מתלבטים האם כדאי לכם להירשם לתואר ראשון עם התמחות בלימודי למידה חישובית? האם ההתמחות המקצועית והמעמיקה בלמידה חישובית במסגרת מדעי המחשב תעניק לכם כלים חשובים שיסייעו לקריירה שלכם?
ובכן, בשנים האחרונות כולם מדברים על תחום הלמידה החישובית, באנגלית Machine Learning. זהו תחום חדש בעולם ההייטק הנוגע לתחומים נוספים מהחיים, חם ומבוקש ביותר, ועל כן, מאפשר לכם לזכות ביתרונות משמעותיים בראיונות עבודה ובעולם התעסוקה של מחר. לכן, אם בחרתם במסלול לימודי למידה חישובית ואתם חוששים מעט האם קיבלתם החלטה נכונה, כדאי לכם לדעת כי כל המומחים יגידו לכם שבחרתם נכון.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
(אילוסטרציה. צילום: pixabay )
מהי למידה חישובית?
למידה חישובית, המוכנה בפי רבים גם למידת מכונה, מהווה תחום חדשני שצמח מתוך תחום הבינה המלאכותית. זו טכניקה מתקדמת לניתוח נתונים שמטרתה ללמד את המחשבים להשתמש בשיטות חישוביות מתקדמות המבוססת בין היתר על ניסיון, בדיוק כמו בני אדם. בתחום זה מפתחים ומשתמשים באלגוריתמים המאפשר למחשב ללמוד ישירות מהנתונים בלי להסתמך על משוואה קבועה וידעה מראש, והאלגוריתמים הולכים ומשתפרים בביצועים שלהם ככל שמספר הדגימות ללמידה גדל.
לטכניקות הלמידה החישובית ישנם יתרונות רבים ומשמעותיים. בשיטת הלמידה החישובית ניתן לחזות תרחישים מסוימים, לזהות דפוסי התנהגות שונים, וכל זאת על בסיס אוסף נתונים הקיים בארגון או בעזרת נתונים הניתנים לאיסוף ממקורות חיצוניים. התהליך מזכיר את כריית הנתונים והמודלים לחיזוי.
אחד התחומים הלוהטים והטרנדיים בתעשיית ההייטק
תחום הלמידה החישובית הפך בשנים האחרונות לשיחת היום ולדבר החם ביותר בתעשיית ההייטק, ובעיקר בעולם הפיתוח. לא מעט אנשי מקצוע מעוניינים לעבור הסבה מקצועית לתחום הלוהט, ולכן כדאי לדעת כי התחום מורכב ומאתגר ואינו מתאים לכל אחד.
כדי לעסוק בתחום זה נדרשות יכולות אנליטיות וטכניות ברמה הגבוהה ביותר. לכן נדרש ידע בפיתוח באמצעות שפות כגון פייתון, MATLAB, שפת R וכדומה. ללא ידע ורקע מתאים בתכנות לא ניתן לבנות מודלים של למידה חישובית. כמו כן, נדרש ידע בסטטיסטיקה כדי לבנות מודלים מתקדמים, וכמובן נדרש ידע במתמטיקה כדי להבין את מנגנון האלגוריתמים.
לימודי למידה חישובית יעניקו לכם את כל הידע הנדרש כדי לעסוק בתחום המרתק והחדשני, ועל מנת להשתלב במהירות במגוון משרות רלוונטיות. עולם הפיתוח והתכנות עומד להשתנות בקרוב, ולכן המומחים טוענים כי כדאי לרכוש ידע בלמידה חישובית. הצפי הוא שבשנים הקרובות תהיה דרישה גבוהה לאנשי מקצוע בעלי רקע מתאים בתחום זה.
בחירה משתלמת ומבטיחה
אם בחרתם להתמחות בלמידה חישובית אתם יכולים להיות רגועים כיוון שקיבלתם החלטה נכונה ומשתלמת. מדובר בתחום שנמצא בחיתוליו בארץ, והדרישה למומחים בו, רק עולה . אז אם גם אתם רוצים להיות בין חלוצי הלמידה החישובית בארץ ובעולם כדאי לכם ללמוד את התחום כבר מעכשיו. והחדשות הטובות? חברות רבות החלו לגייס בוגרי קורסים ללמידה חישובית כדי לשלב אותם בצוותי הפיתוח, ויש גם שלל משרות מחקר באקדמיה.