם יוחלפו באחרים. לכן חשבו קודם כל הנוחות שלכם, תכננו מטבח פונקציונלי מבחינת מיקומים, שטחי אחסון, משטחי עבודה, מרחקים וגבהים וודאו שהעיצוב הכללי ייתן מענה לכל הצרכים שלכם ולאופן שבו אתם משתמשים במטבח.

אל תתפשרו על פרזול

הפרזול שבו תבחרו משפיע על עמידות המטבח, במיוחד כאשר המוצרים שבהם הוא משולב משמשים אותנו על בסיס יומיומי. הפרזול נמצא במגירות, בידיות ובמסילות וכשהוא אינו איכותי דלתות הארונות והמגירות עלולות להתפרק. יש לציין שכדאי מאוד שלא להסתפק רק בקניית פרזול איכותי, כדאי מאוד גם לוודא שהחברה ממנה קונים מעמידה לרשותכם מתקין מורשה ובעל ניסיון ושיש על מוצרי הפרזול שלה אחריות.
1 צפייה בגלריה
עיצוב: סיגל מלכה. צילום: מאור מויאל
עיצוב: סיגל מלכה. צילום: מאור מויאל
עיצוב: סיגל מלכה. צילום: מאור מויאל

הוזילו עלויות

ישנן דרכים רבות להוזיל את העלויות של מטבח באמצעות הבחירה של חומרי הגלם. אפשר למשל לבחור חזיתות מחומרים פשוטים יותר שלא פעם מציעים יותר פרקטיות לעומת אחרים. גם משטחי העבודה שלכם יכולים לשמש אתכם באופן יוצא מגדר הרגיל אם תסתפקו בשיש סינתטי ולא באבנים יקרות או חומרי גלם משוכללים. חשוב לבחור את חומרי הגלם גם משיקולים פרקטיים ולא רק משיקולים של נראות, כאשר לרוב פרקטיות ומחירים מוזלים הולכים יד ביד. קחו בחשבון שלא בטוח שחומר גלם יקר יתאים לצרכים שלכם, יהיה יותר שימושי או ישמור על עמידות לאורך זמן.

שמרו על ספייס

בעת תכנון המטבח רובינו נוטים להתמקד בעיצוב הארונות, משטחי העבודה, שטחי האחסון אך נוטים להתעלם מהחלל הריק. כדאי מאוד שהמעברים יהיו פנויים, שהמרחק בין חלל העבודה לאי יהיה אופטימלי, שלדלתות יהיה מרחב להיפתח אליו וכן הלאה. כמו כן תכננו לעצמכם כיור מספיק גדול עם משטחי עבודה פנויים משני הצדדים עליהם תניחו את הכלים. מקמו את פח האשפה במקום נגיש, כמו גם את מדיח הכלים. בנוסף תכננו את אזור הבישול בחוכמה עם משטח עבודה נוח לשימוש לצד הכיריים, כאשר כל האביזרים קרובים.

הגובה כן קובע

כאשר מתכננים מטבח חשוב לשים לב לגבהים ולעומקים של משטחי העבודה. ההמלצה היא לתכנן משטחי עבודה בגובה של 90 עד 95 ס"מ ועומק הנע בין 60 ל- 70 ס"מ. כמו כן גם העומק של המגירות צריך להיות נוח ומומלץ שכל מגירה תהיה בעומק של 60 ס"מ. אם החלטתם לשלב ארונות עליונים במטבח, מקמו את המדף העליון בגובה 150 ס"מ מהרצפה והקפידו שהארונות יגיעו עד התקרה (לא כדאי להשאיר חלל פנוי מעליהם כדי למנוע הצטברות של לכלוך ושומנים). אם מתכננים אי כדאי שגובהו לא יעלה על 90 ס"מ ושגודלו יהיה פרופורציונלי לשאר המטבח.

במטבחי זיו באר שבע מתרגשים להתחדש אתכם

המטבח המושלם נמצא במרחק פגישת ייעוץ אחת והתוצאות תלויות מאוד בחברה עמה תחליטו לשתף פעולה. כדי שהמטבח החדש יהיה כמה שיותר מעוצב, יראה יפה אך גם יענה על כל הצרכים והדרישות שלכם חשוב מאוד לפנות לחברה מקצועית ומנוסה שלה צוות מקצועי, ידע רב, ניסיון וכל הציוד הדרוש כדי להוציא את החזון שלכם לפועל. אנו במטבחי זיו באר שבע נשמח לעמוד לרשותכם בעת תכנון מטבח חדש, נעזור לכם לשמר את הטוב ולשפר את כל שדרוש שיפור, זאת תוך שמנצלים את החלל על הצד הטוב ביותר.