ביצוע עסקים בצורה חכמה ונכונה הוא ללא ספק אומנות שכל בעל עסק לומד, מחכים ומשכלל עם הזמן. כשמדובר על ביצוע עסקים B2B (עסקים עם עסקים אחרים), העניין הופך אפילו מורכב יותר, שכן לא מדובר על לקוח פרטי ובודד, אלא על עסק גדול שיכול להביא לעסקה משמעותית ורווחית.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: paxels
אילוסטרציה. צילום: paxels
אילוסטרציה. צילום: paxels
כדי לעשות עסקים בצורה חכמה עם עסקים אחרים, חשוב לקחת בחשבון את הטיפים הבאים - מבדיקת חשבון מוגבל ועד יצירת מערכת יחסים מתגמלת.
הכירו את החברה היטב
אם אתם רוצים לבצע עסק עם חברה מסוימת ולהפוך אותה ללקוחה שלכם, חשוב להכיר אותה היטב כדי לדעת לגשת אליה בצורה המיטבית. לכן, כדאי לבצע מחקר מעמיק ולהבין כל מה שאפשר על אותו העסק, עוד טרם הפגישה או ביצוע העסקה. שימו לב לנקודות כמו אתגרים שהעסק נתקל בו, נקודות כואבות שתוכלו לפתור או דברים אחרים שאתם יכולים להציע כדי לענות על הצרכים של העסק.
בדיקת חשבון מוגבל
כחלק מהכרת החברה, שימו לב לביצוע בדיקת חשבון מוגבל. בדיקת חשבון מוגבל היא כל כך חשובה, עד כי היא זוכה לסעיף משל עצמה. המשמעות של הבדיקה הזו היא ווידוא מצבו של הלקוח או של העסק. כך, לקוח מוגבל הוא לקוח שהפעילויות שלו בבנק מוגבלות בשל ריבוי צ'קים ללא כיסוי. לקוח עם חשבון מוגבל אינו יכול למשוך כספים או להעביר כספים לחשבונות אחרים, והצ'קים שלו עלולים לחזור. כלומר, מדובר על לקוח מסוכן שעדיף לא לבצע עמו עסקים, שכן סיכוי סביר שלא תקבלו את תמורתכם. ניתן לבצע בדיקת חשבון מוגבל באינטרנט, באמצעות הזנת פרטי חשבון בנק.
צרו מערכת יחסים עם הלקוחות
לאחר שבדקתם את הלקוח הפוטנציאלי והחלטתם שהוא לקוח מצוין לעסק שלכם, הגיע הזמן לבצע את העסקה עם הלקוח. משם התגלגלות העניינים תלויה רבות בכם ובמערכת היחסים עם הלקוחות שלכם (וגם עם הספקים שלכם, אבל בזה נגע בנקודה הבאה). מערכת יחסים עם הלקוחות היא זו שתבטיח עסקים לטווח הארוך ואף התפתחות והגדלה של העסקה. בנוסף, ככל שהלקוחות מרוצים מכם יותר, כך סיכוי סביר שהמוניטין שלכם יעלה וכן שהם אף ימליצו עליכם לעסקים אחרים. ניתן לחזק את מערכת יחסים באמצעות תקשורת קבועה עם הלקוח, התעניינות בו ובשביעות הרצון מהשירות שלכם וכדומה.
בחירת ספקים בצורה חכמה
גם עם הספקים שלנו אנחנו עושים עסקים, והבחירה בספקים צריכה להיות חכמה ונכונה. מעבר להיכרות עם הספקים ברמה עמוקה (ממש כמו היכרות עם הלקוח) חשוב לקחת בחשבון היבטים ושיקולים כמו איכות המוצרים של הספק, מהירות ועמידה בלוח זמנים ומחיר. כמו כן, מערכת יחסים עם הספקים היא חשובה מאוד, ולכן צריך לבדוק אם יש חיבור או כימיה בין העסק שלכם לבין הספקים. ככל שהקשר שלכם עם הספקים טוב יותר, כך תוכלו להתפתח ביחד ולייעל את העבודה בצורה הטובה ביותר.