אז נכון שמדובר בהוצאה גדולה, אך מצד שני כשההשקעה הראשונית מושכלת, היא מתגלה כמשתלמת לאורך תקופה ארוכה. רכישה מושכלת מונעת צורך להשקיע בתיקונים, מאפשרת לנהל חודש עבודה רציף ללא בלת"מים, מקצרת זמנים ומובילה לתוצאות איכותיות – להמלצות מפה לאוזן. כיצד אם כן נכון לבחור טרקטורון דשא? אנחנו כבר עשינו עבורכם את שיעורי הבית. מוזמנים להיעזר בדגשים הבאים!
נקודת התחלה – בחירת מנוע לפני שמתחילים לבחון מה קיים, יש לעצור להגדיר מה רצוי. בנקודה זו רצוי לבחון האם חשוב לכם טרקטורון דשא שעובד על מנוע בנזין או דיזל. שנרחיב? כידוע, מנוע דיזל נחשב יותר חסכוני ואף מוביל לעוצמה יותר חזקה. באופן כללי הוא יודע להאריך חיים ולרוב לא מעורר בעיות לא צפויות. מצד שני, טרקטורון דשא שמושתת על מנוע דיזל עשוי להיות יותר רועש ולרוב גם יהיה יותר יקר בעת הרכישה.
1 צפייה בגלריה
ר.ט כהן
ר.ט כהן
ר.ט כהן
(צילום: FREEPIK)
מכאן שדרוש ניסיון - כל גנן יודע שצריך לבחון אלו שיקולים יותר משמעותיים עבורו. כמו כן, כיום גם יש טרקטורוני דשא נטענים שידועים במינימום רעשי רקע ובהתחשבות מלאה באיכות הסביבה (אינם פולטים מזהמים לאוויר). מכאן שאם רוצים להעניק ערך מוסף ללקוחות, תמיד טוב לציין בפניהם שאתם "גננים ירוקים". גננים שבוחרים את כלי העבודה בקפידה, בין היתר מתוך התחשבות באיכות החיים של כולנו.
על חוכמת הגננים כבר שמעתם? כפי שציינו, גננים לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש טרקטורון דשא של חברה אקראית - יש קשר ישיר בין עלות הכלי לאיכות השרות והתפקוד. אי לכך הסינון הראשוני יהיה לפי חברות - חשוב להבין שאין זה במקרה שבכול הנוגע לטרקטורוני דשא יש מספר חברות מובילות. אז אם מחפשים איכות ללא פשרות, ישנו טרקטורון דשא שכולם מדברים עליו מבית חברת TORO. מדובר בטרקטורון דשא חזק, מקצועי, יעיל ואיכותי שמרבים מהגננים מעדיפים. כאן נחדד שחברות מובילות בתחום הן כאלו שיודעות להציע אחריות, איכות ברמה מאוד גבוה, תרחיש שימוש ארגונומי שמתחשב בסך שלבי העבודה וכלים שידועים במינימום בלאי ותקלות. כל זאת מוביל אותנו לטיפ הבא: בכל הנוגע לרכישת טרקטורון דשא חוכמת ההמונים (או יותר נכון "חוכמת הגננים") מקבלת חשיבות יתרה. מסקנה? דברו עם קולגות ועם חנויות כלי גינון מובילות ותתחילו להבין אלו דגמים יותר נמכרים (ומדוע הם יותר נמכרים).
לוקחים בחשבון מקרי קיצון כגננים אתם עובדים עם כמה שיותר סוגי מדשאות. ייתכן שתעבדו עם מדשאות שנחשבות תלולות וכוללות מגוון אלמנטים מפריעים. ייתכן שתידרשו לכסח דשא שנחשב יחסית גס ואף שמשולבים בו צמחים נוספים. אי לכך גם אם המדשאה הפרטית נוחה לטיפול, בעת רכישה יש להתייחס למקרי קיצון, וזאת כי אין זה הגיוני לסרב לעבודה רק כיוון שהטרקטורון אינו מספיק חזק עבור ביצוע המשימה. אי לכך לקראת רכישה רצוי לוודא שהלהבים מותאמים לכיסוח זני דשא עבים, שהגלגלים מספיק גדולים לטובת תמרון יעיל ושהמנוע מתאים למדשאות תלולות, גדולות ומאתגרות. הרעיון הוא לרכוש טרקטורון דשא כמה שיותר חזק, כך שתוכלו להציע שירות לקהל יעד כמה שיותר רחב, וגם כדי שתזכו לסיים את המשימה בתוך פרק זמן כמה שיותר קצר.
3 תוספות חיוניות עבודה בגינון מצריכה מקצועיות, אך היא גם מצריכה התייעלות. אי לכך יש לבחון אלו אמצעים משלימים יסייעו לסיים את המשימה באופן המהיר ביותר. עברו על השלישייה הפותחת:
  • תאורה - מאפשרת גמישות מבחינת שעות עבודה.
  • מאלצ'ינג - מדובר באמצעי מיחזור שתוך כדי עבודה גורס את הדשא ומפזר אותו באופן שווה על פני המדשאה. פעולה זו גם מונעת את הצורך להשקיע זמן באיסוף ופינוי, וגם מייצרת דישון טבעי, כך שמדובר ביצירת ערך מוסף.
  • מגש כיסוח קדמי שמציע הרמה חשמלית - מקל את התחזוקה השוטפת.
הזמן שלכם שווה כסף - דגשים חשובים עתה לאחר שהבסיס לבחירת טרקטורון דשא ברור, נעבור לציין מגוון נקודות נוספות להתייחסות. אין לוותר על מנוע עוצמתי, על רוחב כיסוח משמעותי, על להבים גדולים ועל מהירות כיסוח מהירה. כל עוד תקפידו על ארבעת הדגשים שציינו, תזכו לסיים משימות בצורה כמה שיותר מהירה וחלקה, וכידוע בתחום שלכם זמן שווה כסף. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון גודל הגיוני של מיכל דלק, יכולת משחק עם גובה הכיסוח ובחירה בגלגלים שעשויים מחומרים עמידים, כאלו שיחזיקו מעמד לאורך שנים.
רכישה נעימה ומוצלחת!