רבים בוודאי ישמחו לגלות אם כך, כי כיום ישנו טיפול במיגרנה. לא רק טיפול בודד, אלא מספר טיפולים, או לפחות מספר טיפולים מוצלחים במיגרנה, כאלו שעושים את העבודה.
לפניכם סקירה קצרה ומרגשת של חמשת הדרכים היעילות לטיפול במיגרנה, חמש אמצעים טיפוליים מדיסציפלינות שונות, אשר נחקרו והוכחו כאפקטיביים במתן מענה לכאב הקשה הזה, שתוקף אחוזים כה גבוהים באוכלוסייה עד שניתן לכנות אותו "מגיפה".
1 צפייה בגלריה
טיפול במיגרנה
טיפול במיגרנה
טיפול במיגרנה
(צילום: freepik)
הטיפול האפשרי במיגרנה:
1. רפואה סינית – דיסציפלינה טיפולית עתיקה זו נבדקה בכלים המחמירים של המדע המודרני, ולמרות שישנן הרבה טענות ברפואה הסינית שלא ניתן להוכיח בשום צורה בעזרת המדע, הרי שהתוצאות הוכחו בצורה חד משמעית. כיום זה ידוע כי אחד מתוך מספר תחומים בהם הרפואה הסינית נחשבת יעילה גם מול הכלים של המדע המערבי הינו כאבי הראש, כולל, כמובן, הטיפול במיגרנה.
2. רפואה הודית – תורת האיורוודה מתעסקת רובה ככולה בתזונה, ובשימוש בשינויים תזונתיים לצד תוספים שונים וצמחי מרפא לצורך שיפור הבריאות הכללי. לעיתים ישנם כאבי ראש הקשורים בחוסרי מזון ותופעות חוסר איזון תזונתיים, ספיגה וכיו"ב. במקרים אלו ניתן להקל על תופעת המיגרנה על ידי התאמת התזונה שלכם בצורה אופטימלית, ושמירה על תפריט מאוזן בהתאמה אישית.
3. התאמת תזונה מערבית – בשביל שינויים תזונתיים מיטיבים לא חייבים להישען על רפואה הודית עתיקת יומין, אפשר פשוט ללכת לתזונאי או תזונאית של קופת החולים שלכם. לא מדובר בהכרח במחקרים, אך עדויות הנאספות לאורך השנים מצביעות על קשר ישיר בין תזונה לכאבי ראש גם באספקטים המערביים והמוכרים לנו. בראש רשימת מעוררי כאבי הראש תמצאו מזון מעובד, MSG (מונוסודיום גלוטמאט), קפאין, מולקולת הטיראמין, ואפילו שוקולד. אז מצוידים ברשימה המלאה, נסו להוריד את החומרים המאתגרים מהתפריט שלכם לכמה שבועות, ובדקו האם היה הבדל.
טיפול מודרני במיגרנה
4. טיפול בבוטוקס למיגרנה – מעבר לטיפולים המסורתיים, העתיקים, או הבסיסיים כמו שינוי התזונה והרגעת הגוף והנפש, הרי שישנם טיפולים מערביים שהוכחו כיעילים למדי. הטיפול במיגרנה בעזרת הזרקת בוטוקס נועד בעצם למזער את התערבות המתח השרירי על התפתחות והחמרת המיגרנה שלכם. הבוטוקס מרגיע את הכיווץ העודף בשרירים, ומונע מכאב הראש להתפתח ולגדול.
5. טיפולים תרופתיים – מה לעשות, לפעמים אין ברירה אלא לקחת תרופות, ויעידו מרבית האנשים הסובלים ממיגרנות כרוניות, שהם מעדיפים לא לקחת כדור אם אפשר. הסיבה היא שרובם כבר לקחו כל כך הרבה כדורים, שהם מודעים לכך שהם בוודאי מזיקים לכבד או לכליות שלהם, והם מעדיפים להימנע מכך. ובכל זאת, ישנה רשימת תרופות שיכולות לעזור הן במניעת התקפים, והן בסילוק הכאב מההתקף הקיים.