כל מי שקונה דירה בבאר שבע יודע שבשלב זה או אחר יצטרך לבחור יועץ משכנתאות כדי לעזור לו למקסם את האפשרויות שלו. המטרה בבחירת יועץ משכנתאות בבאר שבע היא לשלם כמה שפחות בכל מסלול של החזר משכנתא, ולשם כך אתם צריכים לבחור את האדם הנכון. להלן כמה עצות כיצד לבחור יועץ משכנתא, שנותנים עדי ינצ'ר ואלפא משכנתאות.
מהו יועץ משכנתאות?
יועץ משכנתאות בבאר שבע הוא אותו אדם שאליו פונים כדי שיסביר אילו מסלולי החזר משכנתא עומדים לפניכם, כיצד ניגשים לתכנון הפיננסי של הנכסים והחסכונות שעומדים לרשותכם, כיצד מחשבים את ההתחייבויות שלכם לעשרות השנים הקרובות וכיצד לנהל משא ומתן עם הבנקים כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר עבורכם. הוא זה שעושה לכם את העבודה לאחר מתן ההסברים והחישובים. לעוד פרטים הכנסו לכאן
תמורת השירות הזה תצטרכו לשלם עמלה של כמה אלפי שקלים, תלוי בייעוץ ובכסף שתצטרכו להשיג, אבל הוא ישיג לכם ריביות ותנאים טובים יותר לטווח הארוך ויחסוך לכם כסף גדול יותר. מכיוון שכך, יועץ המשכנתאות שלכם צריך להיות אדם מקצועי ואמין, אדם שלמד את התחום ואינו חאפר שהחליט שאם מצא לעצמו משכנתא טובה ועזר לכמה חברים הוא כבר יכול להתחיל לעסוק בזה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay
השאלות הנכונות על משכנתא
שאלו את יועץ המשכנתאות על השכלתו ובקשו ממנו הסברים על המשכנתא, על הטפסים הנדרשים, על המסמכים הנלווים, על מסלולי ההחזרים ומה זה אומר בדיוק, איך מחשבים החזרים ומה הכי טוב לכם בהתחשב במסלולי הקריירה שלכם והתכניות המשפחתיות. יועץ משכנתאות בבאר שבע צריך להיות אדם אמין שיכול להציג בפניכם השכלה מסודרת וניסיון עבודה בתחום. הבעיה היא שנכון להיום אין חוק שמחייב לימודים והליכי רישוי נוקשים כמו יועצי השקעות, למשל, ולכן כמה שיותר מידע שתקבלו יעזור לכם להחליט טוב יותר, אומרים עדי ינצ'ר ואלפא משכנתאות. יש איגוד יועצי משכנתאות ורצוי שיהיה חבר בו.
משא ומתן עם הבנק
מכיוון שיועץ המשכנתאות שלכם מנהל בשמכם משא ומתן עם הבנק, רצוי שיהיה עובד בנק לשעבר שיודע בדיוק איך הדברים מתנהלים. הוא יוכל לקצר תהליכים כשיפנה לאנשים המתאימים והוא יוכל למצוא מיד את מי שצריך לדבר אתו. עם זאת, למרות שהוא חייב להיות ביחסים טובים עם הבנקים, רצוי שלא יהיו קרובים מדי והוא לא ישכח את האינטרס שלכם, כי אתם הם אלה שמעסיקים אותו.
סעיף חשוב נוסף הוא עד כמה אתם מרגישים נוח אתו והוא עובד אתכם בשקיפות, כי אתם צריכים לדעת הכל ולצאת בהרגשה שאתם גם מבינים מה בחרתם במסלולי ההחזר. כמו כן, היו מציאותיים. הבטחות ורודות מדי עלולות להיתקל בקיר המציאות ולכן עדיף לשמור על רמת ציפיות סבירה מיועץ המשכנתאות שלכם.